• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tror inte du är ensam med en icke tät Pantère. Som jag förstår det är det lättast för klockorna med det lägsta skyddet att blu otäta. Ju mer atm boetten ska klara desto större marginaler.
Handlar främst om konstruktionen, men visst har klockor med högre klassning säkrare konstruktioner rent generellt. Det är däremot vid låga tryck klockor tar in vatten främst, de flesta konstruktionerna blir tätare med högre tryck.

Hade varit mer passande med en batteritank…

DCC28F1A-9229-4EA5-8F54-51021B36E68F.jpeg

Hej på er! Skulle verkligen behöva hjälp av er experter att avgöra om denna Cartier Tank är äkta eller inte då. Klockan saknar box och papper och ska enligt den tidigare ägaren ha köpts från en pantbank. Serienumret verkar vara rätt enligt cartier care då jag får en träff på denn klocka. Ser bilderna legit ut?
Stort tack för hjälpen!

Bilagor

• IMG_8487.png
    IMG_8487.png
    748.2 KB · Visningar: 2
  • IMG_1474.png
    IMG_1474.png
    593.6 KB · Visningar: 1
  • IMG_3752.png
    IMG_3752.png
    562.9 KB · Visningar: 1
Hej på er! Skulle verkligen behöva hjälp av er experter att avgöra om denna Cartier Tank är äkta eller inte då. Klockan saknar box och papper och ska enligt den tidigare ägaren ha köpts från en pantbank. Serienumret verkar vara rätt enligt cartier care då jag får en träff på denn klocka. Ser bilderna legit ut?
Stort tack för hjälpen!
Tjena! Kvitto från pantbanken bör väll kunna plockas fram isåfall tänker jag om osäkerhet kring ursprunget och säljaren finns :)

Är det en solarbeat? Om ja ska indexen på tavlan vara perforerade vilket syns med bra zoom och närbild. Det kan hjälpa att se om den är legit.

Men kvitto från pantbanken borde ju förklara ursprunget också?

Edit: som @LANGEN menar på 👍

Tillbaka
Topp