• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Jag är Carrée fanboy men måste ändå säga att ”nya” medium vuxit ordentligt på mig senaste tiden o det från att vara i princip ointressant. Jag tycker de skulle kunna gå mer mot originalformerna/proportioner - bredare bandhorn och även om runt är nice hade en kantig varit dröm tex - men ha lite större alternativ än 29mm. Stort plus att Tom i Succession har en M denna säsong 🙈
Succession är ju ett fantastiskt köpargument! Trevligt också med quickrelease på länken och ett kalvläder med viklås i lådan.

Här kommer lite mer info om den limiterade tanken med svart urtavla.
2DB190FE-65A4-47C8-9A7B-996C33EDFBC5.jpeg

Första gången jag ser en servicetavla på en av dessa. Och väldigt skrattretande att se ett såpass välrenommerat auktionshus datera den till omkring 2018.

62B46FCC-17E3-4F11-9E3B-D24448377A3A.jpeg

Första gången jag ser en servicetavla på en av dessa. Och väldigt skrattretande att se ett såpass välrenommerat auktionshus datera den till omkring 2018.

1986 eller 2018, rätt nära. Ser ut som en sk. Emaljtavla väl? Aldrig sett en förr heller.

Hur ser man att det är en servicetavla?

Antiquorum är tvärtom väldigt ifrågasatt och omdiskuterat. Har sålt hittepå Panerais och ihopplock.

Är det någon som har bilder på en 27mm carree? Jag minns att det diskuterats men minns inte vad slutsatsen blev att skillnaden var mot 29mm.

Small är närmast 23x30 vilket jag upplever som en perfekt storlek.
Då är det den du ska ha. Men måtten på tanken är knepiga, bäst är att testa och sen bestämma sig. Den kan se annorlunda (läs: större) ut på bild än irl. För övrigt är nya Must i färg (blå, röd, grön) i storlek large och även nya Tank LC är i samma storlek. De flesta bilder man ser är således på large modellerna (om man använder dessa som referens).

Då är det den du ska ha. Men måtten på tanken är knepiga, bäst är att testa och sen bestämma sig. Den kan se annorlunda (läs: större) ut på bild än irl. För övrigt är nya Must i färg (blå, röd, grön) i storlek large och även nya Tank LC är i samma storlek. De flesta bilder man ser är således på large modellerna (om man använder dessa som referens).

Det har du rätt i. Visste faktiskt inte att must i färg endast kom i large. Jag gjorde tyvärr misstaget med att välja large när jag köpte en tank hos AD. Upplevdes alltid som stor vilket resulterade till att jag sålde den. Hade jag valt small hade den nog stannat :)

Tillbaka
Topp