Börja aldrig cykla mountainbike! T.ex. en Specialized Stumpjumper kan kosta 150.000 SEK. Tekniskt inget särskilt och absolut inte i närheten av den ingenjörskonst och antal komponenter en liten bil kräver för att tillverkas. Ändå i samma prisklass.Jeg er Cartier-fan. Har en Santos (medium). Vurderer en Tank-av-et-eller-annet-slag. En dag vil jeg ha en Cartier Monopusher Chronograph. Samtidig så er det slik at man kan ikke unngå å erkjenne at noen av Cartiers klokker er "lite verdi for pengene".
Jeg elsker designet til Cartier - og det designet får man ikke andre plasser. MEN- for tusan - en e.g. Santos på lenke gir litt sånn der Casio 168-feeling. Lenken er flott designet med "tool-free-adjustments", men vekt, finish (skarpe kanter) og videre er ikke noe særlig mer enn en Casio A168.
Urverket 1847 MC har kun 42 timer gangreserve. Det er det samme som micromerker til kun noen tusen kroner. Har både en Santos og en Casio så mener jeg kan stå inne for hvert eneste ord.
Noen vet hva jeg mener. Andre ikke. Noen vil være uenige. Andre ikke.
Uansett - dette er ikke en kritikk til Cartier per se, men mer en opplysning til de som vurderer å kjøpe en Cartier Santos på originallenke. Finish av lenken er IKKE verdt 80K. Gangreserven er IKKE verdt 80K. Totalpakken med det unike Cartierdesignet er verdt ___ (fill in the blank). Der har du svaret DU trenger. Jeg har kjøpt en Cartier Santos og angrer ikke - men innser at den ikke teknisk er verd 80K - egentlig.