Mycket i klockvärlden som är svårt att förstå ibland.Förstår inte varför man tar bort nya solarbeat då haha
Hur är deras quartz verk?
egengjorda verk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket i klockvärlden som är svårt att förstå ibland.Förstår inte varför man tar bort nya solarbeat då haha
egengjorda verk?
Man får ju kämpa på och göra vad man kan för att hålla den artificiellt skapade bristsituationen vid liv. Vad händer annars med hypen och ens galna marginaler om vilken tokstolle som helst faktiskt kan knalla in och köpa de klockor de efterfrågar? Det skulle bli kaos (eller fallande lönsamhet iaf).Hela Must serien har varit av/på vid olika tillfällen sen lanseringen. Ett tag verkade den röda/gröna/blå vara limiterade för att ta fart på nytt och strax därefter var det Solarbeat som blev svår att få tag på, särskilt large. Skulle inte ta gift på att den är discontinued trots allt. När jag köpte min fick jag känslan av att personalen i Cartier butiken hade sämre koll på produktionsläget än vad jag hade efter att ha hängt runt på diverse forum.
Haha lite så.. vad skulle resultatet bli av det anarkistiska kaoset om man kan köpa produkterna från hyllan? Herregud.Man får ju kämpa på och göra vad man kan för att hålla den artificiellt skapade bristsituationen vid liv. Vad händer annars med hypen och ens galna marginaler om vilken tokstolle som helst faktiskt kan knalla in och köpa de klockor de efterfrågar? Det skulle bli kaos (eller fallande lönsamhet iaf).
De skriver på sin egna sida om verk under "High efficiency quartz movement", det på bilden där verkar (ungefär) vara det som sitter i Tank Must. Solarbeat-verken ser typ likadana ut, i alla fall det som syns i en öppnad klocka.Förstår inte varför man tar bort nya solarbeat då haha
egengjorda verk?
Av någon anledning kan jag inte sluta snegla på äldre Santos-modeller. Fick ju upp suget efter en modern variant, men den köptråden fick jag lägga ned ganska snabbt.
Senast jag frågade var det Galbée som rekommenderades. Är dock väldigt sugen på en automat, så lutar åt Carrée. De Galbée-modellerna i automat som ni nämnde såg inte riktigt ut som det jag söker efter (t.ex. vill jag helst inte ha datumrutan mellan 4-5). Då jag vill ha en i stål fick jag fram referens 1564 efter lite sökande (en som såldes här i November). Otroligt fin modell. En sådan har jag därmed i åtanke. Andra modeller jag bör fundera på? Finns Carrée i någon större storlek, likt Galbée XL?
Äntligen på min 30-års dag får jag delta på riktigt i tråden!!!!
Grattis x 2Äntligen på min 30-års dag får jag delta på riktigt i tråden!!!!
Tack! Är det inte samma mått som 1564? Jag har inte exkluderat tvåton helt och hållet, vilka referenser bör jag ha koll på i så fall?2960 för Carrée i stål gillar jag 29 x 41 mm. Inte som XL, men sitter bra på armen ändå tycker jag. Och otroligt bekväm klocka att bära.
Tack! Är det inte samma mått som 1564? Jag har inte exkluderat tvåton helt och hållet, vilka referenser bör jag ha koll på i så fall?
Grattis!Äntligen på min 30-års dag får jag delta på riktigt i tråden!!!!
Äntligen på min 30-års dag får jag delta på riktigt i tråden!!!!
Förstår inte varför man tar bort nya solarbeat då haha
egengjorda verk?
Tack! Ska kika runt lite. Vad säger panelen - är det tvåton eller helstål som är det rätta? Nu är Santosen i tvåton inte lika "blingig" som t.ex. en Bluesy, men känner ni att det kan bli svårburet?Yes box, samma mått som 1564 2961 är klassiska tvåton på Carrée. Finns kanske andra, men då måste någon med mer kunskap flika in
Tycker TTn är ganska diskret. Har haft båda och behöll TTn pga det bättre skicket. Har aldrig servat mina men tycker att de har hållit tiden bra.Tack! Ska kika runt lite. Vad säger panelen - är det tvåton eller helstål som är det rätta? Nu är Santosen i tvåton inte lika "blingig" som t.ex. en Bluesy, men känner ni att det kan bli svårburet?
Hur är det med urverken i dessa? Blir ju säkert inte samma sak som en Rolex, men går det att få dem att hålla tiden väl (typ som Rolex)?
Såld. Köpte du den? Kan ej se annonsen, ser ut att vara en 78086 relativt hårt polerat skick.Någon som kikat på denna? Det är inte mycket av informationen som stämmer men är den äkta tros?
https://www.chrono24.se/cartier/tank-louis-cartier--id29286139.htm
Köpte lägenhet precis tyvärr så inte mycket över till klockor atm. Såg inte sönderpolerad ut, mest totalrepad. Men paristavla, rislänk, 72k Så är allt legit är det någon som gjort ett galet kapSåld. Köpte du den? Kan ej se annonsen, ser ut att vara en 78086 relativt hårt polerat skick.
Tycker av bilden ovan att döma (är såklart katastrofalt kvalitet och svårt att säga så mycket om skicket) att det såg lite tunt ut i boetten kontra opolerade 78086, och framförallt om det var 96019. Bild från @evki opolerade samt random polerad ultra thin från C24.Köpte lägenhet precis tyvärr så inte mycket över till klockor atm. Såg inte sönderpolerad ut, mest totalrepad. Men paristavla, rislänk, 72k Så är allt legit är det någon som gjort ett galet kap
Precis, får se om den dyker upp här på forumet om någon veckaTycker av bilden ovan att döma (är såklart katastrofalt kvalitet och svårt att säga så mycket om skicket) att det såg lite tunt ut i boetten kontra opolerade 78086, och framförallt om det var 96019. Bild från @evki opolerade samt random polerad ultra thin från C24.
Men precis som du säger, för 72k så är det fortfarande tokbilligt.
Kanske var någon på forumet som köpte tack vare din ”heads up”. Rentav någon som kände för att flippa och tjäna en hacka…
Går Carree 2960/2961 att bära på läder? Med tanke på att bezeln tar stryk, går det att i framtiden få den utbytt mot en ny? Någon som gjort det?
Det blir väldigt fult med tanke på att hålen för stiften är så långt in. Kanske funkar ok på en bred handled?
Det går men skulle inte rekommendera då länken är en stor del av charmen. Har haft lite obskyra tankar att göra ett custom gummi med skruvar till min 2823, men redan syndat för mycket i mitt liv (och länken är jobbig att få bort). Glaseringen går att byta men som någon skrev nyligen är det dyrt
Bästa alternativet är nog att ha en annan klocka på läder. Glad Midsommar!Det blir väldigt fult med tanke på att hålen för stiften är så långt in. Kanske funkar ok på en bred handled?
Vissa helguld har en extra uppsättning hål på insidan för fjädrande stift, dvs skinnband. Ska man använda fjädrande stift i hålen för länken till skinnband behöver man ett konstruerat skinnband. Jag fyllde baksidan med smältlim, funderade helt ok. Körde mesh på samma vis. Men köpte NOS-länk till min Carree till slut ändåGår Carree 2960/2961 att bära på läder? Med tanke på att bezeln tar stryk, går det att i framtiden få den utbytt mot en ny? Någon som gjort det?
Svårt att förneka hennes stil över lag.Alltid rätt med en tank