• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Skulle tavlorna vara slut vore det ju klädsamt att informera om det och sedan förklara vilka alternativ som finns (och skillnaden i förväntad leverans och pris). Skulle ändå tippa på att någon gjort en egen tolkning i detta fall. Som sagt, lite onödigt slarvigt. Har du hört av dig till Smålandsgatan för förklaring?
Jo tack. Blev som sagt rejält paff när en tid efter förväntat datum då jobbet skulle vara färdigt, det istället plötsligt dök upp ett nytt kostnadsförslag i mejlkorgen.

Har försökt ringa samt per sms till individen jag haft kontakt med utan framgång. Hoppas på återkoppling under morgondagen.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo tack. Blev som sagt rejält paff när en tid efter förväntat datum då jobbet skulle vara färdigt, det istället plötsligt dök upp ett nytt kostnadsförslag i mejlkorgen.

Har försökt ringa samt per sms till individen jag haft kontakt med utan framgång. Hoppas på återkoppling under morgondagen.
Verkar tyvärr rätt rörigt allmänt och känns som Cartier vill ta servicen på stora servicecenter rent generellt.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Verkar tyvärr rätt rörigt allmänt och känns som Cartier vill ta servicen på stora servicecenter rent generellt.
Är det nya direktiv? Känns ju ologiskt när det är så pass enkelt jobb. Skillnad om det vore någon riktig gammal klenod.

Delar klart din känsla beträffande rörigheten. Tyvärr. Förstår att personalen inte är vintage-gurus, men är rejält oimponerad av när åtgärder diskuterats. Grundläggande kunskap om klockor kan man ändå få förvänta sig tycker jag. Låg svarsfrekvens samt strul när försändelsen skulle skickas har väl redan nämnts av mig...

Nåja, vill inte gå på för hårt, får se vad de har att säga.
 

martaSM30

Audemars
Små guldisar kan vara det bästa
IMG_5800.jpeg
 
Riktar ett stort tack till alla som hjälpte mig tänka till gällande Cartier Santos. :)

Har genomfört en affär på forumet nu, där fästmön stod för kulorna och väntar på att få hem klockan. Får tydligen inte titta på den förrän på min födelsedag i slutet på Juni, hur i helvete det nu ska gå till........ :p

Men! Vi ses i den här tråden i slutet på Juni, då får jag delta på riktigt :D
 

ThomasP

Panerai
2-Faktor
Riktar ett stort tack till alla som hjälpte mig tänka till gällande Cartier Santos. :)

Har genomfört en affär på forumet nu, där fästmön stod för kulorna och väntar på att få hem klockan. Får tydligen inte titta på den förrän på min födelsedag i slutet på Juni, hur i helvete det nu ska gå till........ :p

Men! Vi ses i den här tråden i slutet på Juni, då får jag delta på riktigt :D
Du får hälsa att det inte är bara du som hålls på halster till i slutet av juni. Vi här är ju också spända att få se vad det blev för något. :)
 

Challe

Omega
Kanske väldigt dum fråga men tänker att jag passar på att testa lyckan på detta fantastiska forum.
Jag är väldigt sugen på en Cartier Santos medium men kommer inte åt att prova en .
Finns det möjligen någon här som äger en sådan och bor i Halland?
Skulle gärna vilja testa storleken.
Om någon känner sig ok och bekväm med det så får hen gärna skriva ett dm 👍
Tack på förhand 🙏
( strider jag mot några regler med denna ”kontaktannons” så ta gärna bort detta inlägg)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tänker du på färgen eller att det går flera varv? Har inte riktigt hakat på hypen (?) med flera varv
Cartier-spänne ska det iaf vara🙂
Finns i utförande med bara ett varv oxå.

Tänkte mest att du funderade på att göra ett läderarmband med ett guldspänne på, och det var det jag tänkte redan finns och inte behövs låta tillverkas. (men uppfattade inte att det var just Cartier-spännet som var grejen :) )
 

martaSM30

Audemars
Finns i utförande med bara ett varv oxå.

Tänkte mest att du funderade på att göra ett läderarmband med ett guldspänne på, och det var det jag tänkte redan finns och inte behövs låta tillverkas. (men uppfattade inte att det var just Cartier-spännet som var grejen :) )
Är ju i Cartier-tråden, duh
😉
Har ett spänne över, antingen får jag skaffa en till klocka eller göra ett coolt armband🤷🏼‍♀️
 
  • Like
Reactions: Man

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Har försökt ringa samt per sms till individen jag haft kontakt med utan framgång. Hoppas på återkoppling under morgondagen.
En liten uppdatering kanske kan vara på sin plats. Ringde några gånger på måndagen, fick per sms svar att personen skulle ringa tillbaka på tisdagen. Har nu väntat på samtal hela arbetsveckan. Känns ju faktiskt mindre roligt när ens upplevelse är att behöva jaga såhär, att bli ignorerad samt att man i princip är till besvär. To be continued…
 

Erik237

Breitling
Hej!

Ny på forumet. Jag har fått lite pengar i examenspresent och har kikat på en Cartier Santos. Jag står inför det trevliga valet av färg på urtavlan. Fastnade för den blåa och väntar spänt på att få se den nya gröna tavlan. Men eftersom Santos blir min första Cartier så lockar den klassiska vita tavlan också.

Vad tänker ni, vad föredrar ni?

Allt gott!
Skärmavbild 2023-05-20 kl. 19.21.35.png
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej! Ny på forumet. Jag har fått lite pengar i examenspresent och har kikat på en Cartier Santos. Jag står inför det trevliga valet av färg på urtavlan. Fastnade för den blåa och väntar spänt på att få se den nya gröna tavlan. Men eftersom Santos blir min första Cartier så lockar den klassiska vita tavlan också. Vad tänker ni, vad föredrar ni? Allt gott!
Skärmavbild 2023-05-20 kl. 19.21.35.png
Vita är klar snyggast och mest klassisk.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Update etter 10 måneder
Venter fortsatt på telefon fra Cartier Copenhagen etter kjøp online, der kundeservice online sa at Copenhagen skal ta kontakt med meg om ekstra lenkeledd til min Cartier Santos Medium. Imponerende kundeservice.

:(
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej!

Ny på forumet. Jag har fått lite pengar i examenspresent och har kikat på en Cartier Santos. Jag står inför det trevliga valet av färg på urtavlan. Fastnade för den blåa och väntar spänt på att få se den nya gröna tavlan. Men eftersom Santos blir min första Cartier så lockar den klassiska vita tavlan också.

Vad tänker ni, vad föredrar ni?

Allt gott!
Skärmavbild 2023-05-20 kl. 19.21.35.png
Köp en medium.
 

Erik237

Breitling
Inte så insatt i dom moderna men är det inte bara vit som finns i medium?
Den blåa har tidigare enbart funnits i large, släpps nu i medium och den gröna kommer släppas i både medium och large. Info från Watches and Wonders 2023. Står mer tydligt i länken som @jamesfranco skickade. Läste någonstans att klockorna skulle släppas i juni, men ej helt säker.
 
Topp