• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

-SC-

Omega
Behöver lite tips!

Är på jakt efter ett schysst svart, matt alligator/croco-band till min Tank Must Large.

Problemet är att det är svårt att hitta något som passar min handled på ~20cm. Storleken som verkar vara standard, 115/75, är alldeles för kort.

Finns det ingen bra tillverkare som har lite längre band utan att man behöver beställa måttsytt?

Har kollat följande:
Camille Fournet, Molequin, Fluco - Snygga men för korta

Delugs - Har en storlek, 125/75 som kanske kan passa men därifrån tillkommer en massa avgifter så priset blir nästan det dubbla, vilket gör att det känns lite trist.

IMG_0492.jpeg
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Behöver lite tips!

Är på jakt efter ett schysst svart, matt alligator/croco-band till min Tank Must Large.

Problemet är att det är svårt att hitta något som passar min handled på ~20cm. Storleken som verkar vara standard, 115/75, är alldeles för kort.

Finns det ingen bra tillverkare som har lite längre band utan att man behöver beställa måttsytt?

Har kollat följande:
Camille Fournet, Molequin, Fluco - Snygga men för korta

Delugs - Har en storlek, 125/75 som kanske kan passa men därifrån tillkommer en massa avgifter så priset blir nästan det dubbla, vilket gör att det känns lite trist.

IMG_0492.jpeg
Molequin MTO? 120/80 alligator för 250 Euro.

Beställde tidigare till min Reverso och blev nöjd med resultatet sett till prislappen.
IMG_8182.jpeg
IMG_8183.jpeg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Behöver lite tips!

Är på jakt efter ett schysst svart, matt alligator/croco-band till min Tank Must Large.

Problemet är att det är svårt att hitta något som passar min handled på ~20cm. Storleken som verkar vara standard, 115/75, är alldeles för kort.

Finns det ingen bra tillverkare som har lite längre band utan att man behöver beställa måttsytt?

Har kollat följande:
Camille Fournet, Molequin, Fluco - Snygga men för korta

Delugs - Har en storlek, 125/75 som kanske kan passa men därifrån tillkommer en massa avgifter så priset blir nästan det dubbla, vilket gör att det känns lite trist.

IMG_0492.jpeg
Gör hos @torrestraps på instagram.
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Behöver lite tips!

Är på jakt efter ett schysst svart, matt alligator/croco-band till min Tank Must Large.

Problemet är att det är svårt att hitta något som passar min handled på ~20cm. Storleken som verkar vara standard, 115/75, är alldeles för kort.

Finns det ingen bra tillverkare som har lite längre band utan att man behöver beställa måttsytt?

Har kollat följande:
Camille Fournet, Molequin, Fluco - Snygga men för korta

Delugs - Har en storlek, 125/75 som kanske kan passa men därifrån tillkommer en massa avgifter så priset blir nästan det dubbla, vilket gör att det känns lite trist.

IMG_0492.jpeg

Atelier Romane har band i XL 125/85mm. Skickas från Frankrike.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Behöver lite tips!

Är på jakt efter ett schysst svart, matt alligator/croco-band till min Tank Must Large.

Problemet är att det är svårt att hitta något som passar min handled på ~20cm. Storleken som verkar vara standard, 115/75, är alldeles för kort.

Finns det ingen bra tillverkare som har lite längre band utan att man behöver beställa måttsytt?

Har kollat följande:
Camille Fournet, Molequin, Fluco - Snygga men för korta

Delugs - Har en storlek, 125/75 som kanske kan passa men därifrån tillkommer en massa avgifter så priset blir nästan det dubbla, vilket gör att det känns lite trist.

IMG_0492.jpeg
Molequin MTO är inte så mycket dyrare än standard så det skulle (kommer) jag köra på
 

Challe

Omega
Hej,
Hittade denna på tradera. Någon expert här som möjligen kan se om denna är äkta eller ej?
Noterade datumet som inte såg lika fet ut och inte samma font som jag sett på andra santos 🤔
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,
Hittade denna på tradera. Någon expert här som möjligen kan se om denna är äkta eller ej?
Noterade datumet som inte såg lika fet ut och inte samma font som jag sett på andra santos 🤔
Det saknas "Swiss made på tavlan, vet inte om tavlan uppdaterats.
Fonten på datum ser konstig ut och skruvarna i glasringen ser små ut. Kan vara vinkeln på skruvarna.
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Hej,
Hittade denna på tradera. Någon expert här som möjligen kan se om denna är äkta eller ej?
Noterade datumet som inte såg lika fet ut och inte samma font som jag sett på andra santos 🤔

Några saker jag reagerar på jämfört med min Medium:
  • Serienumret på min har inte samma typsnitt som resterande text på baksidan vilket klockan i annonsen tycks ha
  • Verktyget för kortning av länk kom för mig i en plastcylinder och inte en plastpåse
  • Den där lilla röda kartongen känner jag inte igen

