Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kör Hirsch ödla i brunt och svart. Prisvärt och ruggigt snyggt på Tank!Hej, jag behöver skaffa nytt läder till en Must de Cartier Tank, har ni någon rekommendation? Har ett vanligt spänne, eftermarknad. Kanske hör hemma i någon armbandstråd men tänkte att ni kan vara mer specifika.
(kan tillägga att jag nästan lagt vantarna på en Explorer II men kommer nog bli en Santos efter att ha läst här, jag som hade bestämt mig )
Tack på förhand,
Björn
Ska kolla upp, tack!Jag kör Hirsch ödla i brunt och svart. Prisvärt och ruggigt snyggt på Tank!
Visst är det skruvar? Tror faktiskt AD är bäst om du har vägarna förbi eller om de kan skicka. Kommer ihåg att jag tyckte det var mer prisvärt än beg när jag letade till den mindre tidigare.Kommer behöva en länkbit till en Santos 2823, 32 mm.
Var kan man hitta en sådan och är det mekigt att sätta dit en sådan själv? Misstänker att det inte är skruvar?
Jag tyckte även den gråa var schysst. Udda åtminstone.la två chansbud på kaplans i helgen och såg sen att jag vann båda
Jag tyckte även den gråa var schysst. Udda åtminstone.
Jag har varit sugen länge på en Santos. Dags att slå till snart kan man tycka. Får man fråga vad du fick betala för dem?Absolut jag gillar båda måste säga att de är är väldigt sköna att bära och inte alls så nätta som jag trott/minns det
Tror nog jag gillar den med vit tavla bäst också, hur är skicket på den?Gillar nog vit tavla bäst so far
Jadå priserna finns ju på kaplans medJag har varit sugen länge på en Santos. Dags att slå till snart kan man tycka. Får man fråga vad du fick betala för dem?
Tror nog jag gillar den med vit tavla bäst också, hur är skicket på den?
Håller med, den kantigare länken är klart tuffare.Gillar nog vit tavla bäst so far
helt rätt, har själv tittat lite på tt versionen, lite kul att du fick bådaBra tycker jag, båda är ju helt klart använda och den grå har mer stretch på länken men inget jag bryr mig om
Med det sagt är jag ingen som jagar toppex utan vill kunna använda mina klockor utan att vara orolig
Vet inte om ref hör ihop med vitguldsindextavlan? Tror det är enklast att söka utan ref då deras system är lite klurigt.Sneglar på en Santos Galbee kvarts 29x29 mm. De referenser som dyker upp är 1564 och 987901. Noterat att spännet skiljer sig. Någon som kan sprida lite ljus på andra skillnaden och om det är ytterligare någon ref jag ska spana efter?
Edit: det är alltså bara helstål jag är intresserad av ingen TT.
Lite stor men luggarna är ju inte så långa å andra sidan.Testade Drive extra flat i stål idag. Sugen på den som ett lite mer uppklätt komplement till min samling. Gillar den rena designen och hur tunn den är men kanske lite stor (38*39)? Obs, testad med plasten på.
Nu kan du ju faktiskt låta tvåtonaren vandra vidare.....Fyller på lite
Fyller på lite
Är normalt ingen vän av tvåton. Men Santos i tt är riktigt bra.Fyller på lite
Nu kan du ju faktiskt låta tvåtonaren vandra vidare.....
Pax för tvåtonen!
KeeperÄr normalt ingen vän av tvåton. Men Santos i tt är riktigt bra.
Förståeligt. En skarp Santos gör en knäsvag!
Appropå skärpa. Vad ska man hålla utkik efter när man bedömer poleringen på en Santos? Jag brukar titta på om kanterna på kronan ser skarpa ut och att boettkanterna inte är för runda.Förståeligt. En skarp Santos gör en knäsvag!
Nedslipade skruvarAppropå skärpa. Vad ska man hålla utkik efter när man bedömer poleringen på en Santos? Jag brukar titta på om kanterna på kronan ser skarpa ut och att boettkanterna inte är för runda.
Brukar titta på skruvskallarna, ibland är de borstade på polerade exemplar. Utöver det tittar jag på fasningar, glasringen och om ytorna är planaAppropå skärpa. Vad ska man hålla utkik efter när man bedömer poleringen på en Santos? Jag brukar titta på om kanterna på kronan ser skarpa ut och att boettkanterna inte är för runda.