Grå? @aleksOm den inte var slutsåld tidigare hade den sålt slut efter dina bilder, vansinnigt snyggt med svart mot rött.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grå? @aleksOm den inte var slutsåld tidigare hade den sålt slut efter dina bilder, vansinnigt snyggt med svart mot rött.
Ja, ser onekligen ut som mörkgrå ”Anthracite” från Molequin.
Tack för snälla ord! Precis som @Aurum och @Gary Coleman är det "anthracite" från Molequin.Om den inte var slutsåld tidigare hade den sålt slut efter dina bilder, vansinnigt snyggt med svart mot rött.
Gillar ofta inte svart, men riktigt mörka band som har en ton av någon färg är oväntat mycket bättre och roligare.Tack för snälla ord! Precis som @Aurum och @Gary Coleman är det "anthracite" från Molequin.
Succession är ju ett fantastiskt köpargument! Trevligt också med quickrelease på länken och ett kalvläder med viklås i lådan.Jag är Carrée fanboy men måste ändå säga att ”nya” medium vuxit ordentligt på mig senaste tiden o det från att vara i princip ointressant. Jag tycker de skulle kunna gå mer mot originalformerna/proportioner - bredare bandhorn och även om runt är nice hade en kantig varit dröm tex - men ha lite större alternativ än 29mm. Stort plus att Tom i Succession har en M denna säsong![]()
Snygg!! (men fet chans att få tag i en även om man åker till Geneve antar jag!)Här kommer lite mer info om den limiterade tanken med svart urtavla.
![]()
1986 eller 2018, rätt nära. Ser ut som en sk. Emaljtavla väl? Aldrig sett en förr heller.Första gången jag ser en servicetavla på en av dessa. Och väldigt skrattretande att se ett såpass välrenommerat auktionshus datera den till omkring 2018.
CARTIER SANTOS, YELLOW GOLD | Important Modern & Vintage Timepieces & Jewels | Hong Kong, December 5th, 2021
Antiquorum is the world's premiere auction house of modern and vintage timepieces. Buy or sell watches like Patek Philippe, Rolex and Audemars Piguet. Expert appraisals, valuations and more. Browse our auction catalog.catalog.antiquorum.swiss
![]()
1986 eller 2018, rätt nära. Ser ut som en sk. Emaljtavla väl? Aldrig sett en förr heller.
Första gången jag ser en servicetavla på en av dessa. Och väldigt skrattretande att se ett såpass välrenommerat auktionshus datera den till omkring 2018.
CARTIER SANTOS, YELLOW GOLD | Important Modern & Vintage Timepieces & Jewels | Hong Kong, December 5th, 2021
Antiquorum is the world's premiere auction house of modern and vintage timepieces. Buy or sell watches like Patek Philippe, Rolex and Audemars Piguet. Expert appraisals, valuations and more. Browse our auction catalog.catalog.antiquorum.swiss
![]()
Hur ser man att det är en servicetavla?
Antiquorum är tvärtom väldigt ifrågasatt och omdiskuterat. Har sålt hittepå Panerais och ihopplock.Första gången jag ser en servicetavla på en av dessa. Och väldigt skrattretande att se ett såpass välrenommerat auktionshus datera den till omkring 2018.
![]()
"swiss made" längs ner. Sedan är lacken mer genomskinlig på de nya. Inte samma teknik som de gamla tavlorna. Ersättningstavlan är kallvit, de gamla hade en varmare nuans.
Har lite olika färg på de jag haft med. Tror inte det är åldrande."swiss made" längs ner. Sedan är lacken mer genomskinlig på de nya. Inte samma teknik som de gamla tavlorna. Ersättningstavlan är kallvit, de gamla hade en varmare nuans.
De var sjukt lika, tror aldrig jag lärde mig se skillnaden.Är det någon som har bilder på en 27mm carree? Jag minns att det diskuterats men minns inte vad slutsatsen blev att skillnaden var mot 29mm.
Var det så att datumfönstret satt längre ut?De var sjukt lika, tror aldrig jag lärde mig se skillnaden.
Marketing dial color:Enamel1986 eller 2018, rätt nära. Ser ut som en sk. Emaljtavla väl? Aldrig sett en förr heller.
Är det någon som har bilder på en 27mm carree? Jag minns att det diskuterats men minns inte vad slutsatsen blev att skillnaden var mot 29mm.
Lite mer info om limiterade tank musten. Snyggt med matchande färg på cabochonen.
![]()
Perfekt smoking klocka!Lite mer info om limiterade tank musten. Snyggt med matchande färg på cabochonen.
![]()
Tror det är tvärtom att large är bättre på de flesta handleder.Perfekt smoking klocka!
Är allmäna uppfattningen här att det är small man ska ha?
Small och Large skiljer sig ganska mycket. I mitt huvud tänkte jag att Small skulle vara it - slutade upp med att inte riktigt klicka med någon av storlekarnaPerfekt smoking klocka!
Perfekt smoking klocka!
Då är det den du ska ha. Men måtten på tanken är knepiga, bäst är att testa och sen bestämma sig. Den kan se annorlunda (läs: större) ut på bild än irl. För övrigt är nya Must i färg (blå, röd, grön) i storlek large och även nya Tank LC är i samma storlek. De flesta bilder man ser är således på large modellerna (om man använder dessa som referens).Small är närmast 23x30 vilket jag upplever som en perfekt storlek.
Då är det den du ska ha. Men måtten på tanken är knepiga, bäst är att testa och sen bestämma sig. Den kan se annorlunda (läs: större) ut på bild än irl. För övrigt är nya Must i färg (blå, röd, grön) i storlek large och även nya Tank LC är i samma storlek. De flesta bilder man ser är således på large modellerna (om man använder dessa som referens).