Ser lite väl mjuk ut enligt mig.Hårdpolerad (?) men finns det tillräckligt med former kvar?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser lite väl mjuk ut enligt mig.Hårdpolerad (?) men finns det tillräckligt med former kvar?![]()
Fått för mig att den boxen är för ädla Santos?Tror boxen ska se ut som nedan (bilder från en annons)
![]()
![]()
Som du säger kom ädla i samma låda, fast med en sån liten skylt framför kudden med texten ’massif’-någotFått för mig att den boxen är för ädla Santos?
edit. Nä förresten, tar tillbaka det. Hade en stål med sådan box…
Håller med dig alltså![]()
Tror det hade blivit ganska coolt om bezeln var fyrkantig och inte runnit över ner till länken.Nyhet från Cartier. Storlek medium, blå tavla och diamanter.
![]()
Tror det hade blivit ganska coolt om bezeln var fyrkantig och inte runnit över ner till länken.
Fast du måste skaffa en isad bezel!Du menar som på denna?
![]()
Isad bezel är inte alltid bättre…Fast du måste skaffa en isad bezel!![]()
Isad bezel är inte alltid bättre…
Både ochDu menar som på denna?
![]()
Sååå nice!!![]()
Eh det är väl alltid bättre??
hehe hittade inte exakt samma men en annan goding:Sååå nice!!finns det bättre / mer högupplöst bild på den någonstans? Är index också (olikfärgade)stenar?
Isade ringar lyfter typ aldrig någon klocka enligt mig.Både ochdenna tror jag inte passar med isad ring.
Får man fråga vart du hittade den och vad du fick ge?Efter lite dealande och några kringelikrokar hamnade den här hos mig. Ser inte polerad ut.
![]()
![]()
![]()
Köpt av en god vän till ett bra pris.Får man fråga vart du hittade den och vad du fick ge?
@Aurum kanske kan bjuda på några bilder?Någon med en Cartier Tortue i herrstorlek som kan slänga upp en WS? Främst hur tunn den är på handleden
Pga kylan?Börjar snu ihop sig till väder där metallband inte är att föredra. Får väl skramla till något med läder antar jag.
![]()
F piguet som typ är 27 mm? Den är jäkligt tunn. Glaset är ju dock lite buktat så blir en bit tjockare än dumont på pappret. Har den tyvärr inte hemma så kan inte ta fler bilder eller mäta just nu. Tror dock jag angivit tjockleken i denna tråd.Någon med en Cartier Tortue i herrstorlek som kan slänga upp en WS? Främst hur tunn den är på handleden
Tack!F piguet som typ är 27 mm? Den är jäkligt tunn. Glaset![]()
är ju dock lite buktat så blir en bit tjockare än dumont på pappret. Har den tyvärr inte hemma så kan inte ta fler bilder eller mäta just nu. Tror dock jag angivit tjockleken i denna tråd.![]()
Ja usch.Pga kylan?
Skulle inte tro det är någon större skillnad, båda är små. Den tjocka har större tavla vad jag kan se, och då bärs den lite större. Samtidigt är den tjockare och då bärs den lite mindre. Tycker däremot att den tunna är en klart vackrare modell och det är ju alltid mysigt med tunna verk.Tack!
Funderar på hur den kontra Tortue Dauphine upplevs då den senare har aningen nättare boett, om än lite tjockare/högre.
Vilken fantastisk trio. Om du skulle gå från Tres Amigos-nivå till en Bröderna Dalton kvartett, vad hägrar då?F piguet som typ är 27 mm? Den är jäkligt tunn. Glaset är ju dock lite buktat så blir en bit tjockare än dumont på pappret. Har den tyvärr inte hemma så kan inte ta fler bilder eller mäta just nu. Tror dock jag angivit tjockleken i denna tråd.![]()
![]()
![]()
Tycker den bärs väldigt behagligt oavsett temperatur.Ja usch.![]()
Har ett par till i lådan, eller rättare sagt hos banken. Men Pashan på läder kompletterar väl fint med sin storlek och beateraura.Vilken fantastisk trio. Om du skulle gå från Tres Amigos-nivå till en Bröderna Dalton kvartett, vad hägrar då?
Mycket bra. Tack!Skulle inte tro det är någon större skillnad, båda är små. Den tjocka har större tavla vad jag kan se, och då bärs den lite större. Samtidigt är den tjockare och då bärs den lite mindre. Tycker däremot att den tunna är en klart vackrare modell och det är ju alltid mysigt med tunna verk.
Jag förstår heller inte hur svårt det kan vara för handlare att lära sig skillnaden på Carrée och Galbée. Det där är en Carrée.https://amsterdamvintagewatches.com/shop/cartier-santos-oman-khanjar/
Inte ofta man ser en sån här urtavla på en Cartier tycker jag. Känns som det är vanligare på andra märken, ex. Rolex.
Lite förvånad att Amsterdam vintage watches inte har koll på skillnaden mellan carree och galbee. Detta är väl en carree?