Norrlandshuvudstad
Silver
Helt förälskad i den här.
Gör sig bra på sommaren med en GT och TF brillor…![Smiling face with heart-eyes :heart_eyes: 😍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60d.png)
Gör sig bra på sommaren med en GT och TF brillor…
![Smiling face with heart-eyes :heart_eyes: 😍](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60d.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser Riktigt fin ut men inga riktiga handledskott?Det har varit dåligt med klockrelaterade inlägg för egen del på senare tid, men här är en skoj pjäs som jag kom över för ett tag sedan:
Cartier Paris Collection Privée Ronde (CPCP)
Detaljerna är otroliga, bör ses i verkligheten, sen gillar jag enkelheten i den runda formen och att den på sitt sätt blir speciell för att vara Cartier. Jag räknade med att tåget hade gått för CPCP för egen del, så det var väldigt kul att jag hittade den här.
• 33.5 mm
• Öppen caseback
• Guilloche tavla (bearbetad och målad silver)
• Viklåset
• Manuellt cal. 437 MC (Piaget 430P som bas)
![]()
![]()
![]()
Tidigare ägde jag en riktigt fin CPCP Tank, men den hann vandra innan jag förstod vad jag hade och den ska i senare led ha lämnat landet. Jag känner till några få CPCP här på forumet, men har vi fler tro?
Det är dåligt med det, men här har vi Serge Gainsbourg med en Ronde så länge.Ser Riktigt fin ut men inga riktiga handledskott?
Helt rätt! Min favvoklocka 4-ever!Det blev ett köp till sist! Passade på klockan jag frågade om tidigare i tråden och köpte mig ett annat exemplar.![]()
Kristus på korset!Det har varit dåligt med klockrelaterade inlägg för egen del på senare tid, men här är en skoj pjäs som jag kom över för ett tag sedan:
Detaljerna är otroliga, bör ses i verkligheten, sen gillar jag enkelheten i den runda formen och att den på sitt sätt blir speciell för att vara Cartier. Jag räknade med att tåget hade gått för CPCP för egen del, så det var väldigt kul att jag hittade den här.
• 33.5 mm
• Öppen caseback
• Viklåset
![]()
![]()
![]()
Tidigare ägde jag en riktigt fin CPCP Tank, men den hann vandra innan jag förstod vad jag hade och den ska i senare led ha lämnat landet. Jag känner till några få CPCP här på forumet, men har vi fler tro?
Kul köp! Tycker nästan att visarna kan läggas till på listan av höjdpunkter. Ingen CPCP, men en föregångare här.Det har varit dåligt med klockrelaterade inlägg för egen del på senare tid, men här är en skoj pjäs som jag kom över för ett tag sedan:
• 33.5 mm
• Öppen caseback
• Viklåset
![]()
![]()
![]()
CPCP är överskattat. Ofta finns en vassare variant som är billigare. Kul med en tjock Dumont! Väldigt förtjust i min. Liten och stöddig. Synd den inte är vattentät, borde de kunnat på in i den tjocka boetten…Kul köp! Tycker nästan att visarna kan läggas till på listan av höjdpunkter. Ingen CPCP, men en föregångare här.
![]()
Bildar en ganska trevlig duo med senaste inköpet
![]()
Hahah Aurum - du är alltid väldigt direkt och underhållandeCPCP är överskattat. Ofta finns en vassare variant som är billigare. Kul med en tjock Dumont! Väldigt förtjust i min. Liten och stöddig. Synd den inte är vattentät, borde de kunnat på in i den tjocka boetten…
Vattentätt vore något. Hur står sig Pashan som sommarklocka, kvalar den in på någon form av topp 3-lista enligt dig?CPCP är överskattat. Ofta finns en vassare variant som är billigare. Kul med en tjock Dumont! Väldigt förtjust i min. Liten och stöddig. Synd den inte är vattentät, borde de kunnat på in i den tjocka boetten…
Svårt. För mig är den lite stor, 38an, för att verkligen övertyga. Den mindre har sämre tavla så den vill jag inte ha. Annars är den härlig, på ett ryskt vulgärt vis. Ofta har man inget annat liknande och då är den perfekt. Jag har ju dock en annan Gentadesign GG Spirit med samma bandinfästning och den är knappa 36 mm så den känns bättre. Försökte ersätta Pashan med en vit keramisk Chanel J12, gick sådär. Inte alls samma sak. Däremot kom det in en Hublot MDM 36 mm i guld och den överträffade faktiskt Pashan som badklocka. Men nu så kände jag att jag ville testa en Rolex som badklocka. Har sedan en månad en midsize YM i guld på länk. Den känns riktigt trevlig men lite jobbigt med guldlänk då den repas lätt.Vattentätt vore något. Hur står sig Pashan som sommarklocka, kvalar den in på någon form av topp 3 lista enligt dig?
