Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Tyvärr är klockan svårfotograferad och undertecknad är kass fotograf, den är ännu bättre IRLVad är det för ref på denna? Riktigt fin![]()
Cartier, Lamino och katt. Fin kombo!Dagens smyckesur
![]()
![]()
Jarl Sandin helt klartTar gärna emot tips på nån urmakare i närheten av Göteborg eller nån forum medlem som är duktig på santos carree.
Grattis!Dags för debut i denna tråd
Spanat på denna klocka länge..
Oväntat trevlig länk!
![]()
![]()
Ju mer lack desto bättreBåda är ju tyvärr hårt lackade iaf.
Stort tackGrattis!
Wow… Årtal?Dags för debut i denna tråd
Spanat på denna klocka länge..
Oväntat trevlig länk!
![]()
![]()
Min gissning är 80-tal, är bosatt i Åre men hade tänkt att lämna in den på service när jag kommer till Stockholm. Cartier lär väl kunna ge ett ungefärligt svar?Wow… Årtal?
Ingen märkning på länken?Min gissning är 80-tal, är bosatt i Åre men hade tänkt att lämna in den på service när jag kommer till Stockholm. Cartier lär väl kunna ge ett ungefärligt svar?![]()
Den lilla i guld eller den gamla i TT, tycker den gjorde sig som TT med mkt stål och lite guld.De nya är helt klart bäst i guld. Gillade nog den lilla bäst då den inte är helborstad.
![]()
Jo, vart söker jag för att få fram mer information?Ingen märkning på länken?
Verkar vara årtal på en hel del länkar.Jo, vart söker jag för att få fram mer information?
Ok, jag har en bokstav sedan en serie nummer "B1047683" (exempel). Som jag förstod det är väl serienumret den sexsiffriga numret på baksidan?Verkar vara årtal på en hel del länkar.
Ok, är nog ingen av dem då. Finns en del som har två siffror i följd på länken som verkar vara tillverkningsår på just länken. Har inte klockorna framför mig men referensen är ju första delen av serienummer på boetten ja. Har inte koll på hur många varianter det finns.Ok, jag har en bokstav sedan en serie nummer "B1047683" (exempel). Som jag förstod det är väl serienumret den sexsiffriga numret på baksidan?
Det kan de säkert. Rekommenderar butiken vid Norrmalmstorg.Min gissning är 80-tal, är bosatt i Åre men hade tänkt att lämna in den på service när jag kommer till Stockholm. Cartier lär väl kunna ge ett ungefärligt svar?![]()
Ser veldig bra ut.Nytt band från Molequin. Mycket nöjdare nu, och insåg även hur kass originalbandet verkligen är.
Gratulerer.Nytillskott, Manuell LC i vitt guld.
![]()
Jag kan rekommendera att köpa dam-vintage, mycket bättre priserJeg er Cartier-fan. Har en Santos (medium). Vurderer en Tank-av-et-eller-annet-slag. En dag vil jeg ha en Cartier Monopusher Chronograph. Samtidig så er det slik at man kan ikke unngå å erkjenne at noen av Cartiers klokker er "lite verdi for pengene".
Jeg elsker designet til Cartier - og det designet får man ikke andre plasser. MEN- for tusan - en e.g. Santos på lenke gir litt sånn der Casio 168-feeling. Lenken er flott designet med "tool-free-adjustments", men vekt, finish (skarpe kanter) og videre er ikke noe særlig mer enn en Casio A168.
Urverket 1847 MC har kun 42 timer gangreserve. Det er det samme som micromerker til kun noen tusen kroner. Har både en Santos og en Casio så mener jeg kan stå inne for hvert eneste ord.
Noen vet hva jeg mener. Andre ikke. Noen vil være uenige. Andre ikke.
Uansett - dette er ikke en kritikk til Cartier per se, men mer en opplysning til de som vurderer å kjøpe en Cartier Santos på originallenke. Finish av lenken er IKKE verdt 80K. Gangreserven er IKKE verdt 80K. Totalpakken med det unike Cartierdesignet er verdt ___ (fill in the blank). Der har du svaret DU trenger. Jeg har kjøpt en Cartier Santos og angrer ikke - men innser at den ikke teknisk er verd 80K - egentlig.