• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Hej,

Hoppas allt är bra,

Jag har 2 prestigelösa frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med,

Jag letar efter en Cartier Santos Carree och I en annons står det "29mm Men Size XL",
Min fråga är, vad är det som är XL med denna ?

På spännet ser man även att det inte finns någon "Cartier Logga", är detta vanligt ?

Se bifogade foto,

Tack på förhand,
Cartier 2.JPG
Cartier.JPG

Hej,

Hoppas allt är bra,

Jag letar efter en Cartier Santos Carree och I en annons står det "29mm Men Size XL",

På spännet ser man även att det inte finns någon "Cartier Logga", är detta vanligt ?

Se bifogade foto,

Tack på förhand,
Cartier 2.JPG
Cartier.JPG
aldrig sett den kombon förut, på Galbée XL är datumen i nedre högra hörnet och har integrerad länk. Något ser lite off ut med tavlan man kan inte riktigt sätta fingret på det

aldrig sett den kombon förut, på Galbée XL är datumen i nedre högra hörnet och har integrerad länk. Något ser lite off ut med tavlan man kan inte riktigt sätta fingret på det
Tack för ditt svar Atlantis!!

Okej, så storleken på länk etc ska vara samma förutom då placeringen på datumet !?

Menar du att den ser "shady" ut ?

Tack för ditt svar Atlantis!!

Okej, så storleken på länk etc ska vara samma förutom då placeringen på datumet !?

Menar du att den ser "shady" ut ?
Njet länken är bredare också på XL, länkbitarna är också mer rundade- på den du skickade ser de typ halvrundade ut. Galbee Xl är 32mm och inte 29mm. Vettesjutton men något känns konstigt med den. Kanske finns någon modell av Carree med integrerat spänne men aldrig sett förut.

Njet länken är bredare också på XL, länkbitarna är också mer rundade- på den du skickade ser de typ halvrundade ut. Galbee Xl är 32mm och inte 29mm. Vettesjutton men något känns konstigt med den. Kanske finns någon modell av Carree med integrerat spänne men aldrig sett förut.
Tack för din input, precis vad jag behövde 🤝

Ha en fortsatt bra dag 🙂

Hej,

Hoppas allt är bra,

Se bifogade foto,

Tack på förhand,
Cartier 2.JPG
Cartier.JPG

Detta är en Carree som är 29mm och detta var den största varianten av denna modell. Länken är en ersättningslänk, därav det dolda låset.

Hej alla,

Jag behöver eran hjälp,

Min klocka har blivit sluten i samband med ett inbrott,

Händelsen är polisanmäld och polisen ha fått ta del utav övervakningsfilmerna och försäkringsbolaget är kontaktat,

Men vad mer kan jag göra ?

Tacksam för svar,

Bra pris får man väl ändå säga?

Nja inte speciellt väl? Dyrt tycker jag. Skicket är ju knappast mint heller. Runt 40-45k känns väl rimligare. Dock dålig koll på priserna på dam...

Det har sett ut så här nu tyvärr. Det är många sidovisningar också. Tycker det känns lite overkligt men de är ju koola och ska ha varit världens tunnaste klocka när den lanserades. Inte helt omöjligt att de kostar närmare 100' nu. Ovanliga Cartier är sjukt nu.
Skulle köpt denna Tortue på länk för 85k som jag tidigare hittade. Påtagligt att det ibland blir dyrt när man väljer att vänta med köp...

Det har sett ut så här nu tyvärr. Det är många sidovisningar också. Tycker det känns lite overkligt men de är ju koola och ska ha varit världens tunnaste klocka när den lanserades. Inte helt omöjligt att de kostar närmare 100' nu. Ovanliga Cartier är sjukt nu.
Sinnesjukt var snabbt det gått isåfall. Jag gillar min men för 100’ köper jag hellre något annat...

Sinnesjukt var snabbt det gått isåfall. Jag gillar min men för 100’ köper jag hellre något annat...
Håller helt med, tror ju iofs man fortfarande kan få dem klart under detta i andra kanaler. Men om de blir tillräckligt uppskattade av tillräckligt många så tar de snabbt slut. 55' hade varit en vettigare nivå än 100' så vi får väl hoppas att detta är en tillfällig dipp i utbud.

Håller helt med, tror ju iofs man fortfarande kan få dem klart under detta i andra kanaler. Men om de blir tillräckligt uppskattade av tillräckligt många så tar de snabbt slut. 55' hade varit en vettigare nivå än 100' så vi får väl hoppas att detta är en tillfällig dipp i utbud.

Skulle nog gissa precis tvärtom... men har gärna fel

Tillbaka
Topp