Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
hahaha wtf?? Är det en sjukt cool/speciell ref eller bara galen annons?Fyndläge...
Cartier カルティエ/Cartier サントスガルベL... säljes av en Seller på Chrono24 för 347 466 SEK
Cartier Santos Galbée Annons: 347 466 SEK Cartier カルティエ/Cartier サントスガルベL..., Referensnummer 2960; Gulguld; Automatisk; Skick Bra; År 1980; Lokalisering: Japan, Musashino-Shwww.chrono24.se
Är väl lite av båda delarna. Har en likadan och de är väldigt ovanliga. Finns ingen annan vettig vanlig Carree på chrono24 för tillfället.hahaha wtf?? Är det en sjukt cool/speciell ref eller bara galen annons?
Det här är ett klockforum och här säger vi inte "celeste", vi säger "Tiffany".Jag ser bara en celeste färgad Bianchi.
Tycker den ser rätt bra ut. Skruvskallarna ser rätt orörda ut. Galbée XL är ju inte den vanligaste också svårt att veta vad de säljs för irl. Men säkert 55-70 beroende på tillbehör skick etc.Har ni någon åsikt om detta exemplar? Ser ut att ha blivit lite polerade men ändå helt ok skick? Priset på Cartier Santos har verkligen dragit iväg
Cartier Santos 2823 | Chrono24
Köp Cartier 2823 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Skruvskallarna på länken är nedborstade vad jag kan se. Endast blanka på toppen i mitten. Mao, stå över denna.Har ni någon åsikt om detta exemplar? Ser ut att ha blivit lite polerade men ändå helt ok skick? Priset på Cartier Santos har verkligen dragit iväg
Cartier Santos 2823 | Chrono24
Köp Cartier 2823 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Så ser det absolut ut. Men hur gick det till..?Skruvskallarna på länken är nedborstade vad jag kan se. Endast blanka på toppen i mitten. Mao, stå över denna.
Polerade i efterhand.Så ser det absolut ut. Men hur gick det till..?
Ja så måste det vara.Polerade i efterhand.
Ah sorry helt rätt. Tittade bara på ringen (eller ja fyrkanten)Skruvskallarna på länken är nedborstade vad jag kan se. Endast blanka på toppen i mitten. Mao, stå över denna.
Skruvskallarna på länken är nedborstade vad jag kan se. Endast blanka på toppen i mitten. Mao, stå över denna.
Äntligen! Ser riktigt fina utÄntligen gummi! Finns för både large och medium nu är bara frågan vilken färg?
Säljs bara i två veckor dock så man får inte vila på hanen allt för längeÄntligen gummi! Finns för både large och medium nu är bara frågan vilken färg?
Lite tragiskt... är kluven - å ena sidan är lösningen patenterad av Cartier och som sådan skall patentet respekteras, å andra sidan kan ju ett stort utbud av tillbehör (band) öka intresset för klockan i sig...Säljs bara i två veckor dock så man får inte vila på hanen allt för länge
Tycker helt klart Cartier skjuter sig i foten i det här fallet. Jag hade (kanske) kunna köpa att de inte ville se konkurrens på exakta varianter de själva säljer men ett gummiband är ju dessutom en produkt de själva inte tillhandahåller.Lite tragiskt... är kluven - å ena sidan är lösningen patenterad av Cartier och som sådan skall patentet respekteras, å andra sidan kan ju ett stort utbud av tillbehör (band) öka intresset för klockan i sig...
Landar i att Cartier är för snäva och kortsiktiga i sin tanke och att de borde tillåta högkvalitetsleverantörer erbjuda band (kanske mot mindre (läs: "symbolisk") licens-avgift).
Två olika saker. Gummibanden kommer att fortsätta att säljas. Det är endast läderbanden med den Cartier specifika fästningen som kommer att sluta säljas.Tycker helt klart Cartier skjuter sig i foten i det här fallet. Jag hade (kanske) kunna köpa att de inte ville se konkurrens på exakta varianter de själva säljer men ett gummiband är ju dessutom en produkt de själva inte tillhandahåller.
Oavsett får man snabba sig (och öppna plånkan) om man ska ha ett band
Så tolkar inte jag det. Eftersom patentet gäller fästet så låter det konstigt att de skulle kunna fortsätta sälja. Dessutom detta:Två olika saker. Gummibanden kommer att fortsätta att säljas. Det är endast läderbanden med den Cartier specifika fästningen som kommer att sluta säljas.
För gummi band är det pre-order som stängs den 14/5
Rubber Straps for the Santos de Cartier
Premium leather watch straps handcrafted with only the best quality full grain leather. Shop ready stock and custom made watch straps. Fast worldwide shipping.delugs.com
Bara nya. En 2961 går inte att bära på band.Passar några av banden till en 2961? Eller är dom bara till nya Santos?
Såg det nu nästan 5k för ett aftermarket band är nog tyvärr mer än vad jag är beredd att betala. Blir att fundera.Säljs bara i två veckor dock så man får inte vila på hanen allt för länge
Edit: kan också vara bra att nämna att det tillkommer 1000kr i taxes & duty men att man ändå ska förvänta sig 25% moms när det kommer fram. Så 275USD blir typ 4.8k
edit: Delugs säger att de tar hand om tull och avgifter så teoretiskt sett blir det bara de 90USD extra, dvs 370USD tot
Man får trösta sig med att cartier säkert skulle tagit 5kSåg det nu nästan 5k för ett aftermarket band är nog tyvärr mer än vad jag är beredd att betala. Blir att fundera.
Edit: okej fortfarande ganska rejält med 370 usd men betydligt närmare det priset jag räknade med först
Jo absolut, men på något sjukt sätt hade jag hellre betalat det och fått ett ”cartier” band men för ca 3,8 lutar det ändå åt köp varit sugen på ett gummi sen jag fick klockanMan får trösta sig med att cartier säkert skulle tagit 5k
Jo absolut, men på något sjukt sätt hade jag hellre betalat det och fått ett ”cartier” band men för ca 3,8 lutar det ändå åt köp varit sugen på ett gummi sen jag fick klockan