Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tröttnat på panthere och ska låta den vandra vidare till mig.Tröttnat på vad?
Kostar ju bara 20’Tröttnat på panthere och ska låta den vandra vidare till mig.
Jo men du har ju gjort den ”färdig”. Borstat och plockat bort sekundvisarenKostar ju bara 20’
Det där är en liten modell va? Men det kanske du visste?Slog precis till på denna via Chrono. Får hoppas på snabb leverans och att skicket är fint...
2960, 29x41mm enl. beskrivning. Alltså den stora.Det där är en liten modell va? Men det kanske du visste?
Det är billigt. Löjligt lite som skiljer jumbo från minsta modellen.Jo men du har ju gjort den ”färdig”. Borstat och plockat bort sekundvisaren![]()
Jag tycker att datumet sitter på fel ställe för en 29mm. Det ska väl gå ändå ut i minutmarkeringarna? Kanske inte syns på bilden eller om det finns fler modeller. Mitt gör det allafall.2960, 29x41mm enl. beskrivning. Alltså den stora.
Är det något du tycker verkar off?
Så här menar jag @MaSchTröttnar aldrig på denna skönhet![]()
![]()
Ja det låter riktigt bra. Tycker aldrig jag ser någon under 35. Därför jag funderat på en ny. Vart hittar du?Det är billigt. Löjligt lite som skiljer jumbo från minsta modellen.
![]()
Ja det låter riktigt bra. Tycker aldrig jag ser någon under 35. Därför jag funderat på en ny. Vart hittar du?
2960, 29x41mm enl. beskrivning. Alltså den stora.
Är det något du tycker verkar off?
Tavlan är inte ut som en 29mm. Men jag kan inte säga bu eller bä. Det märker du när den kommer fram.Jag tycker att datumet sitter på fel ställe för en 29mm. Det ska väl gå ändå ut i minutmarkeringarna? Kanske inte syns på bilden eller om det finns fler modeller. Mitt gör det allafall.
Tavlan är inte ut som en 29mm. Men jag kan inte säga bu eller bä. Det märker du när den kommer fram.
De flesta har inte koll på Carrée eller Galbée ens. Så vad handlaren skrivit är inget facit. Tyvärr.
Jo, jag förstår. Ska hämta ut klockan imorgon, skickar lite bilder här i gruppen då.Jag tycker att datumet sitter på fel ställe för en 29mm. Det ska väl gå ändå ut i minutmarkeringarna? Kanske inte syns på bilden eller om det finns fler modeller. Mitt gör det allafall.
Gratulerer.Handlade igår. Ska användas idag
![]()
Du är nog inne på något, kan vara någon form av service-tavla? Datumfönstret saknar sin ram ser jagJag tycker att datumet sitter på fel ställe för en 29mm. Det ska väl gå ändå ut i minutmarkeringarna? Kanske inte syns på bilden eller om det finns fler modeller. Mitt gör det allafall.
Har den inget serienummer på baksidan av boetten?Nu har klockan anlänt. Storleken på 29x41 stämmer, och den sitter fint på handleden.
Fick även med en liten service pouch som kanske styrker tesen om service-tavla.
@nöt @zippan @North - Vad har ni för tankar?
@Aurum - du har ju stenkoll på Cartier, får jag fråga vad du tror?
Lite spännande det här...
Nope.
Ja, det här var spännande. Jag kanske luras av bilderna men är trycket på tavlan snett och aningen ihoptryckt?Nu har klockan anlänt. Storleken på 29x41 stämmer, och den sitter fint på handleden.
Tavlan är rak, det är nog bara bilderna.Ja, det här var spännande. Jag kanske luras av bilderna men är trycket på tavlan snett och aningen ihoptryckt?
Nått tokigt är det med tavlan. Ser konstigt ut. Är den verkligen inte sned? Tycker det ser ut så både på dina och säljarens bilder.Tavlan är rak, det är nog bara bilderna.
Däremot så tycker jag likt dig att det känns aningen ihoptryckt i jämförelse med andra 2960/1 som postats här i gruppen.
Jag får kika ännu närmare när jag kommer hem igen, men håller med om att bilderna ger det intrycket.Nått tokigt är det med tavlan. Ser konstigt ut. Är den verkligen inte sned? Tycker det ser ut så både på dina och säljarens bilder.
Har kommit hem och tagit en närmare titt på tavlan - jag är faktiskt benägen att hålla med.Jag får kika ännu närmare när jag kommer hem igen, men håller med om att bilderna ger det intrycket.
Nu har klockan anlänt. Storleken på 29x41 stämmer, och den sitter fint på handleden.
Nu har klockan anlänt. Storleken på 29x41 stämmer, och den sitter fint på handleden.