Tack för utförligt svar. Tycker själv att kategorin vattentäta klockor är svår. Storleken får mig också att tveka lite. Stålvarianten i 35 mm finns ju med en något enklare tavla, har dock aldrig sett en i guld med likadan tavla.Svårt. För mig är den lite stor, 38an, för att verkligen övertyga. Den mindre har sämre tavla så den vill jag inte ha. Annars är den härlig, på ett ryskt vulgärt vis. Ofta har man inget annat liknande och då är den perfekt. Jag har ju dock en annan Gentadesign GG Spirit med samma bandinfästning och den är knappa 36 mm så den känns bättre. Försökte ersätta Pashan med en vit keramisk Chanel J12, gick sådär. Inte alls samma sak. Däremot kom det in en Hublot MDM 36 mm i guld och den överträffade faktiskt Pashan som badklocka. Men nu så kände jag att jag ville testa en Rolex som badklocka. Har sedan en månad en midsize YM i guld på länk. Den känns riktigt trevlig men lite jobbigt med guldlänk då den repas lätt.
Långt svar, men rekommenderar den helt klart som vulgär guldbadklocka. Är man Cartiernörd är det den självklara badklockan.
Gillar inte alls de där tavlorna. Tycker den klassiska fyrkanten på den enkla tavlan är det som gör klockan.Tack för utförligt svar. Tycker själv att kategorin vattentäta klockor är svår. Storleken får mig också att tveka lite. Stålvarianten i 35 mm finns ju med en något enklare tavla, har dock aldrig sett en i guld med likadan tavla.
![]()
Verkar även finnas en 35a med strössel och annan datumplacering. Säkert svår att hitta och hittar man en lär det kosta.
![]()
![]()
Riktigt bra duo! Framförallt tjockis-Dumonten som jag personligen tycker är bättre (nu svär man nog nästan i kyrkan) än tunna med fin-verket i. Tjockisar är tuffa och bra.Kul köp! Tycker nästan att visarna kan läggas till på listan av höjdpunkter. Ingen CPCP, men en föregångare här.
![]()
Bildar en ganska trevlig duo med senaste inköpet
![]()
All är bra men Dumonten är riktigt fräckEn annan variant av radhustrippel
![]()
Tack! Fräck är verkligen ett bra ord för den. Den är så ”spretig” och det gör att den får en så himla härlig personlighet.All är bra men Dumonten är riktigt fräck
Ser helt svart ut på bilden, vilket jag tycker såg riktigt coolt ut, det kanske vore ngt för dem att släppa den kombon.Var och kikade på den nya ”gröna” Santosen igår, helt omöjligt att få den se grön ut på bild. Tyvärr en besvikelse i mina ögon, cool på aligatorbandet som medkommer dock!![]()
Riktigt cool, ingen tvekan! Men inte för att vara en grön klocka, klockan hade precis kommit in och även tjejen som visade den sa att hon tyckte den mer var mockafärgad än grön, satt i ca 30 min för att försöka få till en bra bild där man ser färgen…Ser helt svart ut på bilden, vilket jag tycker såg riktigt coolt ut, det kanske vore ngt för dem att släppa den kombon.
Ser helt svart ut på bilden, vilket jag tycker såg riktigt coolt ut, det kanske vore ngt för dem att släppa den kombon.
Tyckte den här blev hyfsat rättvisande på båda färgerna. Den gröna är verkligen bara grön i rätt ljus medans den blåa är mer blå.Riktigt cool, ingen tvekan! Men inte för att vara en grön klocka, klockan hade precis kommit in och även tjejen som visade den sa att hon tyckte den mer var mockafärgad än grön, satt i ca 30 min för att försöka få till en bra bild där man ser färgen…
Mycket bättre bild, tänkte på din bild när jag försökte men gick verkligen inte i deras ljus. Blåa absolut snyggare om man ska döma dem efter färgskalaTyckte den här blev hyfsat rättvisande på båda färgerna. Den gröna är verkligen bara grön i rätt ljus medans den blåa är mer blå.
![]()
Den blåa på alligator var däremot inte så spännande imo. Det blir så blankt med polerade index osv. Man behöver den matta länken som kontrast.
![]()