• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

MaSch

Breitling
Grattis till klockan! Som andra har sagt så ser tavlan lite sned ut, på bilderna. Texten swiss ser sned ut och trycket känns lite svagare än på t ex min. Men det kanske är en synvilla och boett och länk är mycket viktigare på en Santos.

Boetten ser väldigt skarp ut och jag gillar borstningen. Kanske är nyhyvlad och borstad? Det är läckert! Ganska ovanligt med lyckade poleringar/borstningar på dessa.

Apropå retur, vad kostade den? Jag skulle inte returnera om den inte var jättedyr.

45C19620-EA13-466B-889D-390EFD80FD35.png
Fin klocka du har!

Ja, boetten och länken är fina, men vet att jag kommer störa mig på urtavlan, och därför känns en retur som ett solklart val i detta fall.
38k fick jag ge, och för det vill jag ha en klocka jag inte kommer att störa mig på hehe.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
DA1CB819-3C5F-4AC0-BC09-5085AC3F7745.jpeg

Har vi någon här som brukat sin Cartier på läder som vardagsklocka? Är minst ett byte per år vad man bör räkna med?
Är mer eller mindre som alla andra exotiska läder. Lite beroende på konstruktion då. Väldigt individuellt hur mycket man sliter på band. Får de vila mellan varje gång man använder dem håller de mycket längre. Bara lyckats slita ut ett band sedan jag snöade in på klockor. Anilint krokodilband som fick bada i saltvatten under en sommar.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Hög kvalitet slits ofta fort iofs.
Joda - men høy kvalitet er ikke nødvendigvis det samme som eksotisk lær. Problemet med ordene "høy" og "kvalitet" er begge subjektive, så de betyr ulike ting for ulike mennesker. Men med høy kvalitet på et armbåndsur bør produsenten ha tatt høyde for bruken av klokken og også type lær som er egnet for slikt bruk. Nå kvalifiserer ikke Cartier hvilken type lær de tenker på i sitatet over - men det burde de nok.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Joda - men høy kvalitet er ikke nødvendigvis det samme som eksotisk lær. Problemet med ordene "høy" og "kvalitet" er begge subjektive, så de betyr ulike ting for ulike mennesker. Men med høy kvalitet på et armbåndsur bør produsenten ha tatt høyde for bruken av klokken og også type lær som er egnet for slikt bruk. Nå kvalifiserer ikke Cartier hvilken type lær de tenker på i sitatet over - men det burde de nok.
Allt läder i hög kvalitet åldras. Lägre kvalitet med plastlack åldras långsammare. Mao är det inget som är fel i deras beskrivning även om vi vet att det är snömos. Men visst är det komiskt att de bara sålde exotiskt läder som inte var vattentåligt till dykaruret.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon som har en uppfattning om vad en stållänk till en Large Must kostar? Jag har försökt både maila och ringa men fick i svar att jag måste gå in i butik med min klocka för att få svar :rolleyes:
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon som har en uppfattning om vad en stållänk till en Large Must kostar? Jag har försökt både maila och ringa men fick i svar att jag måste gå in i butik med min klocka för att få svar :rolleyes:
Vi diskuterade det tidigare i år i tråden. Kommer ihåg att det var en rätt så saftig summa för att köpa länken lös. Antager att priset är högre idag med tanke på att Cartier har höjt priserna två gånger sedan dess. Tror det låg kring 10k för en lös länk, men ni får gärna rätta mig. :)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vi diskuterade det tidigare i år i tråden. Kommer ihåg att det var en rätt så saftig summa för att köpa länken lös. Antager att priset är högre idag med tanke på att Cartier har höjt priserna två gånger sedan dess. Tror det låg kring 10k för en lös länk, men ni får gärna rätta mig. :)
Allt är relativt. Tycker det låter ok och om priset är nånstans runt där. Tack
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Mot alla förutfattande uppfattningar är det faktiskt den tjocka jag helst använder. Blir lite mer samma användningsområde som LC för mig. Så skulle man banta samlingen hade nog en rykt.
Förstår dig. Märker att min Normale på läder får klart mest tid på handleden. Carrées och LCs på länk får ge vika. Vill tro att det skulle bli lite samma med Dumonten/bra duo, två små knubbiga ur i 18k.
 
Topp