• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Just hemkommen - min första Cartier 🥰
CA782C04-BC74-4139-9742-AE6FA66650DA.jpeg
Stort grattis 🥰

Tjenare, damen fyller 30 här snart och en klocka står på önskelistan. Hon har fastnat för min santos, men hon är mer intresserad g/s och damstorlek. De ser ut att ha stuckit en del på sistone tyvärr. Hur tycker ni denna ser ut? Tack!!

Det här med isade Cartier: undrar när man får se en i guld med svarta diamanter. Skulle vara riktigt snyggt med svart mot guld!
1C50A879-8407-408D-81A5-10B0F52FFF78.jpeg
Har tyvärr aldrig sett en snygg matchning mellan klocka och svarta stenar. Men så länge man inte bara sätter dem runt glaset bör det ju kunna fungera någon gång, ser bara inte var? Kanske pavétavla?

Den här tråden gör mig inte mindre sugen på Cartier.
Jag har 19cm handleder, vilka modeller (fattar att det är subjektivt) skulle ni säga är bäst. Har sneglat på galbee XL. Är också vansinnigt sugen på en cartier i helguld. Men vet inte ens vilken modell som är bäst. De nya är rätt dyra.

Jag har 19cm handleder, vilka modeller (fattar att det är subjektivt) skulle ni säga är bäst. Har sneglat på galbee XL. Är också vansinnigt sugen på en cartier i helguld. Men vet inte ens vilken modell som är bäst. De nya är rätt dyra.
406145AC-0183-4C84-9305-8828A5991038.jpeg

Jag tycker Galbee XL sitter helt perfekt på ca 18-18.5cm handled. Carree o andra 29mm fungerar men jag tycker de blir för små. Alt. är nya Santos medium också bra storleksmässigt o den finns i helguld.

Senast ändrad:
Gillar du formen tycker jag Galbee XL är ett bra alternativ då den har trevligare proportioner än de nya. Den är inte lika bred i förhållande till längden som de nya är.

Helguld är lite knepigt då de som är riktigt bra är de elegantare modellerna eller Santos Carree (29 mm). Pashan finns ju men den är svår, speciellt på länk. Roadster har ju en lugn länk men kronan är speciell. Förmodar du hittar alla modellerna om du söker på chrono24 med urvalet guldlänk.

Gillar du formen tycker jag Galbee XL är ett bra alternativ då den har trevligare proportioner än de nya. Den är inte lika bred i förhållande till längden som de nya är.

Helguld är lite knepigt då de som är riktigt bra är de elegantare modellerna eller Santos Carree (29 mm). Pashan finns ju men den är svår, speciellt på länk. Roadster har ju en lugn länk men kronan är speciell. Förmodar du hittar alla modellerna om du söker på chrono24 med urvalet guldlänk.

Helt med dig om att Galbee har trevligare proportioner! Hade den (XL) funnits i guld hade den varit given. Men Caree finns inte i en förstora variant? (i guld)

Har länge funderat på en Cartier Santos och det var intresset för den som fick mig att kika närmare på Cartier. På senaste tiden har jag snubblat på lite olika artiklar och Youtube videos av Cartier Santos Dumont.

Utöver utseende och att den kommer på läderband, är det någon här i tråden som har erfarenhet av den och kan ge någon kommentar om hur den bärs jämförs med Cartier Santos etc.?
Tack på förhand! 😀

Har länge funderat på en Cartier Santos och det var intresset för den som fick mig att kika närmare på Cartier. På senaste tiden har jag snubblat på lite olika artiklar och Youtube videos av Cartier Santos Dumont.

Utöver utseende och att den kommer på läderband, är det någon här i tråden som har erfarenhet av den och kan ge någon kommentar om hur den bärs jämförs med Cartier Santos etc.?
Tack på förhand! 😀
Ny eller gammal?

Gammal referens i guld, ping @evki, @DDraper och @Aurum
Ny referens i stål, ping @Moffan och @DonaldCliff

Tillbaka
Topp