• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Leif

Cartier
Bjuder på dotterns fantastiskt vackra Ballon bleu 33 mm.
IMG_20180328_154904_082.jpg
IMG_20180328_154824.jpg
 

DrDre

Patek
Ja när man ser det sådär så ser den ju lite väl stor ut!
Sånt här kan man bli tokig på! Men tack för infon. Helt plötsligt känner jag mer för den mindre. Kul att man inte är så lättpåverkad iaf :)

Jag tror som ovanstående att du bör prova dem på handen. Sjäv föredrar jag den större och använder min som vardagsklocka ganska ofta. Jag ville också ha datum och tycker at det är roligare med ett mekaniskt verk. Den är i jämförelse med andra klockor inte en stor klocka men den är större än originalet (men det är ju många klockor idag).

Det kan ta ett tag att vänja sig vid en minidre klocka och kortsiktigt förföras av en större klocka, så mitt råd är att ta lite tid på dig i butiken och låt det sjunka in ordentligt.
 

Falken

Panerai
Vad får man ge för en beggad tank solo large idag? 1-5år :) samt hur ser det ut med garanti på Cartier klockor.
 

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
@Soran G dela med dig av bilder och intryck av nya Santosen!
Nyfiken sjukling här.

Provade nya Santos medium och large hos Nymans som precis fått in dem. Välbyggda och solid känsla. Trodde att medium med sina 35,1mm skulle vara liten jämfört med large som är 39,8mm. Medium var den som satt bäst och såg ut som en klassisk Santos. 100 atm så det funkar att ha den som allroundklocka :cigar:

Den stora med datum och den lilla utan;
IMG_9557.jpg
IMG_9556.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Provade nya Santos medium och large hos Nymans som precis fått in dem. Välbyggda och solid känsla. Trodde att medium med sina 35,1mm skulle vara liten jämfört med large som är 39,8mm. Medium var den som satt bäst och såg ut som en klassisk Santos. 100 atm så det funkar att ha den som allroundklocka :cigar:

Den stora med datum och den lilla utan;
IMG_9557.jpg
IMG_9556.jpg
Härligt! Skulle du säga att midsz (TT) är owg-mtrl eller ska jag ge upp den tanken? :)
 
Topp