• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

De har väl utgått i samband med nya must/solar. Bra snikalternativ till en i solitt guld så antagligen efterfrågade. Louis är ju dock alltid roligare även om det kostar.
Jag tänker att det borde finnas en hel drös i omlopp då jag antar att de ändå har producerats under många år, men det kanske också är en ganska liten målgrupp jämfört med många andra klockor. Det såldes en på KS för ett år sen för 31 efter ett antal prispumpar. Får hoppas att det kommer upp en, mycket mysig klocka.

Delugs-band #2: Cognac Shell Cordovan Slim

DSC04382 (2).jpg

DSC04404 (1).jpg

Jag är kanske ensam om detta men tycker att m65-jacka är lite överkurs om inte resten av stilen är betydligt mer formell.
Förstår absolut resonemanget. Kan tycka att det blir lökigt om man är för casual klädd, men det blir också lite lökigt till mörk kostym. Lagom i min värld nog till stickat och pressveck. Gärna polokrage. Kanske att en udda kavaj kan få peta fram 😉

Förstår absolut resonemanget. Kan tycka att det blir lökigt om man är för casual klädd, men det blir också lite lökigt till mörk kostym. Lagom i min värld nog till stickat och pressveck. Gärna polokrage. Kanske att en udda kavaj kan få peta fram 😉
Ja, passar inte till bandana och black hoodie, inte heller till flipp flopp och adidas med revär. Men annars så…😊

Delugs-band #3: Pastel Blue Nubuck Slim

Osäker på hur ofta jag faktiskt komma rocka denna kombo, men den är förjävla bra på bild iaf 😅

DSC04461 (2).jpg

DSC04478 (2).jpg
Tycker det var riktigt snyggt, borde absolut rockas. Har tänkt att jag ska se till att prova ett Delugs band till min TT Santos de Cartier (med quickswitch), men hittills var det rätt lång leveranstid har jag för mig(?).

Delugs-band #3: Pastel Blue Nubuck Slim

Osäker på hur ofta jag faktiskt komma rocka denna kombo, men den är förjävla bra på bild iaf 😅

DSC04461 (2).jpg

DSC04478 (2).jpg
Bara en tidsfråga innan jag köper denna modell, och tycker att Delugs-banden ser riktigt bra på dina bilder.

Vilken storlek är det som gäller för Tank large?

Är det så smidigt som de antyder att byta lås till orginal Cartier (det man får med till svarta banden)? Känns för mig helt klart mer värt att göra på detta sätt än att köpa orginal-band och lås för ca 8k.

Tycker det var riktigt snyggt, borde absolut rockas. Har tänkt att jag ska se till att prova ett Delugs band till min TT Santos de Cartier (med quickswitch), men hittills var det rätt lång leveranstid har jag för mig(?).

Jaa, Santos Quickswitch från Delugs är made to order, och jag såg nyss att han flaggade för ännu längre leveranser runt CNY osv. Får nog räkna med 8 veckor eller nått tyvärr.

Bara en tidsfråga innan jag köper denna modell, och tycker att Delugs-banden ser riktigt bra på dina bilder.

Vilken storlek är det som gäller för Tank large?

Är det så smidigt som de antyder att byta lås till orginal Cartier (det man får med till svarta banden)? Känns för mig helt klart mer värt att göra på detta sätt än att köpa orginal-band och lås för ca 8k.

19mm är det som gäller för Tank Must Large. Originallåset är ett helt vanligt C-spänne som även är borrat vid stiftet. Kan bytas med en knappnål eller annat smalt objekt om man vill! Bandstiften är quick release, så ja, superlätt att byta allt själv!

Det är rätt tajt mellan stift och boett, så man får se till att stiftet klickat i ordentligt innan man springer ut på stan bara!

Tillbaka
Topp