Det har florerat en del väldigt bra kopior på WUS, jag hade avstått med tanke på varningsklockorna samt att användaren som säljer inte har några omdömen.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Några saker jag reagerar på jämfört med min Medium:
  • Serienumret på min har inte samma typsnitt som resterande text på baksidan vilket klockan i annonsen tycks ha
  • Verktyget för kortning av länk kom för mig i en plastcylinder och inte en plastpåse
  • Den där lilla röda kartongen känner jag inte igen

Det har florerat en del väldigt bra kopior på WUS, jag hade avstått med tanke på varningsklockorna samt att användaren som säljer inte har några omdömen.
Saknas också det extra viklåset som följer med för kalvskinnsbandet på bilderna
 

Gelmax

Cartier
Hej,
Hittade denna på tradera. Någon expert här som möjligen kan se om denna är äkta eller ej?
Noterade datumet som inte såg lika fet ut och inte samma font som jag sett på andra santos 🤔
Jämför baksidan på den där mot baksidan på min WSSA0037... hyffsad skillnad i finish (och som @Frontendarn skrev: serienumret och övrig text skall ha olika typsnitt)

1682972507308.png
 

-SC-

Omega
Molequin MTO? 120/80 alligator för 250 Euro.

Beställde tidigare till min Reverso och blev nöjd med resultatet sett till prislappen.

Tack för alla svar!
Jag har mailat lite med Molequin och vi har kommit fram till ett band som passar mig. Blir ett matt alligator som ännu ej har lanserats.

En fråga till er som har beställ Molequin MTO, när betalade ni?
Till mig sa dom nyss i senaste mailet att dom börjar på bandet imorgon, men jag har ännu inte betalat eller ens hört något pris 🤨
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tack för alla svar!
Jag har mailat lite med Molequin och vi har kommit fram till ett band som passar mig. Blir ett matt alligator som ännu ej har lanserats.

En fråga till er som har beställ Molequin MTO, när betalade ni?
Till mig sa dom nyss i senaste mailet att dom börjar på bandet imorgon, men jag har ännu inte betalat eller ens hört något pris 🤨
Fick mejl efter två veckor där Sidney informerade om att lädret var färdigt, samt en länk för betalning.
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Tack för alla svar!
Jag har mailat lite med Molequin och vi har kommit fram till ett band som passar mig. Blir ett matt alligator som ännu ej har lanserats.

En fråga till er som har beställ Molequin MTO, när betalade ni?
Till mig sa dom nyss i senaste mailet att dom börjar på bandet imorgon, men jag har ännu inte betalat eller ens hört något pris 🤨

Du betalar precis innan det skickas från dem. Du kommer att få ett mail med instruktioner. Supersmidigt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tack för alla svar!
Jag har mailat lite med Molequin och vi har kommit fram till ett band som passar mig. Blir ett matt alligator som ännu ej har lanserats.

En fråga till er som har beställ Molequin MTO, när betalade ni?
Till mig sa dom nyss i senaste mailet att dom börjar på bandet imorgon, men jag har ännu inte betalat eller ens hört något pris 🤨

Kostnaden är 25 euro extra, så lägg på det på ett standardband
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag och frun var och spanade på Cartier Tank till henne igår.
Hon provade några olika och kom fram till att en storlek Medium satt väldigt bra. Hon vill ha på läder, men i butiken här i Oslo hade de bara på länk så det blev inget köp. Det känns onödigt att köpa på länk eftersom den är dyrare och länken inte kommer användas.
Nu till min fråga: Jag glömde korkat nog att skriva ner referensen på den hon vill ha och nu får jag inte riktigt ihop det.
Expediten kallade den som sagt för medium storlek. På Cartiers hemsida skriver de antingen ”stor eller liten modell”. Innebär det att den vi tittade på bör ha varit ”stor” eftersom vi inte gick på den minsta de hade?

Bild från butiken (länken avplockas och ersatt med läder):
IMG_3797.jpeg


Bild från Cartiers hemsida:
IMG_3814.jpeg
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Jag och frun var och spanade på Cartier Tank till henne igår.
Hon provade några olika och kom fram till att en storlek Medium satt väldigt bra. Hon vill ha på läder, men i butiken här i Oslo hade de bara på länk så det blev inget köp. Det känns onödigt att köpa på länk eftersom den är dyrare och länken inte kommer användas.
Nu till min fråga: Jag glömde korkat nog att skriva ner referensen på den hon vill ha och nu får jag inte riktigt ihop det.
Expediten kallade den som sagt för medium storlek. På Cartiers hemsida skriver de antingen ”stor eller liten modell”. Innebär det att den vi tittade på bör ha varit ”stor” eftersom vi inte gick på den minsta de hade?

Bild från butiken (länken avplockas och ersatt med läder):
IMG_3797.jpeg


Bild från Cartiers hemsida:
IMG_3814.jpeg
Yup det var sannolikt en stor.
 
Topp