Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vand använder du för kamera?Cartier Santos Medium. Joda - den er i helt riktig størrelse.
![]()
Et eldre Panasonic mFT GX8 + et billig kompaktzoom objektiv + flashtrigger på kameraet + ekstern flash som skyter lys opp i taket og ned på klokkenVand använder du för kamera?
Kör du med externa blixtar även utomhus?Cartier Santos (medium) i en kort tur i regnet. Santos med sine 10ATM WR passer til alt - en riktig GADA klokke.
![]()
He, he - nei. Det bildet er kun naturlig lys ute.Kör du med externa blixtar även utomhus?![]()
Lite mer bilder på den där överlag tack. Och då gärna med fördel diverse wristshotsLätt att gilla…
![]()
OkHe, he - nei. Det bildet er kun naturlig lys ute.
Min erfating er at iPhone ikke duger i forhold til en god Samsung-mobil. Har imidlertid sluttet med alt av Android og er blitt eple-freak, så da bruker jeg ikke Samsung-mobil og Snapseed til å ta bilder lenger.Ok
Väldigt fina bilder! Hade hoppats på IPhone som svar![]()
Lite mer bilder på den där överlag tack. Och då gärna med fördel diverse wristshots
Ser ruskigt fin ut
Riktigt go! Känns inte för stor jämfört med "vanliga" i L
Riktigt go! Känns inte för stor jämfört med "vanliga" i L
Hade inte brytt mig nämnvärt på en såpass ny klocka. Tror de gjort så har i många år. Vad jag vet kan man inte se skillnad på visarna?Lämnade in min Tank Louis Cartier Tank automat på service hos Cartier.
Fick ett mail där de summerade det som skulle göras där nämnde de bl.a. att de skulle byta ut visarna.
När jag frågade varför svarade de att de gör det som en service utan kostnad.
Blir själv osäker här, visst vill man ha kvar de gamla visarna, om de inte är skadade såklart, men jag tycker de ser bra ut.
Hur skulle ni tänka?
![]()
Vad tänker du med ny, om jag förstått det rätt kom dessa på 70-talet? Sen kan såklart klockan varit servad och att man bytt visarna vid dessa tillfällen.Hade inte brytt mig nämnvärt på en såpass ny klocka. Tror de gjort så har i många år. Vad jag vet kan man inte se skillnad på visarna?
70-talet är relativt modernt och massproducerat.Vad tänker du med ny, om jag förstått det rätt kom dessa på 70-talet? Sen kan såklart klockan varit servad och att man bytt visarna vid dessa tillfällen.
Då är jag med dig, tack för input.70-talet är relativt modernt och massproducerat.
Är det där en jumbo? Jag vill ha en men jag fattar inte riktigt var jag ska börja... Finns det något referensgalleri med specs eller behöver jag skapa ett eget?Nytt precis inkommet. Hojta om ni ser något tokigt och jag behöver skicka tillbaks.![]()
Är det där en jumbo? Jag vill ha en men jag fattar inte riktigt var jag ska börja... Finns det något referensgalleri med specs eller behöver jag skapa ett eget?![]()
Den där känns sjukt billig om den är korrekt? Ska undersöka, tackCartier Panthère | Chrono24.com
Cartier Panthère on Chrono24.com. New offers daily. In stock now. Save favorite watches & buy your dream watch.www.chrono24.com
130 verkar vara rätt modell iaf. Osäker om det finns fler. Står 130 000 C på min iaf.
Rolex byter också ofta visarna, speciellt på kronografer. Rolex gör det för att visarna trycks på och de kan inte garantera att gamla visare sitter kvar som de ska under deras 2-års garanti vid service.Lämnade in min Tank Louis Cartier Tank automat på service hos Cartier.
Fick ett mail där de summerade det som skulle göras där nämnde de bl.a. att de skulle byta ut visarna.
När jag frågade varför svarade de att de gör det som en service utan kostnad.
Blir själv osäker här, visst vill man ha kvar de gamla visarna, om de inte är skadade såklart, men jag tycker de ser bra ut.
Hur skulle ni tänka?
![]()
Låter rimligt, tack för input.Rolex byter också ofta visarna, speciellt på kronografer. Rolex gör det för att visarna trycks på och de kan inte garantera att gamla visare sitter kvar som de ska under deras 2-års garanti vid service.
Men vart hittar du 130 på den där?Cartier Panthère | Chrono24.com
Cartier Panthère on Chrono24.com. New offers daily. In stock now. Save favorite watches & buy your dream watch.www.chrono24.com
130 verkar vara rätt modell iaf. Osäker om det finns fler. Står 130 000 C på min iaf.
Gör man inte, han har väl maskerat det.Men vart hittar du 130 på den där?
Hmm. Det där är den jag köpte och har hemma.Men vart hittar du 130 på den där?
Haha men va fan, av samma handlare?Hmm. Det där är den jag köpte och har hemma.
Märkligt, vet iofs att de ibland använder bilder på likadana klockor men ändå?Hmm. Det där är den jag köpte och har hemma.
Vad jag kan se är det samma bilder och handlare.Haha men va fan, av samma handlare?
Gamla annonsen ligger som såld.Märkligt, vet iofs att de ibland använder bilder på likadana klockor men ändå?
Skickar papper jag fick med på sms. Om du inte bytt nummerHaha men va fan, av samma handlare?
Spännande hoppas att det bara är återanvändning av bilder... Har du haft din inne hos Cartier o fått den verifierad?Skickar papper jag fick med på sms. Om du inte bytt nummer