• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

la två chansbud på kaplans i helgen och såg sen att jag vann båda
35806A80-3FD0-41B9-AC4B-9866AC4175EC.jpeg

A5639FDD-4DB4-4B5F-962F-D2E2022896F9.jpeg
Gillar den grå tavlan skarpt, PM om du vill flippa ;)

Ett lite udda tillskott: Cartier Tank Américaine 18k vitt guld. Små klockor har alltid lockat mig, speciellt Cartier av olika slag.
Jag ser verkligen inte balansen och proportionerna i många av de moderna modeller som Cartier idag säljer.
Som nya Santosserien. Cartier-signerade Moby Dicks. Likaså de flesta storlekar av Tank-familjen.
För mig gäller regeln: ju mindre Tank desto bättre.
IMG_1080.JPG
IMG_1084.JPG
IMG_1132.JPG

Ett lite udda tillskott: Cartier Tank Américaine 18k vitt guld. Små klockor har alltid lockat mig, speciellt Cartier av olika slag.
Jag ser verkligen inte balansen och proportionerna i många av de moderna modeller som Cartier idag säljer.
Som nya Santosserien. Cartier-signerade Moby Dicks. Likaså de flesta storlekar av Tank-familjen.
För mig gäller regeln: ju mindre Tank desto bättre.
IMG_1080.JPG
IMG_1084.JPG
IMG_1132.JPG
Grym! Sneglar en hel del på Americaine själv.
Mediumvarianten (23x41)? Eller är det dammodellen?

Jag är på jakt efter en Santos, årsklocka (1990) och full set.
Vad säger ni om denna?

Italienaren var ingen vidare mästerfotograf, men han skulle återkomma med bättre bilder.
Fått ett prisförslag på 1650€ inkl frakt.

2071947F-A2C6-481A-9B01-810D445D197C.jpeg

FB7DD990-85C8-4B2D-B9D2-302CA31542B3.jpeg

1FE87B78-CDC1-499C-A3C0-9206C7F8C7E9.jpeg

4F554399-61D0-422B-BE7F-217603313F1B.jpeg

894A44D2-4022-4997-B866-0780210D41AD.jpeg

Senast ändrad:
Grym! Sneglar en hel del på Americaine själv.
Mediumvarianten (23x41)? Eller är det dammodellen?
2018 finns inget som heter "dammodellen".. henmodellen om jag får be.

SaidNoOneEver_webSmall.jpg
Finns en viss sanning i att dam/herr är till missvisande. Det är inget som ska vara styrande.
Och detta är storleken som saluförs till damer. Det är såklart en "nätt" storlek, men passar mig helt medan egentligen alla
moderna Tanks är i storlekar som mest ser löjliga ut jämfört med hur Cary Grant, Kennedy m.fl. bar sina.
Mediummodellen är dock riktigt bra också! Åtminstone quartzen som är tunn.

Finns en viss sanning i att dam/herr är till missvisande. Det är egentligen inget som ska vara styrande.
Och detta är storleken som saluförs till damer. Det är såklart en "nätt" storlek, men passar mig helt medan egentligen alla
moderna Tanks är i storlekar som mest ser löjliga ut jämfört med hur Cary Grant, Kennedy m.fl. bar sina.
Mediummodellen är dock riktigt bra också! Åtminstone quartzen som är tunn.
19x35mm alltså?
Lägger personligen ingen värdering i om de kallas dam/herr.

Väldigt billig! Fel länk dock, alternativt har de monterat ett guldinsert.
Som Criss Cross säger. Fel länk. Inget att ha i min värld. Fortsätt leta. Betala hellre ordentligt för ett fint ex.

Han var öppen med att länken hade bytts vid service, oklart dock varför man inte monterar en korrekt även om den är äkta. Tack för heads up!

Edit: fattar inte hur jag kunde missa att det var en stållänk på en TT…

Senast ändrad:
Inte inblandad i budstriden... men jäklar! Det finns garanterat ett sug efter den vanliga 18k Tanken.
Jag ser inte, med svenska mått, vad som är värt 27k exkl Bukowskis avgifter? Originalspännet saknas,
tavlan skadad. Urverket är heller inget att höja ögonbrynen för. Cartier 78, dvs ett ETA 2512-1.
Allt annat en en "bra" investering i mina ögon - men Cartier är så mycket känsla, så norr om 30k
kan ju känslan av en Tank på handleden vara värt!

Skärmavbild 2018-12-13 kl. 21.30.06.png

Inte inblandad i budstriden... men jäklar! Det finns garanterat ett sug efter den vanliga 18k Tanken.
Jag ser inte, med svenska mått, vad som är värt 27k exkl Bukowskis avgifter? Originalspännet saknas,
tavlan skadad. Urverket är heller inget att höja ögonbrynen för. Cartier 78, dvs ett ETA 2512-1.
Allt annat en en "bra" investering i mina ögon - men Cartier är så mycket känsla, så norr om 30k
kan ju känslan av en Tank på handleden vara värt!

Skärmavbild 2018-12-13 kl. 21.30.06.png
Oj, det var bra betalt. Inget speciellt fint exemplar. Sett till vad man får betala för en liknande idag nu är det inte galet i teorin.

Tillbaka
Topp