• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Glad påsk alla Cartier lovers!

20069B55-5049-4B0B-8496-282E5776B779.jpeg

Här finns en länk till motsvarande klocka på C24 så kan du se de skillnader jag pekar på (det är även annan finish/utformning på länken och en mer utstickande cabochon) https://www.chrono24.com/cartier/cartier--1330-21---id26750301.htm

Som sagt, jag är inte rätt person att avgöra om din är falsk eller bara ett annat (äldre) utförande av samma klocka - kanske t.ex @Aurum eller annan mer inbiten Cartier-kunnare har några tankar?
Efter att ha öppnat upp klockan är det helt klarlagt att det var en hittepåklocka. 100 kr på en loppis var för bra för att vara sant, men roligt och lärorikt var det😊! Tack för hjälpen!

Var förbi Jarl Sandin idag och testade en skeleterad Santos. Kul att få se denna i verkligheten! Tycker large blir alldeles för stort, men hade de gjort denna i medium hade det varit en drömklocka. Den saftiga prislappen hade dock satt stopp för mig 😅 Väldigt svårfotad i ljuset så denna bilden är det bästa ni får från mig.

Passade även på att testa nya Tank Francaise i några olika storlekar. Medium-storleken satt förvånansvärt bekvämt på armen. Har tyckt att de sett lite tråkiga ut på bilder jag sett, men denna hade jag absolut kunnat tänka mig. Omsluter armen lika fint som Santos de Cartier Medium men i ett mindre utförande. Värt att notera är att länken satt perfekt på min 18 cm handled med alla länkbitar.

IMG_4341.jpeg

Hade ingen aning om att Cartier hade en modell som heter Trocadero. Rätt snygg också. Dam i och för sig. Och schysst namn om man gillar dricka Troca 😁

Hade ingen aning om att Cartier hade en modell som heter Trocadero. Rätt snygg också. Dam i och för sig. Och schysst namn om man gillar dricka Troca 😁
Eller Place du Trocadér i Paris😜

Eller Place du Trocadér i Paris😜

Ja, Place eller ev Jardin du Trocadero... (var där senast igår!) :)

Var förbi Jarl Sandin idag och testade en skeleterad Santos. Kul att få se denna i verkligheten! Tycker large blir alldeles för stort, men hade de gjort denna i medium hade det varit en drömklocka. Den saftiga prislappen hade dock satt stopp för mig 😅 Väldigt svårfotad i ljuset så denna bilden är det bästa ni får från mig.

Passade även på att testa nya Tank Francaise i några olika storlekar. Medium-storleken satt förvånansvärt bekvämt på armen. Har tyckt att de sett lite tråkiga ut på bilder jag sett, men denna hade jag absolut kunnat tänka mig. Omsluter armen lika fint som Santos de Cartier Medium men i ett mindre utförande. Värt att notera är att länken satt perfekt på min 18 cm handled med alla länkbitar.

IMG_4341.jpeg
Nu får du ju slänga ut bilder på francaise också.

Cartier Santos Galbee vs Carree
Vilka är dem största skillnaderna?
Försöker sätta mig in i dem olika modellerna och önskar hjälp att förstå skillnaderna 😁 tänker att en och annan cartier expert finns här :)

Tack på förhand!

Tillbaka
Topp