Glad påsk alla Cartier lovers!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Är du på Naturaj i Sundsvall om man får vara nyfiken? Tycker mig känna igen rätten.Carrée och pinnbröd![]()
Stämmer bra det!Snyggt! Är du på Naturaj i Sundsvall om man får vara nyfiken? Tycker mig känna igen rätten.![]()
Grattis, riktigt fin. Och sjukt bra profilbild btwEfter ett antal års klock-torka med småbarn och en explosiv expension på firman blev det hög tid att unna sig något kul!![]()
![]()
"completely untouched" men det ser ut som en bäver gnagt på skruvarna...
Dubbelt tack!! Den har hängt med ett bra tag nu!Grattis, riktigt fin. Och sjukt bra profilbild btw![]()
Nice. Hvilken spesifikk Cartiermodell er det? Perfekt størrelse.Då har jag äntligen fått mitt nya band. Blir perfekt när det vankas fest och till soliga sommardagar. Kompletterar det undre bandet som jag har till vardags.
![]()
![]()
Verkar vara en Tank Must Large.Nice. Hvilken spesifikk Cartiermodell er det? Perfekt størrelse.
Tackar. Det är en Tank Must Large, som @Herr Potatis skrev här ovan.Nice. Hvilken spesifikk Cartiermodell er det? Perfekt størrelse.
Bra val! Stort grattisEfter ett antal års klock-torka med småbarn och en explosiv expension på firman blev det hög tid att unna sig något kul!![]()
![]()
Efter att ha öppnat upp klockan är det helt klarlagt att det var en hittepåklocka. 100 kr på en loppis var för bra för att vara sant, men roligt och lärorikt var detHär finns en länk till motsvarande klocka på C24 så kan du se de skillnader jag pekar på (det är även annan finish/utformning på länken och en mer utstickande cabochon) https://www.chrono24.com/cartier/cartier--1330-21---id26750301.htm
Som sagt, jag är inte rätt person att avgöra om din är falsk eller bara ett annat (äldre) utförande av samma klocka - kanske t.ex @Aurum eller annan mer inbiten Cartier-kunnare har några tankar?
Eller Place du Trocadér i ParisHade ingen aning om att Cartier hade en modell som heter Trocadero. Rätt snygg också. Dam i och för sig. Och schysst namn om man gillar dricka Troca
![]()
Cartier, Klockor - Varunummer 1 928 370
CARTIER, Trocadero, Cal 157, Boett nr. 6604300510, damur, 20,5 x 20,5 mm, 18K guld, quartz, mineralglas, utbytt urtavla/visare, briljantkrans (92 st. TW/VVS-VS, ca 0,75 ctv), diamant på krona, originallänk, viklås, längd 170 mm, totalvikt 57,8 gram, cert (ej daterat), servad februari 2022, ca...www.kaplans.se
Eller Place du Trocadér i Paris![]()
Hade ingen aning om att Cartier hade en modell som heter Trocadero. Rätt snygg också. Dam i och för sig. Och schysst namn om man gillar dricka Troca
![]()
Cartier, Klockor - Varunummer 1 928 370
CARTIER, Trocadero, Cal 157, Boett nr. 6604300510, damur, 20,5 x 20,5 mm, 18K guld, quartz, mineralglas, utbytt urtavla/visare, briljantkrans (92 st. TW/VVS-VS, ca 0,75 ctv), diamant på krona, originallänk, viklås, längd 170 mm, totalvikt 57,8 gram, cert (ej daterat), servad februari 2022, ca...www.kaplans.se
Nu får du ju slänga ut bilder på francaise också.Var förbi Jarl Sandin idag och testade en skeleterad Santos. Kul att få se denna i verkligheten! Tycker large blir alldeles för stort, men hade de gjort denna i medium hade det varit en drömklocka. Den saftiga prislappen hade dock satt stopp för migVäldigt svårfotad i ljuset så denna bilden är det bästa ni får från mig.
Passade även på att testa nya Tank Francaise i några olika storlekar. Medium-storleken satt förvånansvärt bekvämt på armen. Har tyckt att de sett lite tråkiga ut på bilder jag sett, men denna hade jag absolut kunnat tänka mig. Omsluter armen lika fint som Santos de Cartier Medium men i ett mindre utförande. Värt att notera är att länken satt perfekt på min 18 cm handled med alla länkbitar.
![]()
Haha, den bilden jag tog blev så dålig att jag tänkte undvika lägga upp denNu får du ju slänga ut bilder på francaise också.
Den mest återkommande frågan. Finns massor av förklaringar och information i tråden redan.Cartier Santos Galbee vs Carree
Vilka är dem största skillnaderna?
Försöker sätta mig in i dem olika modellerna och önskar hjälp att förstå skillnadernatänker att en och annan cartier expert finns här
Tack på förhand!
Tack!Den mest återkommande frågan. Finns massor av förklaringar och information i tråden redan.
Sökresultat för fråga: Carree galbee skillnader
klocksnack.se
Jag ser bara en celeste färgad Bianchi.Cykelklocka:![]()
Get you a watch that can do both
Läcker!!Min första Cartier inhandlad, så nu fick man äntligen posta i denna tråd
![]()