• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Jag förstår, får se hur det blir helt enkelt.

Tyvärr har jag varit med om detta för många gånger förut att beställningen avbryts sedan och betalningen skickas tillbaka med en enkel förklaring: Klockan fanns inte i lager. Det är det största nackdelen med C24s - säljaren är inte bunden av avtalet tills varan är skickat.

Tyvärr har jag varit med om detta för många gånger förut att beställningen avbryts sedan och betalningen skickas tillbaka med en enkel förklaring: Klockan fanns inte i lager. Det är det största nackdelen med C24s - säljaren är inte bunden av avtalet tills varan är skickat.
Låter tyvärr som att så blir fallet här.
Märkligt, man kan tycka att så fort någon betalat till C24 borde den markeras som reserverad/såld och därefter borde det inte gå att köpa den "igen".

Inne på att köpa en Santos ref2960. Hittat en till ett överkomligt pris med ett armband som inte verkar orginal.
Frågan blir då: är det överjävligt att hitta ett orginalband till en santos 2960 eller vad säger panelen?

Mvh

Bilagor

• 5e487985-746d-4d27-b17a-658b78d821c3.jpeg
    5e487985-746d-4d27-b17a-658b78d821c3.jpeg
    60.2 KB · Visningar: 18
Inne på att köpa en Santos ref2960. Hittat en till ett överkomligt pris med ett armband som inte verkar orginal.
Frågan blir då: är det överjävligt att hitta ett orginalband till en santos 2960 eller vad säger panelen?

Mvh

Sådana armband har funnits till denna ref. Snygga är de inte dock.

Mvh

Håller med angående bandet. Skulle tro att det är lättare att leta vidare efter en med det bandet man vill ha. Var är ett överkomligt pris?

Håller med angående bandet. Skulle tro att det är lättare att leta vidare efter en med det bandet man vill ha. Var är ett överkomligt pris?
allt under 20k idag är överkomligt enligt mig.eftersom denna dessutom såg fin ut så tänkte jag att man istället försöker hitta ett armband,
Idag säljs dom för 30k +, kolla ch24, dessutom sönderpolerade

Tycker det är ett coolt armband, särskilt i tvåton
smaken är som baken :D

Svårt att hitta Cartier Santos 2961 för bra priser, är det någon som har ett hum om ungefär hur mycket det skulle kunna kosta att fixa datumväxling som inte fungerar + service på en Cartier Santos 2961? Alltså 5k, 10k eller om det kan bli dyrare än så eller är ett dumt fel att chansa på att köpa och sedan lämna in hos Cartier eller urmakare för fix? Urverket ska i övrigt gå som det ska.

Svårt att hitta Cartier Santos 2961 för bra priser, är det någon som har ett hum om ungefär hur mycket det skulle kunna kosta att fixa datumväxling som inte fungerar + service på en Cartier Santos 2961? Alltså 5k, 10k eller om det kan bli dyrare än så eller är ett dumt fel att chansa på att köpa och sedan lämna in hos Cartier eller urmakare för fix? Urverket ska i övrigt gå som det ska.
Runt 5-6k om du lämnar till Cartierbutiken i Stockholm om inget som inte ingår behöver bytas. Kan ju bli dyrare.

allt under 20k idag är överkomligt enligt mig.eftersom denna dessutom såg fin ut så tänkte jag att man istället försöker hitta ett armband,
Idag säljs dom för 30k +, kolla ch24, dessutom sönderpolerade

smaken är som baken :D
Kanske inte det enklaste att hitta en tidig version av Carrée-länken i opolerat skick på andrahandsmarknaden. Lättare att försöka hitta ett ex med rätt länk från början isåfall IMO.

Amen fyfan vad snygg.
älskar att den har lite dings också.
🥰🥰
Finns några frågetecken på den jag länkade som jag noterat: längst ner på urtavlan står den vanligtvis ”SWISS” , på den jag länkade står det ”SWISS MADE”.
Undertill står det inte Santos de Cartier utan bara Cartier. Är detta varningsflaggor?

Amen fyfan vad snygg.
älskar att den har lite dings också.
🥰🥰
Finns några frågetecken på den jag länkade som jag noterat: längst ner på urtavlan står den vanligtvis ”SWISS” , på den jag länkade står det ”SWISS MADE”.
Undertill står det inte Santos de Cartier utan bara Cartier. Är detta varningsflaggor?
Tack! Utan att ha kollat länken till just din klocka så finns det 2960 där det står bara Cartier på baklocket och tavlor där det står Swiss Made.

Fick svar från säljaren att de fått in 4 betalningar och att den av någon anledning inte markerats som såld. Får se vad de kommer fram till, tveksamt om jag var först.

Tack! Utan att ha kollat länken till just din klocka så finns det 2960 där det står bara Cartier på baklocket och tavlor där det står Swiss Made.

Står Galbee men detta är väl en Carree?

Står Galbee men detta är väl en Carree?
Säljarna skriver mer ofta galbee än Carree, trots Carree. Akta dig för fulpolerat på Catawiki och liknande sidor är min erfarenhet.

Tycker detta är en underskattad modell, väldigt trevlig och sportig klocka!

Ja, den är lite kul. Detta är den mindre herrmodellen (37x35mm) men jag upplever den som relativt stor - så skulle nog inte våga kliva upp på de större modellerna. Känns rätt vulgo vilket jag gillar, rätt stor kontrast mot min Santos.

Ja, den är lite kul. Detta är den mindre herrmodellen (37x35mm) men jag upplever den som relativt stor - så skulle nog inte våga kliva upp på de större modellerna. Känns rätt vulgo vilket jag gillar, rätt stor kontrast mot min Santos.
Jag tycker den är ett trevligt alternativ till många andra sport-stålklockor. Minns när jag var på resa i Rhodos för några år sen och en trevlig brittisk herre i övre medelåldern hade på sig en Roadster i solstolen bredvid och vi började snacka klockor. Som med så många andra modeller från Cartier väcks intresset när man ser klockorna live i olika sammanhang.

Tillbaka
Topp