Vill inte vara snobb, men det där är ett budgetskinn i ett allt för lackat, plastbelagt, utförande. Antingen köpa dyrare, eller genom annan kanal, eller välja annat skinn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vill inte vara snobb, men det där är ett budgetskinn i ett allt för lackat, plastbelagt, utförande. Antingen köpa dyrare, eller genom annan kanal, eller välja annat skinn.
Jag håller med. Inte snyggt.
Den där kommentaren var precis vad du inte ville att den skulle vara, nämligen snobbigVill inte vara snobb, men det där är ett budgetskinn i ett allt för lackat, plastbelagt, utförande. Antingen köpa dyrare, eller genom annan kanal, eller välja annat skinn.
Vilken ref är det? Otroligt fin den där.
Finna mycket att välja på. Bland annat Santos, Santos Ronde, Santos Octagon, Tank Francaise, Ballon Bleu, Pasha, La Dona, Roadster, Cle, Cougar, Ronde, Tank Solo,Vad finns det för alternativ till cartier panthere på stållänk till tjej?
Eller hurVilken ref är det? Otroligt fin den där.
I den här tråden är det Cartier som gäller för hela slantenVad finns det för alternativ till cartier panthere på stållänk till tjej? Gärna nedåt i pris om något. Även andra märken
Klassiska 23*30Söker lite råd!
Funderar på att köpa någon variant på tank till sambon. Förmodligen någon cartier must eller äldre modell då hon inte skulle våga använda något som är lite dyrare i vardagen.
Efter att ha kikat runt lite kom jag på att det skulle ju va toppen om även jag kunde sno den ibland hehe... Men då landar jag i min fråga, vilken storlek kan passa oss båda?
Jag har ganska smala handleder på strax under 16cm och hon har än mindre, (gissar kanske 15cm..). Tanken är dessutom att den ska köpas med läderband om nu det påverkar hur storleken uppfattas.
Vilka storlekar tror ni på spontant skulle kunna passa oss båda?
Prislappen var ju väldigt hög men kvaliteten på skinnet desto lägre. Handlar mao knappast om att klanka ner på någon utan snarare att hjälpa till. Har aldrig köpt band i butik, vilket väl är Hirsch främsta säljargument. Som vanligt får man som kund bestämma sig för vilken typ av band man vill ha först.Den där kommentaren var precis vad du inte ville att den skulle vara, nämligen snobbig
Hade varit bättre om du länkade till något band du rekommenderar istället för att klanka ner på andras val.
Ber i alla fall om ursäkt för att mitt val av band var alldeles för billigt för din smak![]()
denna såg lite kul ut, paris tavla med
![]()
Cartier Tank Louis Vermeil Box&Warranty card såld på Chrono24
Tank Vermeil Silver; Kvarts; Skick Mycket bra; År 1999; Klocka med originallåda; Klocka med originalhandlingar; Lokali Annons: såld Cartier Tank Louis Vermeil Box&Warranty card,www.chrono24.se
Fint skick, men är inte tavlan lite ”mysko”. Ska det inte stå Cartier någonstans i de raka linjerna i tavlans siffror?
nu är jag inte expert på något sätt men jag tror inte det ska göra det på den modellen/tavlan. @Aurum @evki @Gary Coleman ni får utbilda oss här![]()
Budget Tank för mig är quartz LC i 18k, och hade turen att själv köpa innan marknaden blev helt galen. Således saknar jag faktiskt helt erfarenhet av Must och kan tyvärr inte vara behjälplig alls. Tyvärr!nu är jag inte expert på något sätt men jag tror inte det ska göra det på den modellen/tavlan. @Aurum @evki @Gary Coleman ni får utbilda oss här![]()
Jag jagade lackade tavlor bara, och de hade inga siffror alls. Så jag kan inte heller uttala mig…Jag kan tyvärr väldigt lite om Must de Cartier Tanks men @Epicure.watches hade snöat in sig på dem en hel del om jag inte missminner mig.
Dessa är inget som intresserat mig tyvärr. Tycker den ser allmänt tråkig ut, speciellt för 20'.nu är jag inte expert på något sätt men jag tror inte det ska göra det på den modellen/tavlan. @Aurum @evki @Gary Coleman ni får utbilda oss här![]()
denna såg lite kul ut, paris tavla med
![]()
Cartier Tank Louis Vermeil Box&Warranty card såld på Chrono24
Tank Vermeil Silver; Kvarts; Skick Mycket bra; År 1999; Klocka med originallåda; Klocka med originalhandlingar; Lokali Annons: såld Cartier Tank Louis Vermeil Box&Warranty card,www.chrono24.se
Tack för förtroendet @Gary Coleman .@Fredgusta visst har du koll på vintage pläterade Must?
Tack för förtroendet @Gary Coleman .
Jag håller med @Troje , tavlan ser rätt mysko ut. Det första som sticker ut är att det är en parismärkt tavla på en must ref. 681006, denna referens kom ut på marknaden i slutet av 1990 och därmed långt efter Cartier blivit uppköpta av Richemont och tavlorna "Paris" ersattes med "Swiss". Så det är förmodligen en hemmasnickrad tavla. Dessutom har jag aldrig sett en hel-borstad Cartier tank must tavla som dessutom har romerska siffror på sig, verkar lite märkligt design val.
Baklocket stämmer inte fullständigt överens med närliggande producerade serienummer av samma referens, se bild 2 nedan eller på länken: https://www.cheffins.co.uk/fine-art/lot-view,cartier-a-vermeil-tank-wristwatch_69998.htm
stämpeln till vänster om SWISS MADE saknas på klockan i annonsen.
![]()
![]()
Slutligen, varför skulle man markera "Paris" på tavlan om det står Swiss Made på baklocket.
Jag hade nog skippat denna trots suget @HM80 , bättre spara till en LC kvarts![]()
Absolut, det finns nog även dom som inte är så petiga med original som kommer köpa den också. Men det kommer bli tråkigt när service-behovet kommer och tavlan ryker.Jag tror man har bytt tavlan för att höja värdet..
Naturligtvis klockan som är det intressanta i annonsen, men kan inte låta bli att kommentera bandet. Det var bland det fulaste jag sett. Ser ut som stoppad sopsäck.Tack för förtroendet @Gary Coleman .
Jag håller med @Troje , tavlan ser rätt mysko ut. Det första som sticker ut är att det är en parismärkt tavla på en must ref. 681006, denna referens kom ut på marknaden i slutet av 1990 och därmed långt efter Cartier blivit uppköpta av Richemont och tavlorna "Paris" ersattes med "Swiss". Så det är förmodligen en hemmasnickrad tavla. Dessutom har jag aldrig sett en hel-borstad Cartier tank must tavla som dessutom har romerska siffror på sig, verkar lite märkligt design val.
Baklocket stämmer inte fullständigt överens med närliggande producerade serienummer av samma referens, se bild 2 nedan eller på länken: https://www.cheffins.co.uk/fine-art/lot-view,cartier-a-vermeil-tank-wristwatch_69998.htm
stämpeln till vänster om SWISS MADE saknas på klockan i annonsen.
![]()
![]()
Slutligen, varför skulle man markera "Paris" på tavlan om det står Swiss Made på baklocket.
Jag hade nog skippat denna trots suget @HM80 , bättre spara till en LC kvarts![]()
Haha! Håller med fulldtändigt.Naturligtvis klockan som är det intressanta i annonsen, men kan inte låta bli att kommentera bandet. Det var bland det fulaste jag sett. Ser ut som stoppad sopsäck.
Boy. That escalated quickly…
![]()
Boy. That escalated quickly…
![]()