• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Kan lösa en bild på min tjejs small senare i veckan. Jag är van vid mindre vintageur men tyckte att small är för liten. En äldre hade jag kunnat tycka funkar men som ett modernt ur tycker jag att large bärs betydligt bättre, i alla fall på min handled.
Hittade en bild på tjejens small i jfr med large.
IMG_8850.jpeg

IMG_8841.jpeg
 

Woland

Omega
Hej Cartier-KS, är mycket om och men kom den hem höromdagen, Galbée ref 2319. I otroligt opolerat skick, dessutom!

Men, istället för eufori kom buyers remorse-ångestsköljningen.

1. Är den för liten, trots mina mesiga handleder på strax över 16 cm?

2. Hade Carrée i stål 2960, som ju är lite kantigare och upphöjd, uppfattats som något större på handleden?

Jag vet att man ska köpa det man gillar etc etc, men eftersom jag inte kan lita på min egen magkänsla just nu vänder jag mig till er här..

Vad tycker ni? Fin eller hade en carrée varit bättre? Guilloche-tavlan var det som tilltalade mig från början, men vit är ju mer klassiskt Cartier. Men mest handlar det om huruvida en Carree upplevs som snäppet större än Galbeen som ju är gjort för att krama handleden bättre. Tar tacksamt emot hyllningskör eller argument för 2960.

/Erik
IMG_6617.jpeg
Jolly good!
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Hittade en bild på tjejens small i jfr med large.
IMG_8850.jpeg

IMG_8841.jpeg
Tycker small sitter bättre på dig 🤷‍♂️ men förstår att den känns small när urtavlan är så liten. Lite samma med TT Carrée för mig, efter jag haft flera landade jag alltid i att den var för liten men när jag testade en mastiff så kändes tavlan inte lika liten då det inte blev lika skarpt mellan ringen, tavlan och resten av klockan
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Tycker small sitter bättre på dig 🤷‍♂️ men förstår att den känns small när urtavlan är så liten. Lite samma med TT Carrée för mig, efter jag haft flera landade jag alltid i att den var för liten men när jag testade en mastiff så kändes tavlan inte lika liten då det inte blev lika skarpt mellan ringen, tavlan och resten av klockan
Bra att det finns två storlekar när man tycker så olika. Fina klockor oavsett storlek.
 

ajfa

Cartier
2-Faktor
Kan ha att göra med att jag ligger med feber men hela hemsida känns som en enda stor tripp just nu, blir typ åksjuk haha.. Coolt att monopusher-verket är så tunt.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Jag har lika stor handled och tycker min large i verkligheten ser ut rätt så exakt som small på bilden. Det är verkligen svårt att bedöma storlek på bild...
Däremot har nog small egentligen snyggare proportioner. 🤔
Håller med, svårt att avgöra på bilder. Som du säger måste man testa på handleden. Håller inte med om att small har bättre proportioner men de flesta tycker nog annorlunda än mig. Är ju bra att de Cartier tillverkar modellen i båda storlekarna.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Mina intryck:

Panthere med borstad och polerad länk ser väldigt märklig ut.

"Djur-pebble" är konstig.

Dumont Rewind - Mycket trevlig! Kan tänka mig att det är ett fint djup i stentavlan.

De nya lackade dumonterna är riktigt fräcka och den blåa ser trevlig ut men det sticker lite i mina ögon att de har arabiska siffror.

Tortue var fina, vad jag sett har bara pris på kronograferna kommit ut och det vore kul att veta pris på minut/sekund också.

BTW så såg det ut som att den svarta lackade dumonten som släpptes för typ 2 år sedan fanns att klicka hem direkt från hemsidan om någon är sugen.
 
Senast ändrad:
Topp