Kontrollpanel
Basic
Lite ovant med en ny typ av klocka, men vi ska nog bli vänner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är så jäkla bra, behöver en.. Men kommer alltid någon klocka ivägen.
Grattis!
Stort grattis! Grymt fin! Kul o se fler o fler nya Santos de Cartier här!!
Tjabba kunniga! Sugen på gammelsantos igen och har hittat ett objekt. Tycker den ser ok ut men blir lite osäker på några saker så skulle önska feedback. Har haft flera santos genom åren men alla har haft sina olikheter så känns vanskligt att ibland veta vad som är riktigt eller inte och är själv ingen expert. Bifogar 3 halvdåliga bilder, men det verkar vara det bästa kvalitet säljaren kan bistå med.
Det som gör mig osäker är 1. Serienumret ser lite halvwobbly ut och de flesta jag klockor jag sett där serienumret fortfarande är synligt brukar ha en font/storlek som gör att serienumrets bredd överstiger ”automatique”, här är det tvärtom. 2. Den santos jag tidigare haft och som haft samma typ av länk har haft serienummer stansat på länkbitarna närmast endlänk, här ser det slätt ut(såvida det inte polerats nå jävulskt) eller finns det legit länkar som ska sakna detta?
Tack på förhand
![]()
Ansöker om medlemskap i Cartier-klubben...
Min första Cartier känns mycket trevlig på handleden!![]()
![]()
![]()
Fungerar i varje läge!
Sådärja! Efter många månaders fullkomlig klock-neuros slog jag till.
![]()
Tycker han medium är ”ladies size” är jag nyfiken på vad han tycker om de äldre?Mumma med Santos de Cartier! Glömt ngn i tråden? Verkar som medium storleken överväger stort här... (eller som killen i Singapore som ev ska göra ett aligator läderband till min kallar det; "Ladies size")![]()
Tycker han medium är ”ladies size” är jag nyfiken på vad han tycker om de äldre?
![]()
Om man är en manlig man måste man ju ha en vräkig klocka som syns på avstånd, helst från rymdenHehe, ja verkligen! Det roliga är att jag dessutom började med att skriva att det var en "medium size Santos" varpå han svarar: "Ladies size? M is ladies size". Och sen tvingade han mig att skicka bild på där jag mäter lug width med ett måttband innan han godkände att jag faktiskt hade en medium size Santos.
Tack. Tycker också den ser ut att va i juste skick men det är så svårt att veta med allt gammalt Cartier, vad som är rätt eller inte, en vill ju undvika att gå på nitlotter så gott det gårJag håller med dig om det där med stansningen på länkbiten. Det verkar saknas.
Texten på bakboetten ser likadan ut på min. Den ser ut att vara i fint skick!
Riktigt usla bilder, det är en varningsklocka.Tack. Tycker också den ser ut att va i juste skick men det är så svårt att veta med allt gammalt Cartier, vad som är rätt eller inte, en vill ju undvika att gå på nitlotter så gott det går.
Trist med att boxa in det så hårt. Jag tycker att båda storlekarna fungerar men föredrar den mindre. Sen ville jag absolut inte ha datumMumma med Santos de Cartier! Glömt ngn i tråden? Verkar som medium storleken överväger stort här... (eller som killen i Singapore som ev ska göra ett aligator läderband till min kallar det; "Ladies size")![]()
Håller med. Och ska man nödvändigtvis skaffa ett utpräglat dressur alá Tank är detta storleken att eftersträva.Om man är en manlig man måste man ju ha en vräkig klocka som syns på avstånd, helst från rymden
Klockan på bilden sitter ju perfekt!
![]()
Är väl att man gillar dasslock i typ USA![]()
På tal om cocktailfest, sammet är ett grymt val för uppklädda sammanhang.Uppdatering på bandfronten:![]()
![]()
![]()
Min Panthére tar 12mm band vilket är typ standardstorleken för äldre damur. Klickade hem några gamla NOS från Tradera som visade sig funka bra! Det bruna i ödla gör den kanske tantig men jag gillar det.
Bjud mig på cocktailfest för nu ör pantern klädd!
@Cosmo Nymans kommer att få in och har en öppen intresselista.Har aldrig ägt en Cartier men när jag läste denna review på Hodinkee om deras kommande Tank Must SolarBeat så blev jag riktigt sugen.
Någon mer som funderat kring denna ?
![]()
Mindre repbenägen.Fastnat för den här modellen, vad är era tankar kring den här?
(Obs lånad bild från internet)
![]()
Tycker Molequin grained calf är ganska tjockt jämfört med vad Fredrik Swe här på forumet kan åstadkomma. Även hos Camille Fournet måttsydda går det att bestämma tjockleken själv.Tunnaste läderband till tanks? Kollat lite molequin grained calf men tar gärna emot fler förslag. Främst svart.
Ok tack!Tycker Molequin grained calf är ganska tjockt jämfört med vad Fredrik Swe här på forumet kan åstadkomma. Även hos Camille Fournet måttsydda går det att bestämma tjockleken själv.
Värt!När man servat sin Cartier och inte har råd med hela byxor![]()
Vad mäter den där?När man servat sin Cartier och inte har råd med hela byxor![]()
23mmVad mäter den där?
Mäter den inte tiden?