• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Small och Large skiljer sig ganska mycket. I mitt huvud tänkte jag att Small skulle vara it - slutade upp med att inte riktigt klicka med någon av storlekarna 👀
IMG_3004.JPG
IMG_2997.JPG
Tycker L ser bra ut på dig. Men det är klart att ett mellanting nog vore helt opti!

Då är det den du ska ha. Men måtten på tanken är knepiga, bäst är att testa och sen bestämma sig. Den kan se annorlunda (läs: större) ut på bild än irl.
Det slog mig när jag provade en small. Den såg pytteliten ut i verkligheten på armen men rätt rimlig på telefonens skärm samtidigt. Har inte upplevt den effekten så starkt med mer vanligt formade klockor.

Det har du rätt i. Visste faktiskt inte att must i färg endast kom i large. Jag gjorde tyvärr misstaget med att välja large när jag köpte en tank hos AD. Upplevdes alltid som stor vilket resulterade till att jag sålde den. Hade jag valt small hade den nog stannat :)
Var det nya Musten?
När jag provade Tank första gången provade jag Tank Solo och guld LC. Solo Large var för stor, Solo Small var bra men bäst var LC Large. Det blev slutligen en LC i klassiska 23-30 mm, vilket ju tom är något mindre än Solo small. En vanesak förstås, men skulle gärna ha en LC large.

Tycker L ser bra ut på dig. Men det är klart att ett mellanting nog vore helt opti!

Även jag tycker large ser kanon ut på dig.

Gillar oxå large bättre på de bilderna, handledsstorlek?

Large satt klart bättre, men upplevde den som ett block på handleden, svårt att sätta fingret på känslan. Ett mellanting mellan S och L hade för min del varit absolut bäst. Cirka 16,5 runt handleden

9ED974DF-ED03-4B51-9548-DAA5E6B9F7EA.jpeg

Vänner, kan det stämma att den här lådan tillhör klockan? Det är en 2961 men jag tycker att lådan ser lite modernare ut än den bör vara, eller är jag ute och cyklar?

Bryr mig inte så mycket om att få box osv men om säljaren har fel ang lådan kanske denne har fel om andra detaljer gällande klockan med, tänker jag.

Vänner, kan det stämma att den här lådan tillhör klockan? Det är en 2961 men jag tycker att lådan ser lite modernare ut än den bör vara, eller är jag ute och cyklar?

Bryr mig inte så mycket om att få box osv men om säljaren har fel ang lådan kanske denne har fel om andra detaljer gällande klockan med, tänker jag.
Tror boxen ska se ut som nedan (bilder från en annons)
B0306F84-838F-4E48-906F-CCF32AD0ABA8.jpeg

402DE51F-04FF-42BD-A05F-5D186F2126A6.jpeg

Har den boxen till min, kan inte ta gift på att den är rätt men har med cert med rätt serienummer och en otydlig handlarstämpel från området säljaren kom från så känslan är ändå att det stämmer.

kan det skilja mellan olika årgångar?

1565E9D7-D8F7-41F5-928D-38BB031FACD8.jpeg
BCB1ED5F-9029-40C9-8F85-FEBF4C999DA2.jpeg

Tillbaka
Topp