• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Ser väl helt rätt ut? Ingen bild på verk?

Tycker dock den är ointressant med den fult ommålade tavlan och väldigt slitna boett. Hade hellre valt min Jaeger i stål.
Syftade på att jag aldrig sett en krona sitta baktill i ett hörn tidigare, men då har jag heller aldrig sett just denna modellen heller.

urverket;
2AB687C7-6C1F-43F0-AB27-652819FDF9B7.jpeg

Ja jag känner faktiskt samma sak. Båda alternativen är såklart riktigt läckra, men det är någonting med den delikata konstruktionen på rislänken i kombination med de framträdande brancardsen på Normalen som bara gifter sig.

Som sagt, min rislänk från LC passade inte min Normale. Dessa verkar ha anpassats för hand att passa varje boett. Men hoppas din funkar.

Som sagt, min rislänk från LC passade inte min Normale. Dessa verkar ha anpassats för hand att passa varje boett. Men hoppas din funkar.
Jaha, nu är jag med. Jag tolkade dig som om det helt enkelt handlade om olika mått 17mm kontra 17,3mm (eller vad det nu ligger på) och att det således naturligtvis ej funkade. Blir intressant att se när jag får hem den.

Jaha, nu är jag med. Jag tolkade dig som om det helt enkelt handlade om olika mått 17mm kontra 17,3mm (eller vad det nu ligger på) och att det således naturligtvis ej funkade. Blir intressant att se när jag får hem den.

Det är 17mm på vanliga tanks och 17.5 på de ultratunna. Min FP tank tar rislänken från min ETA Tank men det finns en glapp då.

F11E3E29-83BB-4F3F-8CC3-3E9E9D74DA4A.jpeg
Behöver värderingshjälp. Sambons must ska säljas för att (förhoppningsvis) bytas upp mot en Panthère. Manuell rackare, ingen historik, inga genomnötningar på pläteringen. Originalkvitto från Zürich om man gillar sånt. Vad är ett rimligt pris?
Är det lilla eller stora modellen? 20x28mm vs. 23x30mm

Senast ändrad:
F11E3E29-83BB-4F3F-8CC3-3E9E9D74DA4A.jpeg
Behöver värderingshjälp. Sambons must ska säljas för att (förhoppningsvis) bytas upp mot en Panthère. Manuell rackare, ingen historik, inga genomnötningar på pläteringen. Originalkvitto från Zürich om man gillar sånt. Vad är ett rimligt pris?

Priserna varierar i princip från 7500kr till 15000kr beroende på skick och var du vill sälja. På C24 ligger annonserna ganska högt. Lägger du ut den på KS för 7-8000kr så kommer du nog sälja den ganska snabbt. Men den ser ut att va i bra skick. Så jag skulle säga runt 10 000kr kanske.
Tror du har rätt @Mazdak. Dock är väl inte denna den populäraste tavelversionen.
Men jag börjar bli lite sugen.

/B

Priserna varierar i princip från 7500kr till 15000kr beroende på skick och var du vill sälja. På C24 ligger annonserna ganska högt. Lägger du ut den på KS för 7-8000kr så kommer du nog sälja den ganska snabbt. Men den ser ut att va i bra skick. Så jag skulle säga runt 10 000kr kanske.
Tack! C24 är ju allt som oftast knas, så skönt att få något som känns som en mer vettig värdering. Får se om den får gå på KS eller som inbyte någon annanstans. Om någon är sugen får man gärna hojta till.

Tavlan är speciell @B Wooster men tycker den är trevligt quirky.

Om någon här i tråden skulle vara på jakt efter Tank LC. Kommer med box och papper. Strax över 33,5k är väl prisvärt idag IMO.
Tyckte baklocket på denna kvartsarn såg lite suspekt ut.
Dock är den redan reserverad på Chrono så vad vet jag. :)

Tillbaka
Topp