• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

W78

Omega
När jag började intressera mig för klockor, typ 2018, så kunde man få en tank Louis för typ 35k. Synd att man inte hade utvecklat smak för dem på den tiden (och att jag var fattig student). Finns nog ingen bättre och mer flexibel klocka i min värld. Sitter på en DJ16014 idag, och hade det inte varit för att den ska gå i arv till knatten hade jag UTAN TVEKAN bytt den mot en gulguld tank.
Grattis till din fantastiska klocka! :D
Jag minns när Månklockan kostade drygt 20 tusen. Och Rolex var bara att beställa.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
När jag började intressera mig för klockor, typ 2018, så kunde man få en tank Louis för typ 35k. Synd att man inte hade utvecklat smak för dem på den tiden (och att jag var fattig student). Finns nog ingen bättre och mer flexibel klocka i min värld. Sitter på en DJ16014 idag, och hade det inte varit för att den ska gå i arv till knatten hade jag UTAN TVEKAN bytt den mot en gulguld tank.
Grattis till din fantastiska klocka! :D
Ja det är mycket man hade velat göra annorlunda vid 2018 såhär i efterhand! :D Tack så mycket, trivs väldigt väl med den!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Extra trevlig sommartid ändå!

A3A19648-2FDC-4A54-9E98-BA7A7F8265AC.jpeg
Bra overshirt, uniqlo??
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Jag är lite sugen på att testa en sån här (W20099C4 verkar vara referensen).
luxury-men-cartier-used-watches-p928289-002.jpg


Anledningen till att jag vill ha den större modellen (32mm) istället för de vanliga Carrée eller Galbée är att jag har ganska stora handleder (~21cm) så jag tror att 29mm blir lite för litet på mig. Men det innebär också att jag behöver hitta en som har tillräckligt lång länk för mina handleder. Ni som har erfarenhet av modellen (@-JL- @Atlantis @EJLNorman @christian-h och kanske nån mer (?) verkar ha viftat med modellen i tråden) hur många länkbitar är "full set"? Ni får också gärna skriva vad ni har för omkrets på handleden och hur många länkbitar ni har på klockan när ni bär den!
Och ytterligare en fråga till alla Cartierkunniga, är det svårt att få tag i länkbitar i efterhand (via AD eller beggat)?
Jag har lite mindre handleder men ganska platta, ca 17 cm. Tycker storleken är perfekt och slår gärna ett slag för Galbées lite svängda boett. Min hade dock inte fullängd på länken, har tot 8 skruvade länkbitar.
Det brukar även finnas lösa länkbitar på C24 men vet inte om de är prisvärda
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Pashan alltså - vad säger ni?

Har tidigare haft svårt att falla för utseendet men ramlade över denna big date i 35mm. En Cartier med kul historia, Genta-design, och 100m WR. Två veckor på handleden nu och den växer!

IMG_8773.jpeg
Den är klart rolig. Provade den för första gången i veckan på NK; men tror jag skulle vilja jaga en äldre än de nya, även om den moderna 35:an var trevlig :)
 

Timco

Breitling
2-Faktor
Kommer införskaffa mig en Santos medium nu i sommar. Förr sålde delugs eftermarknadsstraps till dessa men inte längre, försökt och googla lite men hittar inget vettigt. Är det bara original som gäller??
 

Psykel

Patek
Kommer införskaffa mig en Santos medium nu i sommar. Förr sålde delugs eftermarknadsstraps till dessa men inte längre, försökt och googla lite men hittar inget vettigt. Är det bara original som gäller??
Blev väl en cease and desist pga infattningen mot boetten, som jag antar är patenterad eller nåt hos Cartier?
Så ja, det är endast Cartiers egna som gäller.
 

JohnB

Breitling
En fråga till er Cartier-fantaster. Jag har tittat på en del (se många) och noterar att de äldre modellerna ofta har krackelerad urtavla. Är detta något som drar ner hur eftertraktad klockan är och därmed priset eller är det skitsamma? Tycker själv att det är ganska charmigt och är ingen dealbreaker, men det är såklart något visst med en NOS från typ 72.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En fråga till er Cartier-fantaster. Jag har tittat på en del (se många) och noterar att de äldre modellerna ofta har krackelerad urtavla. Är detta något som drar ner hur eftertraktad klockan är och därmed priset eller är det skitsamma? Tycker själv att det är ganska charmigt och är ingen dealbreaker, men det är såklart något visst med en NOS från typ 72.
Sänker värdet. Hur mycket beror på modell och hur illa det är.
 
Topp