Fredgusta
Silver
Länken ser lika ful ut som den på Solon. Så synd. Cartiers enda fina stållänk är den som sitter på santosen.Gillar klockan men inte länken.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Länken ser lika ful ut som den på Solon. Så synd. Cartiers enda fina stållänk är den som sitter på santosen.Gillar klockan men inte länken.
![]()
Länken gör att jag blir ännu mera sugen.Gillar klockan men inte länken.
![]()
Finns en mekanisk och utan datum som ligger ute på Chrono för 50k just nu om jag minns rättNågon som testat nedan? Synd med datum intryck men verkar trevlig annars
![]()
Du menar den kommer se felfri ut? Det kanske är lite synd att den förlorar sin patina men så länge den är i porslin och Paris märkt är jag nog nöjd.
Jag förstår. Ja denna ser lite annorlunda än min tavla där sifforna är tryckta ovanpå emaljen. På denna ser det ut som siffrorna sitter fast i emaljen. Men har denna också Paris-märkningen? Svårt att se det på bilderna du skickade.Det kommer inte vara samma emalj. Cartier hade liknande tavlor på 90-talet som är också någon slags emalj men den ser annorlunda ut. Men jag kanske har fel. Vi får vänta och se.
![]()
![]()
Jag förstår. Ja denna ser lite annorlunda än min tavla där sifforna är tryckta ovanpå emaljen. På denna ser det ut som siffrorna sitter fast i emaljen. Men har denna också Paris-märkningen? Svårt att se det på bilderna du skickade.
OT men är detta bild på en Tank Normale? Har de samma storlek på tavlorna som klsssisks LC?
Jag har Tank Solo Large. Frugan har Ronde Solo i 36 i stål. Fantastisk klocka. Kör, bara kör.Någon som testat nedan? Synd med datum intryck men verkar trevlig annars
![]()
Ok, kommer då bli spännande att se vad jag får hem. Bilder kommer komma.Nej, inte Paris tavla. Jag vet inte vad det är för storlek.
Ödlan från Hirsch är ju en klassiker. Tror du kan hitta dessa band på din lokala klockaffär. Annars brukar personalen ju bara ganska hjälpsamma med att låta en byta och testa band om man kommer in med en Cartier.Letar efter ett trevligt brunt band till en Tank Solo small i stål. Det vore trevligt med quick release och nåt neutralt spänne alternativt ett band passar viklåset som kommer med klockan. Några bra förslag? Vad är det för bredd ens, 17 mm?
Ödlan från Hirsch är ju en klassiker. Tror du kan hitta dessa band på din lokala klockaffär. Annars brukar personalen ju bara ganska hjälpsamma med att låta en byta och testa band om man kommer in med en Cartier.
Är det band som passar spännet kanske största frågan är vad har du för budget. Dessa band är inte direkt billiga.
Edit: cordovan i brunt är snyggt på tanken.
Skulle kört på detta läder. Tank Solo i stål är i min mening ej särskilt dressig, så ett informellt läder som cordovan, alternativt ett slätt ostoppat mellanbrunt kalv borde göra sig bättre än exempelvis ett glansigt ödla/krokodil.Letar efter ett trevligt brunt band till en Tank Solo small i stål. Det vore trevligt med quick release och nåt neutralt spänne alternativt ett band passar viklåset som kommer med klockan. Några bra förslag? Vad är det för bredd ens, 17 mm?
Bra kombo!https://klocksnack.se/threads/den-officiella-cartiertråden.15432/post-3458222 @aleks
Detta ser verkligt grymt bra ut IMO.
Ser ut som en Tank Carré Obus från mitten av 60-talet.Någon som har koll på modell? Very rare antar jag kan appliceras på denna.
![]()
Tack!Ser ut som en Tank Carré Obus från mitten av 60-talet.
Källa: https://www.collectorsquare.com/en/watches/cartier/tank-obus/ref-tank-obus/lpi
Wow! DrömtrippelFick hyra ett större bankfack för att få plats med den nya boxen för trion. Men ganska nöjd med resultatet.
Riktigt läckert!Fick hyra ett större bankfack för att få plats med den nya boxen för trion. Men ganska nöjd med resultatet.
Snyggt! Och snygg box oxå, finns den o köpa hos Cartier eller är det ngt man måste få/förtjäna eller hitta vintage?Fick hyra ett större bankfack för att få plats med den nya boxen för trion. Men ganska nöjd med resultatet.
![]()
Snyggt! Och snygg box oxå, finns den o köpa hos Cartier eller är det ngt man måste få/förtjäna eller hitta vintage?
Det där är bra.Fick hyra ett större bankfack för att få plats med den nya boxen för trion. Men ganska nöjd med resultatet.
![]()