• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Vad tycker Cartierexperterna om den blåa Cartier Santos?
Har funderat på den ett tag nu och förundrat över den vackra tavlan. Dock blir man lite fundersam på storlek. Finns ganska många och L samt XL verkar skilja sig lite. Hur är känslan mellan dessa?
06B313ED-9523-4414-AAF1-C4DADC0D34FD.jpeg
30FF416C-4436-4E66-A2FA-2A7647FD1104.jpeg
70B6B1FB-718D-4EE9-A130-6C796DB7BC75.jpeg

Vad tycker Cartierexperterna om den blåa Cartier Santos?
Har funderat på den ett tag nu och förundrat över den vackra tavlan. Dock blir man lite fundersam på storlek. Finns ganska många och L samt XL verkar skilja sig lite. Hur är känslan mellan dessa?
06B313ED-9523-4414-AAF1-C4DADC0D34FD.jpeg
30FF416C-4436-4E66-A2FA-2A7647FD1104.jpeg
70B6B1FB-718D-4EE9-A130-6C796DB7BC75.jpeg

hade den, vacker tavla och allt det där. anledningen till att jag sålde den var för jag tycker den är för stor, för mig i alla fall

Är vilda västern. Sönderpolerade ex säljs (nåja, ligger åtminstone ute för) inom 2 dagar för minst 6-8k högre. Såklart inte helt perfekt skick, personligen hade jag nog mest reagerat på länkens stretch.
Mmm, och om vi skall lära oss något från vår lilla undersökning ovan så är detta en guldbelagd glasring? Den är tom bantad från 4,05 g till 3,90 g?

@evki när du har så sjukt fina klockor (både skick och modeller) ute för försäljning, samt i annonsen hintar om att nytt ska in, så ställer man sig frågan vilka uppbyten som överhuvudtaget finns... Vill herrn möjligtvis dela med sig om det är någon platina Santos Dumont på länk eller vad planen är?

Mvh
Nyfiken forummedlem

@evki när du har så sjukt fina klockor (både skick och modeller) ute för försäljning, samt i annonsen hintar om att nytt ska in, så ställer man sig frågan vilka uppbyten som överhuvudtaget finns... Vill herrn möjligtvis dela med sig om det är någon platina Santos Dumont på länk eller vad planen är?

Mvh
Nyfiken forummedlem

Tack så mycket för de vänliga orden. Tyvärr är det inte spikat med nyförvärvet än och jag vill vara säker att affären är klar innan jag lägger mina kort på bordet. Tråkigt svar, jag vet :)

Tack så mycket för de vänliga orden. Tyvärr är det inte spikat med nyförvärvet än och jag vill vara säker att affären är klar innan jag lägger mina kort på bordet. Tråkigt svar, jag vet :)
Förståeligt. 😊 Håller tummarna för att det blir ytterligare en bildkavalkad här i tråden.

tror inte det blir något. radioskugga från säljaren. förmodligen såld redan :(

Surt, men kommer fler chanser!

Ingen aning, men vill inte tro på dessa boetter men har ju gjorts märkliga saker när husen var uppdelade. Skulle väl inte heller tro att det är stentavla. @NiklasArvid har väl en men vanlig tavla?
Jag tycker det är så hög kvalitet på silverarbetet på min att jag har svårt att tro att det är fejk? men har ingen ytterligare info eller ref. eller så tyvärr... Jag gissar att det var nån instegsmodell Parisbutiken fixade på egen hand i mitten av 70-talet? Fast det är väl inte stentavla på den där? ...tror jag fick typ samma svar när jag kollade med nån expert på Cartierforum för länge sen?

Jag tycker det är så hög kvalitet på silverarbetet på min att jag har svårt att tro att det är fejk? men har ingen ytterligare info eller ref. eller så tyvärr... Jag gissar att det var nån instegsmodell Parisbutiken fixade på egen hand i mitten av 70-talet? Fast det är väl inte stentavla på den där? ...tror jag fick typ samma svar när jag kollade med nån expert på Cartierforum för länge sen?
Vet faktiskt inte om Paris-butiken har gjort modeller som skiljer så markant mot tidigare och senare utbud? Men jag ska inte spekulera, har aldrig intresserat mig för dessa.

Hallå! Jag har börjat snegla på att köpa en Cartier Santos XL till samlingen, någon som har bra koll på vad jag bör betala för en ref: 2656 med stålband och med läder? I andrahand då. Tacksam för svar!

Tillbaka
Topp