Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Jag skulle nog också gissa på att det är en Large. Skillnaden på urtavlorna är att Cartier-signaturen sitter i 7 på Large och 10 på Small. Lite svårt att se på din bild, men tycker det ser ut som att den sitter på 7 där.Jag och frun var och spanade på Cartier Tank till henne igår.
Hon provade några olika och kom fram till att en storlek Medium satt väldigt bra. Hon vill ha på läder, men i butiken här i Oslo hade de bara på länk så det blev inget köp. Det känns onödigt att köpa på länk eftersom den är dyrare och länken inte kommer användas.
Nu till min fråga: Jag glömde korkat nog att skriva ner referensen på den hon vill ha och nu får jag inte riktigt ihop det.
Expediten kallade den som sagt för medium storlek. På Cartiers hemsida skriver de antingen ”stor eller liten modell”. Innebär det att den vi tittade på bör ha varit ”stor” eftersom vi inte gick på den minsta de hade?
Bild från butiken (länken avplockas och ersatt med läder):
![]()
Bild från Cartiers hemsida:
![]()
Snyggt - tack!Kul! Jag skulle nog också gissa på att det är en Large. Skillnaden på urtavlorna är att Cartier-signaturen sitter i 7 på Large och 10 på Small. Lite svårt att se på din bild, men tycker det ser ut som att den sitter på 7 där.
Är du säker? "Lägg till i varukorgen" är aktivt nu efter att ha varit borta de senaste veckorna.Snyggt - tack!
Det var ju en bra tell.
Ja det är svårt att se men inzoomat ser man suddigt att signaturen sitter på 7.
Då var det utrett. Det är alltså en WSTA0041 vi ska leta efter.
Vad kan man förvänta sig för priser på C24 tro? Eller ska man köpa en för känslan helt enkelt? Den kommer ju inte att säljas. Får nog se om man springer på en i nån butik, men enligt expediten här i Oslo så verkar det som om de går åt när de kommer in. Man kunde beställa och förvänta sig leverans inom någon/några månader verkade det som. Den är ej tillgänglig i Cartiers nätbutik.
![]()
Rätt - fel av mig. Det var small som inte gick att klicka hem.Är du säker? "Lägg till i varukorgen" är aktivt nu efter att ha varit borta de senaste veckorna.
Ful, kool och vass.Denna var inte dum!Cartier Santos 2960 | Ref. 2960 Watches on Chrono24
Find low prices for 36 Cartier ref. 2960 watches on Chrono24. Compare deals and buy a ref. 2960 watch.www.chrono24.com
29 mm bred bör fungera, men beror ju på vad du trivs med. Finns en XL på 32 mm också. XL är rätt bitig och inte lika slank. Du kan se på datumplaceringen vad som är vad.Hej alla experter!
Jag fyller 30 snart, och har fått information om att jag eventuellt ska få en santos galbee i present från min fästmö.
Är det 29x41mm jag ska ha på min handled på runt 16cm i omkrets? Jag har ganska platt handled på ovansidan.
Hon har kikat på unisex (begagnad) och hittat allt från 33x29 till 29x41.
Tacksam för snabba svar![]()
Ok. 34,5x27 är en liten, korrekt?29 mm bred bör fungera, men beror ju på vad du trivs med. Finns en XL på 32 mm också. XL är rätt bitig och inte lika slank. Du kan se på datumplaceringen vad som är vad.
Hej alla experter!
Jag fyller 30 snart, och har fått information om att jag eventuellt ska få en santos galbee i present från min fästmö.
Är det 29x41mm jag ska ha på min handled på runt 16cm i omkrets? Jag har ganska platt handled på ovansidan.
Hon har kikat på unisex (begagnad) och hittat allt från 33x29 till 29x41.
Tacksam för snabba svar![]()
Kika på de som har Datum klockan 6, ett bra riktmärke för Galbée som är quartz. Finns även automatare som då har datum klockan 3, men fortfarande den rundande boetten.Ok. 34,5x27 är en liten, korrekt?
Herrmodellerna är 29 eller 32 mm breda. Är de något annat är de dam eller felmätta.Ok. 34,5x27 är en liten, korrekt?
Tack.Herrmodellerna är 29 eller 32 mm breda. Är de något annat är de dam eller felmätta.
Det är bara att fortsätta! Den är väldigt trevlig att titta påNu har jag väntat mer än ett dygn på att någon annan ska lägga upp såå då är det lugnt att fortsätta va?
Bytte tavla i en quartz LC för någon månad sen. Tror det gjordes lokalt och verkar som din skickats iväg till deras service center?Är det någon här i tråden som har erfarenhet av tavelbyte på Tank LC genom Cartier på Smålandsgatan hyfsat nyligen?
Har en enkel quartz ref 8810 inlämnad för service, och då tavlan krakelerat skulle den såklart bytas ut (vanligt swiss, mao inget speciellt alls). Kostnadsförslag godkändes per telefon i mitten av mars. 3900kr för service och 2790kr för ny urtavla, precis som förväntat. Arbetet förväntades ta 4-6 veckor. Inga konstigheter det heller.
Igår eftermiddag fick jag plötsligt per mejl ett nytt kostnadsförslag som gör mig lite konfunderad. Ett simpelt byte av tavla kostar väl alltid runt 2790kr för en standardtavla… Har Cartier nu slut på dessa dussin-tavlor? Märkligt. 16 ytterligare veckor ska det även ta, vilket således innebär månadsskiftet augusti/september, och sammantaget 5,5 månad för ett såpass simpelt ingrepp.
Är väldans förbryllad. Vad missar jag?
![]()
![]()
![]()
Funderade om så var just fallet. Detta går väl alltid att ordna på plats när det kommer till quartz LC? Har klockan skickats iväg till servicecentret för att tavlan ska repareras, är det så man ska tolka detta?Bytte tavla i en quartz LC för någon månad sen. Tror det gjordes lokalt och verkar som din skickats iväg till deras service center?
Tänkte precis skriva samma fundering: åtminstone antyder texten att tavlan ska repareras och inte bytas ut. Precis ovanför textavsnittet om tavlan specificeras att andra delar de facto ska bytas ut och skulle tavlan också ersättas borde den varit specad på samma sätt kan man tycka. Lite onödigt komplicerad hantering från Cartier ibland.Funderade om så var just fallet. Detta går väl alltid att ordna på plats när det kommer till quartz LC? Har klockan skickats iväg till servicecentret för att tavlan ska repareras, är det så man ska tolka detta?
Tolkar det likadant som dig. Förstår inte varför urmakaren på plats valt denna hantering. Om de nu inte plötsligt har slut på tavlor… Troligare att de fått för sig att min önskan var restoration, men även det känns extremt långsökt och osannolikt. Har dessutom varit övertydlig i min kommunikation.Tänkte precis skriva samma fundering: åtminstone antyder texten att tavlan ska repareras och inte bytas ut. Precis ovanför textavsnittet om tavlan specificeras att andra delar de facto ska bytas ut och skulle tavlan också ersättas borde den varit specad på samma sätt kan man tycka. Lite onödigt komplicerad hantering från Cartier ibland.