• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har vi några kunniga på Ceinture?
Aldrig sett en med datum förut, fanns verkligen denna model med datum? Eller är den en fake..
FA4F4501-9F87-4EBD-9E85-977ECDBA4656.jpeg
Ser väldigt mysko ut. Aldrig sett en Ceinture med datum. Dessutom tror jag att det är fel visare på den där? Kan inte heller se att det står Cartier gömt i någon av siffrorna, vanligtvis i V:et på nummer 7 (VII)

Senast ändrad:
Har vi några kunniga på Ceinture?
Aldrig sett en med datum förut, fanns verkligen denna model med datum? Eller är den en fake..
FA4F4501-9F87-4EBD-9E85-977ECDBA4656.jpeg
Ser verkligen skum ut. Aldrig sett en Ceinture med datum. Inte i något utförande. Och visarna är ju inte heller rätt. Typsnittet för "Cartier" ser också knasigt ut.
Inte många rätt där. Jämför med min:
IMG_6849-2.JPG

Inte min, såg den först på C24. Spansk handlare. Men inget känns rätt med den. Men man vet ju aldrig.. Tur att det finns kunniga människor här på forumet👍

Bandet är no name, inte jättekul. Viklåset är den variant som bara tar måttsydda band. Har en säljannons ute, men ändrar jag mig så
tänker jag nog så småningom låta Cartier fixa ett schysst band till den!

Tyckte också det var fint, någon som vet vad bandtypen kallas? Ser tunt och fint ut, hade velat ha ett dylikt till min solo, fast i grått.

Mäh. Har en sliten Carrée, vilket jag egentligen är nöjd med, förutom den förskräckligt polerade bezeln. Kom på att jag kan ju ”ta ned” den en tiondel eller så, så bör det synas mindre.
Men, då upptäckte jag två o-bra saker.
1) Guld-på-stål. Trodde de var solida?
2) Poleringspuckot har ju polerat så hela glashållar-kanten typ försvunnit i hörnen.
AC027DC4-D6F1-4567-8DBE-4089449CF102.jpeg
57175C4F-DA91-4DCF-B928-C002E85F77A8.jpeg
0B729F5D-B0FD-4509-91E1-FF411658F0DC.jpeg

Mäh. Har en sliten Carrée, vilket jag egentligen är nöjd med, förutom den förskräckligt polerade bezeln. Kom på att jag kan ju ”ta ned” den en tiondel eller så, så bör det synas mindre.
Men, då upptäckte jag två o-bra saker.
1) Guld-på-stål. Trodde de var solida?
2) Poleringspuckot har ju polerat så hela glashållar-kanten typ försvunnit i hörnen.
AC027DC4-D6F1-4567-8DBE-4089449CF102.jpeg
57175C4F-DA91-4DCF-B928-C002E85F77A8.jpeg
0B729F5D-B0FD-4509-91E1-FF411658F0DC.jpeg
Finns tyvärr i två varianter, solida och belagda. Det som blir så förvirrande med din är ju att man ser guldlagrets tjocklek på insidan där den är knas, men det lagret har man ju inte gått igenom?

Finns tyvärr i två varianter, solida och belagda. Det som blir så förvirrande med din är ju att man ser guldlagrets tjocklek på insidan där den är knas, men det lagret har man ju inte gått igenom?
Den givna frågan är då hur man vet vilken variant som är guld och vilken som är guld på stål. Är det årtal som avgör?

Tillbaka
Topp