• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Storleken fungerar faktiskt, snarare färgen som hade annan ton än vad jag tänkt mig. Dock bra band.
Jag har alltid tänkt att den där klockan skulle se bra ut på något ljust och kontrasterande. Molequin har en modell som heter gris claire tex.
1E69DE4A-030C-43C6-A21D-5FF2BD6C4398.jpeg

Eller något skrikigare för den delen
A7C70571-0C88-4840-9D6B-C97516E0741B.jpeg

Jag har alltid tänkt att den där klockan skulle se bra ut på något ljust och kontrasterande. Molequin har en modell som heter gris claire tex.
1E69DE4A-030C-43C6-A21D-5FF2BD6C4398.jpeg

Eller något skrikigare för den delen
A7C70571-0C88-4840-9D6B-C97516E0741B.jpeg
Sneglade mot gris clair men landade till slut med slate grey som jag trodde skulle vara något ljusare och kallare i tonen.
IMG_5508.jpeg

Har svårt för det orangea bandet. Tycker egentligen att svart passar bäst men är öppen för ett kontrasterande band.

Sneglade mot gris clair men landade till slut med slate grey som jag trodde skulle vara något ljusare och kallare i tonen.
IMG_5508.jpeg

Har svårt för det orangea bandet. Tycker egentligen att svart passar bäst men är öppen för ett kontrasterande band.
Det är lurigt att molequin drar upp exponeringen på alla bilder så banden se ljusare ut. Det är nog konsekvent med alla band jag köpt att de är lite murrigare när de dyker upp än vad de ser ut på molequins bilder

Jag är på jakt efter ett trevligt mörkt alligator för tillfället. har svårt att välja. Här är lite andra olika konfigurationer som jag kört till min Must. Grained från Molequin något gött mesh som @Epicure.watches lyckats hitta någonstans, ett läder från Hirsch. Det nedersta ljusa är något no name. Hur känns tanken i övrigt @marconimotet ? 😊

B525BF5A-067A-4492-BA89-ED736344FAA5.jpeg
C9768E26-A4AE-4212-815E-814133475C18.jpeg
DSC06661.jpeg
5E45208E-5A6B-4B41-918D-1C1E32AFD6E6.jpeg
Bandet från Molequin passar fint. De övriga alternativen som du tar upp går bort enligt mig.

Även hazel saffino från Molequin hade funkat.
IMG_0377.jpeg

Bonusbild på ett mocka från Molequin, mest för att testa @Gummos blodtryck.
IMG_0378.jpeg

Bandet från Molequin passar fint. De övriga alternativen som du tar upp går bort enligt mig.

Även hazel saffino från Molequin hade funkat.
IMG_0377.jpeg

Bonusbild på ett mocka från Molequin, mest för att testa @Gummos blodtryck.
IMG_0378.jpeg

Haha!! Mockan har ändå en mysfaktor kan jag tycka. Tror dock kanske det går bort även för mig🤣. Bandet från Molequin är i princip det enda av ovanstående som används men jag har tröttnat lite på färgen (taupe). I övrigt grymt bra! Även meshen är på ibland :) Nästa blir ett svart alligator... tror jag.

Haha!! Mockan har ändå en mysfaktor kan jag tycka. Tror dock kanske det går bort även för mig🤣. Bandet från Molequin är i princip det enda av ovanstående som används men jag har tröttnat lite på färgen (taupe). I övrigt grymt bra! Även meshen är på ibland :) Nästa blir ett svart alligator... tror jag.
Är motståndare till modern mesh och det andra bandet bygger för mkt på höjden. Ett mörkbrunt saffino kanske hade kunnat vara något.

Problemet med saffiano är ju att det är plastyta på dem. Ger ju ingen riktig premiumkänsla. Dock en snygg struktur för skräpskinn.

Jag tyckte faktiskt även att Grained Calf hade lite plastig känsla när det var nytt. Framför allt behandlingen på sidorna av bandet. Sen blev de bättre efter en periods användande.

Har inte själv testat saffiano men flera som varit nöjda. Beror kanske på hur petig man är. Ska ha det i åtanke, blir nog något annat i så fall.
Man får ju själv bestämma sig för vad man vill ha. Präglade skinn har nästan alltid täckande lack. Jag undviker om jag kan, då jag gillar känslan av skinnets naturliga yta. Men de missfärgas lättare med tiden och slits snabbare rent generellt. På samma vis avskyr jag när man lägger gummi på kanten av banden. Ser sådär ut och slits fult då det spricker där de böjs mest.

Jag tycker mig kunna se lite spår av borstning i skruvskallarna. Är det så hade jag rekommenderat en annan klocka.

Tack för input Aurum! Nu när jag granskar klockan noggrannare på datorn ser jag uppenbara borstmärken på skallarna.
Anledningen till att stå över, är det att det är svårt/dyrt/omöjligt att rädda upp via polering eller något annat?
Önskar att jag tänkt på det med klockan i hand, sett hur illa det såg ut med ögat jämfört med makrobilderna.

Tack för input Aurum! Nu när jag granskar klockan noggrannare på datorn ser jag uppenbara borstmärken på skallarna.
Anledningen till att stå över, är det att det är svårt/dyrt/omöjligt att rädda upp via polering eller något annat?
Önskar att jag tänkt på det med klockan i hand, sett hur illa det såg ut med ögat jämfört med makrobilderna.
Går inte att återställa skruvskallarna på dessa.

På tur till Kungliga Hufvudstaden och kilade snabbt in på Cartier. Vilken fin butik och trevlig personal. Ville prova en vanlig must large men fanns ej hemma. Däremot fiskade hon upp en svart skönhet, och ja jag blev nog lite kär 😍
(i klockan alltså, för att förtydliga)..

Har dock inte pengar till den för tillfället, så ett tips till någon annan som är sugen. Gillade storleken på den (large), mina handleder mäter ca 17,5 cm runt om.
IMG_39271.jpg
IMG_39281.jpg

Screenshot_20230618_213127_Instagram.jpg

Har jag missat nåt eller var solarbeat inget bra?
Hela Must serien har varit av/på vid olika tillfällen sen lanseringen. Ett tag verkade den röda/gröna/blå vara limiterade för att ta fart på nytt och strax därefter var det Solarbeat som blev svår att få tag på, särskilt large. Skulle inte ta gift på att den är discontinued trots allt. När jag köpte min fick jag känslan av att personalen i Cartier butiken hade sämre koll på produktionsläget än vad jag hade efter att ha hängt runt på diverse forum.

Hela Must serien har varit av/på vid olika tillfällen sen lanseringen. Ett tag verkade den röda/gröna/blå vara limiterade för att ta fart på nytt och strax därefter var det Solarbeat som blev svår att få tag på, särskilt large. Skulle inte ta gift på att den är discontinued trots allt. När jag köpte min fick jag känslan av att personalen i Cartier butiken hade sämre koll på produktionsläget än vad jag hade efter att ha hängt runt på diverse forum.
Rätta mig om jag har fel men finns nyare must serien i både vanlig quartz och solarbeat?

Tillbaka
Topp