• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Mitt livs stora sorg att Carrée är för liten för mig :*(
BFD53867-2F84-4350-978F-B380C9C47D20.jpeg

Får trösta mig med de här ovanliga jumbo modellerna 🤩

Antingen är du Schwarzenegger eller så är inte Carrée för lite för dig 😉
Haha nästan där iaf! Har haft 2st o båda gångerna behövt inse att jag tycker den är för liten. Går såklart att köra iaf men då jag gillar små ur och ändå inte känner mig 100% med den så är det väl bara att ge med sig. Bara att be till gudarna om att Cartier inser vilken deras bästa modell genom tiderna är och gör en re-issue som är lite större :D

Tack @martaSM30

Vad är det för bredd på din? Letar nämligen efter ett grönt också, som jag tror kommer passa till guld. Se referensbild

F60B4FE0-073D-4CE4-8100-51094E13F356.jpeg

Ger snart upp och beställer ett från Cartier.
15mm. Grönt är bra till guld. Oväntat bra match till många outfits också👌🏼

Edit: 12mm är det ju på pantern. Standardmått för klassiska damur, underlättar.

Senast ändrad:
Vilken modell? Köpte crocograin och det fick inte plats eftersom Cartier har 17,5mm. Var så hårt att det knappt gick att böja.
Nu är klockan på service så jag kan inte se vad det var för band men har för mig att det var från deras prestige-serie. Tror det är denna:

Tillbaka
Topp