• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag kan tycka att det var väldigt lite grattis åt mitt köp? Börjar kännas meningslöst med klocka när man jobbar hemma utan klocka och inte ens KS ger mig den bekräftelsen jag behöver…
1DDD1BBB-A0F4-4047-AEC5-076071160ADE.jpeg
6520E4F4-9FF6-49BD-8D94-BD3EEA9729EE.jpeg


C3162B13-CB47-43A8-8EBC-879394614C48.jpeg
Amen! Vad tusan ska man med klockorna till nu egentligen?!🤭

Stort grattis 😁
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Följande fyra fel baserat på den lilla tid jag ägt den:
Wr, automat, datum, stål.
Datum och stål kan jag leva med.
Manuell utan bulan under samt badbar hade varit episkt.
De är ju badbara (badar med min gule), bulan lägger sig fint i min handledsgrop. Datum och stål är ju som sagt rätt rimligt. Platina blir så tungt, vitguld är ju en skräpmetall och guld mjukt.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
De är ju badbara (badar med min gule), bulan lägger sig fint i min handledsgrop. Datum och stål är ju som sagt rätt rimligt. Platina blir så tungt, vitguld är ju en skräpmetall och guld mjukt.
Så om jag servar och trycker den är det 50m allafall? Inser att jag har en väldigt rund handled så den lyfter i vid bandhornen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Så om jag servar och trycker den är det 50m allafall? Inser att jag har en väldigt rund handled så den lyfter i vid bandhornen.
De är väl mellan 50 och 80 m om jag inte minns fel. Möjligt mina bandhorn flyger lite men inget som stör mig. Sedan gick jag ju inte heller från en tunn Dumont heller. Tycker den känns rätt iaf.
 

martaSM30

Audemars
Jag kan tycka att det var väldigt lite grattis åt mitt köp? Börjar kännas meningslöst med klocka när man jobbar hemma utan klocka och inte ens KS ger mig den bekräftelsen jag behöver…
1DDD1BBB-A0F4-4047-AEC5-076071160ADE.jpeg
6520E4F4-9FF6-49BD-8D94-BD3EEA9729EE.jpeg


C3162B13-CB47-43A8-8EBC-879394614C48.jpeg
Tänker att du har en snygg och kul duo med din Dumont! Släng gärna upp en bild med dem bredvid varandra.


Grattis till nya klockan :heart:
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
De är väl mellan 50 och 80 m om jag inte minns fel. Möjligt mina bandhorn flyger lite men inget som stör mig. Sedan gick jag ju inte heller från en tunn Dumont heller. Tycker den känns rätt iaf.
Jasså ja. Men den är specad som 30 eller minns jag fel? Inte fattat att det var monocoque (svenska?) boett förut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jasså ja. Men den är specad som 30 eller minns jag fel? Inte fattat att det var monocoque (svenska?) boett förut.
Så var det kanske, 30 eller 50 m. Vet att det stått två olika djup. Kommer inte ihåg vad som står i min instruktionsbok, får kolla igen. Men boettkonstruktionen känns pålitlig och seriös, så är den tryckt och med vettiga packningar tycker jag den är badbar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Surfade precis runt på Cartiers hemsida och ser nu det har skett en prishöjning på klockorna 🥲

En medium Santos stålis som listade för 70k kostar nu 76.5k
 

evki

Audemars
2-Faktor
Så var det kanske, 30 eller 50 m. Vet att det stått två olika djup. Kommer inte ihåg vad som står i min instruktionsbok, får kolla igen. Men boettkonstruktionen känns pålitlig och seriös, så är den tryckt och med vettiga packningar tycker jag den är badbar.

Det var 80m på några. Om jag inte har fel så var det den senaste versionen med skruvar i länken. Men här är det inte helt kartlagt.
 

mahomes

Cartier
2-Faktor
Hej! Köpte hem en santos i veckan med ref: 98790. Har dock lite problem med att korta länken och hittar ingenstans hur man gör det på äldre santos modeller. Är det någon som har gjort eller vet hur man gör? :)
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Hej! Köpte hem en santos i veckan med ref: 98790. Har dock lite problem med att korta länken och hittar ingenstans hur man gör det på äldre santos modeller. Är det någon som har gjort eller vet hur man gör? :)
Inte gjort det själv men har för mig att det är mellan länkarna man kan få ut ett stift eller liknande
 
Topp