• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tankar kring denna?

Behöver en polering men hur ser skicket ut i övrigt och hur är priset?

Mvh,
F
Undra vad han försöker visa med de två sista bilderna? 9:55 och 01:40 uhr... klockan har ju samma tid på båda (förutom sekund visaren som ändrats med ca 30 sek).

Undra vad han försöker visa med de två sista bilderna? 9:55 och 01:40 uhr... klockan har ju samma tid på båda (förutom sekund visaren som ändrats med ca 30 sek).
När man lägger upp annons på C24 så vill de ha två bilder med ett visst klockslag….
Kan vara så att istället för att sätta klockan på den begärda tiden så har han skrivit tiden på en lapp istället?!?

Knivskarp
IMG_20220120_184442.jpg

Instämmer helt. Blev förvånad när jag hörde priset på Tanken (large). Trodde att den skulle ligga på ytterligare 4-7000. Det hade blivit en slant men relativt till mkt annat så (en ny Rimowa kostar ju för fasiken hälften av vad en Tank small går på 😂).
Så länge den finns att köpa från AD så kommer den ju inte gå över det priset. Kollade ett tag på Tank (large på länk) och fick notis nyligen om att den kan beställas från Cartier igen direkt. Då kan den ju inte gå över retail liksom. Var hos AD i GBG två gånger, båda gångerna utsålt på tank large, dom hade bara XL när jag kollade.

Så länge den finns att köpa från AD så kommer den ju inte gå över det priset. Kollade ett tag på Tank (large på länk) och fick notis nyligen om att den kan beställas från Cartier igen direkt. Då kan den ju inte gå över retail liksom. Var hos AD i GBG två gånger, båda gångerna utsålt på tank large, dom hade bara XL när jag kollade.
Instämmer men frågan gällde väl mer att den generellt sett var lågt prissatt även från Cartier/ad?

Hur känns den tvåtonen? Har svårt för den själv. TT och blank länk är två saker jag tycker känns sådär på en herrpanthere. Borde dock köpa en i stål...
Generellt svag för tvåton, tycker det funkar på modellen. Hade en i stål förr men tror jag diggar denna mer (dock är den till salu likförbannat). Fråga mig om 1 år så har du annat svar hehe.

Riktigt fin! Jumbo, funkar den på dam-handleder? Hur stor är den i förhållande till t.ex. den fina som @martaSM30 har?
(sen har jag iofs köpstop iaf, men det är ju alltid förhandlingsbart! :))
Som storleksref: min är den mindre varianten på 23mm, min handled mäter 14,5mm.
Jag tycker att Panthére ska vara nätt på handleden och skulle gärna byta min mot en mini-variant (på länk tack). MEN många kvinnor kör den större varianten och verkar trivas med det🙂.

Jag tycker att Panthére ska vara nätt på handleden och skulle gärna byta min mot en mini-variant (på länk tack). MEN många kvinnor kör den större varianten och verkar trivas med det🙂.
Stort tack för infon!

Håller med om nättheten på kvinnor, borde kanske försök få till ett live-test, men då faller ju överraskningsmomentet ganska rejält!

Det är nog inte så många kvinnor som kör Jumbon på 29 mm som inte säljs idag? Men har å andra sidan aldrig sett en Panthere på en man irl.

Tank Must XL på länk - kan man ta av länken och med enkelhet sätta på ett läderband? Tänker mig att det i så fall är bättre att köpa modellen med länk, snarare än den på läder. Om man då får lust att köra läder eller länk så har man i det fallet båda möjligheterna.

Tank Must XL på länk - kan man ta av länken och med enkelhet sätta på ett läderband? Tänker mig att det i så fall är bättre att köpa modellen med länk, snarare än den på läder. Om man då får lust att köra läder eller länk så har man i det fallet båda möjligheterna.
Om jag inte misstar mig har den QuickSwitch, i vilket fall det är busenkelt och görs utan verktyg.

Tillbaka
Topp