Förutom min som har korrosion på exakt fel ställe, borde kanske fylla i hålen lite...30m är det på samtliga Pantère vad jag vet, exkl. de moderna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förutom min som har korrosion på exakt fel ställe, borde kanske fylla i hålen lite...30m är det på samtliga Pantère vad jag vet, exkl. de moderna.
Förutom min som har korrosion på exakt fel ställe, borde kanske fylla i hålen lite...
Handlar främst om konstruktionen, men visst har klockor med högre klassning säkrare konstruktioner rent generellt. Det är däremot vid låga tryck klockor tar in vatten främst, de flesta konstruktionerna blir tätare med högre tryck.Tror inte du är ensam med en icke tät Pantère. Som jag förstår det är det lättast för klockorna med det lägsta skyddet att blu otäta. Ju mer atm boetten ska klara desto större marginaler.
Nu kan jag vara aktiv i Cartier tråden
![]()
Min första hade extra gropar för fjädrande bandstift. Skulle inte förvåna mig om de såldes så. Är din tidig med?
Oj, spännande! Jag googlade bara runt och hörde att folk hade borrat sina, så antog att det var specialanpassat. Vet faktiskt inte årtalet pga inget serienummer, kan jag kolla det på något sätt?Min första hade extra gropar för fjädrande bandstift. Skulle inte förvåna mig om de såldes så. Är din tidig med?
Då har jag äntligen fått tillbaka min Tank Louis från service, samt med ett vinrött alligator.
![]()
![]()
Den är superfin. Håller ögonen öppna för en likande till frugan.!
![]()
Alligator från Cartier. Jag tycker dock det är för stelt…
!
![]()
Alligator från Cartier. Jag tycker dock det är för stelt…
Blir nog svårt, vet inte hur man skulle datera dem utan serienummer.Oj, spännande! Jag googlade bara runt och hörde att folk hade borrat sina, så antog att det var specialanpassat. Vet faktiskt inte årtalet pga inget serienummer, kan jag kolla det på något sätt?
Santos Tridor?Gör ont i ögonen…![]()
Tjena! Kvitto från pantbanken bör väll kunna plockas fram isåfall tänker jag om osäkerhet kring ursprunget och säljaren finnsHej på er! Skulle verkligen behöva hjälp av er experter att avgöra om denna Cartier Tank är äkta eller inte då. Klockan saknar box och papper och ska enligt den tidigare ägaren ha köpts från en pantbank. Serienumret verkar vara rätt enligt cartier care då jag får en träff på denn klocka. Ser bilderna legit ut?
Stort tack för hjälpen!
Hur skulle den inte kunna vara clownstor?Någon som har provat w1560017?
Är nyfiken på om den är lika stor på handleden som måtten svallrar om.
![]()
Vad i hela friden?!Hur skulle den inte kunna vara clownstor?
![]()
Favoritbilden
Den där är grym!!!Älskar den Americane Chronoflex
![]()
![]()
Ser ut som när jag provade 24x31 Tank Solo på min nyfödda sonHur skulle den inte kunna vara clownstor?
![]()
Favoritbilden