• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Gillar klockan men inte länken.
97C3A4D0-6E39-4BE1-AE19-FCC729CDC2BA.jpeg
Länken ser lika ful ut som den på Solon. Så synd. Cartiers enda fina stållänk är den som sitter på santosen.

Det kommer inte vara samma emalj. Cartier hade liknande tavlor på 90-talet som är också någon slags emalj men den ser annorlunda ut. Men jag kanske har fel. Vi får vänta och se.

_A307292.JPG
_A307288.JPG
Jag förstår. Ja denna ser lite annorlunda än min tavla där sifforna är tryckta ovanpå emaljen. På denna ser det ut som siffrorna sitter fast i emaljen. Men har denna också Paris-märkningen? Svårt att se det på bilderna du skickade.

OT men är detta bild på en Tank Normale? Har de samma storlek på tavlorna som klsssisks LC?

Senast ändrad:
Jag förstår. Ja denna ser lite annorlunda än min tavla där sifforna är tryckta ovanpå emaljen. På denna ser det ut som siffrorna sitter fast i emaljen. Men har denna också Paris-märkningen? Svårt att se det på bilderna du skickade.

OT men är detta bild på en Tank Normale? Har de samma storlek på tavlorna som klsssisks LC?

Nej, inte Paris tavla. Jag vet inte vad det är för storlek.

Letar efter ett trevligt brunt band till en Tank Solo small i stål. Det vore trevligt med quick release och nåt neutralt spänne alternativt ett band passar viklåset som kommer med klockan. Några bra förslag? Vad är det för bredd ens, 17 mm?

Letar efter ett trevligt brunt band till en Tank Solo small i stål. Det vore trevligt med quick release och nåt neutralt spänne alternativt ett band passar viklåset som kommer med klockan. Några bra förslag? Vad är det för bredd ens, 17 mm?
Ödlan från Hirsch är ju en klassiker. Tror du kan hitta dessa band på din lokala klockaffär. Annars brukar personalen ju bara ganska hjälpsamma med att låta en byta och testa band om man kommer in med en Cartier.

Är det band som passar spännet kanske största frågan är vad har du för budget. Dessa band är inte direkt billiga.

Edit: cordovan i brunt är snyggt på tanken.

Ödlan från Hirsch är ju en klassiker. Tror du kan hitta dessa band på din lokala klockaffär. Annars brukar personalen ju bara ganska hjälpsamma med att låta en byta och testa band om man kommer in med en Cartier.

Är det band som passar spännet kanske största frågan är vad har du för budget. Dessa band är inte direkt billiga.

Edit: cordovan i brunt är snyggt på tanken.

Är det denna som avses? Snyggt, men verkar inte finnas i 17 mm bredd, iaf inte vad jag kan hitta online :/

1621160216297.png

Skulle kört på detta läder. Tank Solo i stål är i min mening ej särskilt dressig, så ett informellt läder som cordovan, alternativt ett slätt ostoppat mellanbrunt kalv borde göra sig bättre än exempelvis ett glansigt ödla/krokodil.

Tillbaka
Topp