Någon som kan komma med rekommendationer på kanvasband till Tank likt dessa ”sommarband” som finnes till Reverso?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testa att sätta den på armen då?Inköp - men har som folk gissat inte fått bära den något. Mest egentligen för att jag vill ha den på läder och vi inte riktigt har samma vristbredd.
Jag menar resultatet av hennes vristskott!
Vart hittade du dessa?Någon som kan komma med rekommendationer på kanvasband till Tank likt dessa ”sommarband” som finnes till Reverso?
Vart hittade du dessa?
Sjuk pjäs!På tal om snyggast i lådan…
Atelier de griff har sånna men deras shop ligger nere pga för hög efterfrågan just nu.Någon som kan komma med rekommendationer på kanvasband till Tank likt dessa ”sommarband” som finnes till Reverso?
Tusen tack! Attans att deras webbutik ligger nere. Hoppas de öppnar upp inom kort.Atelier de griff har sånna men deras shop ligger nere pga för hög efterfrågan just nu.
Finns i flera färger!
DE GRIFF Watch Straps & More on Instagram: "This day in 1976 the Outer Space Treaty was signed. The foundation of international space law 🧑🚀This day in 2021, I took a picture of a Speedmaster 🤡 - - - #moonwatch #atelierdegriff #degriffstraps #wristw
302 likes, 10 comments - atelierdegriff on January 27, 2021: "This day in 1976 the Outer Space Treaty was signed. The foundation of international space law 🧑🚀This day in 2021, I took a picture of a Speedmaster 🤡 - - - #moonwatch #atelierdegriff #degriffstraps #wristwatch #watchesofinstagram...www.instagram.com
Snygg tavla
Bra val, grattisHar verkligen fastnat för Cartier efter att jag köpte min Tank. Idag fick Speedmastern lämna för en Santos de Cartier Medium
Mycket roligare med en Santos än en Speedmaster. Bra val.Har verkligen fastnat för Cartier efter att jag köpte min Tank. Idag fick Speedmastern lämna för en Santos de Cartier Medium
Helt rätt, jag med fast i andra ordningen, började med en Santos och är nu sjukt sugen på en Tank (med svart tavla i höst!)Har verkligen fastnat för Cartier efter att jag köpte min Tank. Idag fick Speedmastern lämna för en Santos de Cartier Medium
Bra val, grattis
Mycket roligare med en Santos än en Speedmaster. Bra val.
Denna måste väl vara fake?Tank Francaise
Utropspris: 449 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2022-05-22 19:01:57. Köp & sälj begagnade & oanvända Herr på Tradera.www.tradera.com
Riktigt trevlig, grattis!Har verkligen fastnat för Cartier efter att jag köpte min Tank. Idag fick Speedmastern lämna för en Santos de Cartier Medium
Smaksak men gamla är bästRiktigt trevlig, grattis!
Är själv inne på denna modell men i guld/stål. Jag gillar verkligen den "nya" länken, inget datum och storleken känns perfekt. Det enda jag inte är riktigt överens med är att ramen runt tavlan som numera sträcker sig ut mot länken.
Vad tycker forumet om det uppdaterade formspråket sedan några år tillbaka som sägs vara lite mer "integrerat med länken". Blir det för "runt och blaffigt" eller känns det rätt?
/ Reko
Haha, i denna tråd får man knappast medhåll på sådana förändringar.Riktigt trevlig, grattis!
Är själv inne på denna modell men i guld/stål. Jag gillar verkligen den "nya" länken, inget datum och storleken känns perfekt. Det enda jag inte är riktigt överens med är att ramen runt tavlan som numera sträcker sig ut mot länken.
Vad tycker forumet om det uppdaterade formspråket sedan några år tillbaka som sägs vara lite mer "integrerat med länken". Blir det för "runt och blaffigt" eller känns det rätt?
/ Reko
Smaksak men gamla är bäst
Haha, precis vad jag anade angående förändringar! ;- )Haha, i denna tråd får man knappast medhåll på sådana förändringar.
Men jag som har den nya och gillar den väldigt mycket. Länken är underbar. Hade jag fått ändra något så hade det inte varit att glasringen följer länk, möjligtvis att storleken hade kunnat få vara någon mm mindre. Har dock inte så taniga handleder så tycker den sitter bra ändå.
Prova, prova, prova. Bilda din egna uppfattning.
Riktigt trevlig, grattis!
/ Reko
Bör väl Cartier själva kunna svara på annars?Hej alla Cartier Tank LC-kunniga. Sitter på en Cartier Tank LC Quartz som jag köpte för ett par år sedan som jag skulle behöva lite hjälp med att identifiera ref.nr. på! Min gissning är att det är en 1140 men är inte helt säker... Någon med ett tränat öga som kan se exakt vad det är och vad ett rimligt pris för den är? Klockan är i riktigt fint vintageskick med undantag glaset som är något repigt men det är ju lätt åtgärdat. Älskar skiten med det ser ut som att jag tyvärr kan behöva göra mig av med den till förmån av en Day-Date.
Tack på förhand!
Riktigt trevlig, grattis!
/ Reko
Tycker uppdateringen är riktigt lyckad designmässigt när länken ser mer naturligt integrerad ut i boetten. Sedan är det också mycket roligare med inhouse urverket i de nya modellerna och quick switch systemetTyp en sån här?
Andra klockor har knappt varit ute ur lådan sen jag köpte min för typ ett år sedan. Den är så sjukt skön att bära, man märker knappt att man har den på sig. Och den funkar till allt (enligt mig). Och (oxå enligt mig) så är proportionerna bättre (mer fyrkanting) än på de äldre, men som nämnts ovan; det är inte många i denna tråd som lär hålla med om det.
Var oxå lite tveksam till den nya ramen innan jag provade och skaffade klockan men det funkar väldigt bra IRL och som @jamesfranco skrev ovan, inget jag skulle vilja ändra på i dagsläget..
Fantastisk klocka och funderar av och till på att bli OWG med denna...
Ping @evki @Aurum @Gary Coleman @FredgustaHej alla Cartier Tank LC-kunniga. Sitter på en Cartier Tank LC Quartz som jag köpte för ett par år sedan som jag skulle behöva lite hjälp med att identifiera ref.nr. på! Min gissning är att det är en 1140 men är inte helt säker... Någon med ett tränat öga som kan se exakt vad det är och vad ett rimligt pris för den är? Klockan är i riktigt fint vintageskick med undantag glaset som är något repigt men det är ju lätt åtgärdat. Älskar skiten med det ser ut som att jag tyvärr kan behöva göra mig av med den till förmån av en Day-Date.
Tack på förhand!