• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Varför skulle du dra dig för att besöka Jarl Sandin?
Medium stål lär du få vara beredd att stå på väntelista ett tag innan den blir tillgänglig
på Cartiers hemsida är det ca 2v väntetid i alla fall. 👍

Pratar bara från egen erfarenhet. Jag har aldrig fått bra bemötande av personalen där. Kommer inte handla hos Jarl Sandin.

Pratar bara från egen erfarenhet. Jag har aldrig fått bra bemötande av personalen där. Kommer inte handla hos Jarl Sandin.
Hmm. tråkigt - jag har tvärtom alltid fått bra bemötande (vilket jag inte kan säga om alla högprofilerade ADs i Gbg (ingen nämnd - ingen glömd...;) )). Menmen, du kan ju som sagt alltid gå ner och testa klockorna där för att känna in den storlek du vill ha och därefter beställa direkt från Cartier istället.

Senast ändrad:
Kan konfirmera att Cartier kör service free of charge på alla Santos i Stockholm. Lämna precis in min Galbee XL och testade lite Pasha (35 o 41mm). För liten och för stor tycker jag! En 38mm ligger farligt till 😍 Grym service måste jag säga.
Update: Cartier tog alltså emot min klocka, gav mig ett kvitto med service free of charge och vill nu debitera mig för att serva den, då de bestämde att den lämnats in för sent i efterhand (fast jag kontaktat och bokat tid innan kampanjen löpt ut).
Edit: jag lyckades gnälla mig tillbaka in i kampanjen 🤷‍♀️

Senast ändrad:
Medium stål lär du få vara beredd att stå på väntelista ett tag innan den blir tillgänglig

Hmm. tråkigt - jag har tvärtom alltid fått bra bemötande (vilket jag inte kan säga om alla högprofilerade ADs i Gbg (ingen nämnd - ingen glömd...;) )). Menmen, du kan ju som sagt alltid gå ner och testa klockorna där för att känna in den storlek du vill ha och därefter beställa direkt från Cartier istället.
Jarl Sandin hade en medium stål igår. Det har de inte längre… Fick för övrigt ett fantastiskt bra bemötande där. Som alltid.
61651788-57B7-4EC1-AC99-C0B40A4BE664.jpeg

Vill man få det att låta lite premium så döper man om leveranstid till väntlista :D Scaplers och småhandlare vill ju gärna påskina att det finns köer eller tar tid att få beställningar från Cartier så de kan tjäna några hundringar men faktum är att det oftast går förvånansvärt snabbt att få dem via AD.

Vill man få det att låta lite premium så döper man om leveranstid till väntlista :D Scaplers och småhandlare vill ju gärna påskina att det finns köer eller tar tid att få beställningar från Cartier så de kan tjäna några hundringar men faktum är att det oftast går förvånansvärt snabbt att få dem via AD.
Kan ha ändrats men det var varit väntelista på Medium, d v s fler personer som velat köpa än tilldelat till butik. Kan hända att Cartier styrt upp sin produktion och logistik nu, vet ej

Kundbeställningar går före tilldelning/påfyllning till butik hos dem. Så lägger man handpenning hos ad och de gör en kundorder så går det fort.
Tidigare i år var det brist på Santos och tilldelning till butik matchade inte efterfrågan. Suveränt att Cartier fått ordning på logistiken och den finns bättre tillgänglig i butik igen. Medium Santos är som sagt det bästa som hänt Cartier på mycket länge. Artikel från i somras för övrigt:

Tidigare i år var det brist på Santos och tilldelning till butik matchade inte efterfrågan. Suveränt att Cartier fått ordning på logistiken och den finns bättre tillgänglig i butik igen. Medium Santos är som sagt det bästa som hänt Cartier på mycket länge. Artikel från i somras för övrigt:
Håller med, en Datejust-dräpare!

Självklart är det stor efterfrågan när bra klockor släpps, det stämmer att butiker fick vänta på påfyllning. Delvis pga stor efterfrågan men också för att Cartier sätter firm orders, betalda eller delbetalda kundbeställningar, före påfyllning av butikernas lager. Kunder som vill klämma, känna innan de beställer kan därför uppleva att det tar tid medan kunder som beställt ofta upplevt det motsatta. Även stora butikskedjor, som i intervjun, vill ju ha fullsmetat så de kan ösa ut när nåt är nytt och hajpat. Tycker Cartier öst på rätt bra.
Finns ingen anledning att betala över list på i princip någon av deras modeller.

Får se hur prishöjningen slår på måndag :)

Självklart är det stor efterfrågan när bra klockor släpps, det stämmer att butiker fick vänta på påfyllning. Delvis pga stor efterfrågan men också för att Cartier sätter firm orders, betalda eller delbetalda kundbeställningar, före påfyllning av butikernas lager. Kunder som vill klämma, känna innan de beställer kan därför uppleva att det tar tid medan kunder som beställt ofta upplevt det motsatta. Även stora butikskedjor, som i intervjun, vill ju ha fullsmetat så de kan ösa ut när nåt är nytt och hajpat. Tycker Cartier öst på rätt bra.
Finns ingen anledning att betala över list på i princip någon av deras modeller.

Fortfarande billigt i sverige även efter 5%, de kunde väl rattat upp med 10%.

Tror inte det kommer slå särskilt hårt på försäljningen, fortfarande mycket klocka för pengen. Betala över list tror jag ingen gör 😀

Tillbaka
Topp