• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Jag köpte en tank small till frugan förra året och tänkte köpa ett nytt band till henne nu. Vad skulle ni säga är för/nackdelar med Cartiers egna band eller från annat märke? Kan inte hitta Cartiers band på deras hemsida heller. Någon som har koll? /tack på förhand
 
Jag köpte en tank small till frugan förra året och tänkte köpa ett nytt band till henne nu. Vad skulle ni säga är för/nackdelar med Cartiers egna band eller från annat märke? Kan inte hitta Cartiers band på deras hemsida heller. Någon som har koll? /tack på förhand
Mitt standardsvar är Molequin eller Camille fournet.
Köp ett färdigt eller designa ett själv så får hon det exakt som hon vill ha.

Cartiers egna band är rätt dyra och tråkiga.
 
Mitt standardsvar är Molequin eller Camille fournet.
Köp ett färdigt eller designa ett själv så får hon det exakt som hon vill ha.

Cartiers egna band är rätt dyra och tråkiga.
Är det inte Camille Fournet som tillverkar Cartiers band (MTO-/MTM-banden)? Tror jag har läst det någonstans. Annars håller jag med om att bandet som följer med klockan (svart grainskinn) inte är det mest kvalitativa jag hållit i...
 
Har någon koll på bredd på bandet jag ska köpa? Är alltså en Cartier Tank small utplockad ny förra sommaren. Vad jag kan se på nätet är den 16mm jag ska ha men verkar börja på 17mm hos många av de som säljer band. Några tips? 🙏
 
Det är en kvartsdriven kronograf. Utan datumvisning öht.
Om jag googlar på calP212 så får jag fram en bruksanvisning på en evighetskalender.
Datumet visas med en visare i zonen kl12
1000020364.jpg
 
Hallå!
Jag överväger att köpa en Must de Cartier från 1990 i silver.
Någon som har eller har haft en sådan?
Hur är kvaliten på dem, oxiderar silvret, är det väldigt känsligt mot report jämfört med nya tank must i stål?

Tack på förhand!
Yes min käre syster har en tank must, kavliteten på själva boett o verket är fint! Originalbanden är som dom är, klassiskt läder, beror på användning. Silvret oxiderar ändå en del men går lätt och fort att putsa upp! Skulle nog säga att de är lite känsligare för repor då silver är lite små mjukt som metall, men jag tycker inte det är en biggie, ser väldigt fin ut! (Kan skicka bild när jag träffar hemne näst!)
 
Yes min käre syster har en tank must, kavliteten på själva boett o verket är fint! Originalbanden är som dom är, klassiskt läder, beror på användning. Silvret oxiderar ändå en del men går lätt och fort att putsa upp! Skulle nog säga att de är lite känsligare för repor då silver är lite små mjukt som metall, men jag tycker inte det är en biggie, ser väldigt fin ut! (Kan skicka bild när jag träffar hemne näst!)
Tack för svaret
Vad snällt, gör gärna det!
 
Sen värt att tillägga, är att silvret har ju ett mycket finare och härligare lyster! Om man jämför mellan en rostfri o silver.
Tack för svaret
Vad snällt, gör gärna det!
Vad jag vet finns det ingen tank som har obelagt silver. Sedan är det ingen större skillnad på lystern i stål och silver i praktiken. Så fort de inte är perfekt högglanspolerade tappar de lystern.
 
Vi körde non casual friday på kontoret idag, då fick Panthére åka på tillsammans med en svart linneklänning. En kombo jag trivs i, pantern gör sig i lite mer välklädda sammanhang.
IMG_7292.jpeg
Det där är bra, mycket bra... Man kan ju undra hur många på jobbet som fatta hur bra det faktiskt är? (på mitt kontor är det inte många kan jag säga).
 
Tillbaka
Topp