• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Floffen

Panerai
Är ute efter en klassisk Must de Cartier. Kollar C24 men benämningar, storlekar osv anges på en jäkla massa olika sätt. Vill ju ha den som är typ 23x31 mm. Finns det någon referens jag ska leta efter? Vill inte råka få hem den mindre varianten…
 

Tybring

Omega
2-Faktor
Är ute efter en klassisk Must de Cartier. Kollar C24 men benämningar, storlekar osv anges på en jäkla massa olika sätt. Vill ju ha den som är typ 23x31 mm. Finns det någon referens jag ska leta efter? Vill inte råka få hem den mindre varianten…
1615 är iallafall en av varianterna i den storleken, vet inte om det finns fler 😊
 
Kanske gammal info. Jag var förbi Cartierbutiken i Stockholm och tydligen skickar de numera alla klockor till Tyskland. Det enda de gör i butik är länkjusterring, inte ens batteribyten utförs.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Kanske gammal info. Jag var förbi Cartierbutiken i Stockholm och tydligen skickar de numera alla klockor till Tyskland. Det enda de gör i butik är länkjusterring, inte ens batteribyten utförs.
Stämmer det verkligen? Jag har en klocka på service där just nu och min uppfattning är att den servas på plats. Någon här talade också om direktkontakt med deras urmakare nyligen.
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Kanske gammal info. Jag var förbi Cartierbutiken i Stockholm och tydligen skickar de numera alla klockor till Tyskland. Det enda de gör i butik är länkjusterring, inte ens batteribyten utförs.
Förra veckan när jag lämnade in lite saker, svarande de på uttrycklig fråga om hur de gjorde inom urmakeri, att de gjorde vissa saker på plats och skickade vissa saker. Beroende på vad som skulle göras, verk och så vidare.
Pratade dessutom med deras urmakerska i telefon idag. Min 80-tals-kvarts-Must skulle dock mycket riktigt skickas iväg på "service", men var inte otroligt att de byter verket.

/B
 
Hänger det en Santos på er handled idag?

IMG_7027.jpeg
 
Förra veckan när jag lämnade in lite saker, svarande de på uttrycklig fråga om hur de gjorde inom urmakeri, att de gjorde vissa saker på plats och skickade vissa saker. Beroende på vad som skulle göras, verk och så vidare.
Pratade dessutom med deras urmakerska i telefon idag. Min 80-tals-kvarts-Must skulle dock mycket riktigt skickas iväg på "service", men var inte otroligt att de byter verket.

/B
Jag har haft direktkontakt med urmakaren. Min ena klocka är redan klar, tog cirka 2 veckor, så verkar otroligt att hon skulle ha skickat den till Tyskland. Kanske är så enkelt att vår lilla KS-kampanj här blev överväldigande för två urmakare i Stockholm och att de tar hjälp av Tyskland. För annars var känslan att hon och hennes kollega gör allt på plats i Stockholm.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Jag har haft direktkontakt med urmakaren. Min ena klocka är redan klar, tog cirka 2 veckor, så verkar otroligt att hon skulle ha skickat den till Tyskland. Kanske är så enkelt att vår lilla KS-kampanj här blev överväldigande för två urmakare i Stockholm och att de tar hjälp av Tyskland. För annars var känslan att hon och hennes kollega gör allt på plats i Stockholm.
Jag fick dessutom ett mail om "Complimentary functional check" av min Santos de Cartier "as part of Cartier Care" vilket kändes väldigt trevligt. Dessutom extra trevligt eftersom mailet oxå erbjuder om att ifall de hittar ngt fel under "functional check" så åtgärdas det "on a complimentary basis". Så det kanske fler oxå fått så de har högtryck för tillfället.
 

martaSM30

Audemars
Topp