• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

CA77DDD8-CC77-455A-A8A6-3F86FB083EB4.jpeg
Herregud

Senaste klockan från cartier, herregud.
B4DFF6AF-BCDA-41E1-B94A-1A4914EF7A2A.png

Hela den där kollektionen är way too much.. Fattar inte ”ringarna” det ser ju ut som om man måste hålla fast ringen mellan fingrarna? Snacka om onödigt;
054C4ED9-4F86-4127-9A88-B5284C97D756.png
EA49CD62-5567-4B77-964F-678D508D284A.png

Rätt tråkigt, ofta fula sneakers och oxfordskjorta. Overshirt eller någon typ av skinn/mockajacka. Svennigt mao. Påfåglandet sitter helt klart på handlederna, och ibland på fingret om det matchar klockan.
Lite kul hur man skapar sig en bild av en annan individs utseende baserat på vad den skriver på ett anonymt forum. Jag skulle svurit på att du dagligen rockade tweedkavaj, chinos, flanellbyxor, boots och brogues specifikt från Tricker’s i London.

Lite kul hur man skapar sig en bild av en annan individs utseende baserat på vad den skriver på ett anonymt forum. Jag skulle svurit på att du dagligen rockade tweedkavaj, chinos, flanellbyxor, boots och brogues specifikt från Tricker’s i London.
Hehe, förstår precis vad du menar. Hade en sådan period också... Finns ett par trickers och tjocka vintage tweeds i garderoben. Ibland drömmer jag om en maxad vulgär sidenskjorta med Versacemedusor. Bara en tidsfråga.

Någon som vet vad bredden på lugs samt spänne är på Cartier Tank Must Small (WSTA0042)? 🙂

(Har försökt söka till mig det online men har inte hittat några bra svar)

AFD9C4D6-F500-4FAC-8275-44DE5F8B8BE6.jpeg

Plockar fram lädret för första gången. Jag är inte helt vän med färgen på det men herregud vad skönt det sitter! Trodde att det skulle ta tid att bryta in baserat på känslan när jag fipplade med det men ack så fel jag hade. Vi kan nog bli vänner med lite patina.

AFD9C4D6-F500-4FAC-8275-44DE5F8B8BE6.jpeg

Plockar fram lädret för första gången. Jag är inte helt vän med färgen på det men herregud vad skönt det sitter! Trodde att det skulle ta tid att bryta in baserat på känslan när jag fipplade med det men ack så fel jag hade. Vi kan nog bli vänner med lite patina.
Kan tipsa om att olja in det lite så får du det mörkare direkt (jag postade före o efter bilder av mitt tidigare i tråden). Tyckte det blev mycket trevligare färg efter inoljning.

Edit: länk - https://klocksnack.se/threads/cartiertråden.15432/page-445#post-3918757

Någon som vet om ad kan göra något på priset på vanlig tank large läder eller är det ingen ide att försöka? Avväger begagnat mot nytt😊

Hej alla glada!
Jag har upptäckt vad som tycks vara små "bubblor"/vattendroppar i min carreé..

De syns bara i vissa vinklar och i visst ljus.
Jag vet inte om det kan vara så att packningen har gett efter och att det har bildats kondens under glaset.
En annan tanke som har slagit mig är att det kanske har bildats luftbubblor på tavlan.

Är det någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara så skulle all hjälp uppskattas!

Skadorna kan ses bland annat vid 07 & 25

Bilagor

• 20210831_144424.jpg
    20210831_144424.jpg
    260.1 KB · Visningar: 19
  • 20210831_144317.jpg
    20210831_144317.jpg
    267.9 KB · Visningar: 18
  • 20210831_144105.jpg
    20210831_144105.jpg
    279.5 KB · Visningar: 19
Hej alla glada!
Jag har upptäckt vad som tycks vara små "bubblor"/vattendroppar i min carreé..

De syns bara i vissa vinklar och i visst ljus.
Jag vet inte om det kan vara så att packningen har gett efter och att det har bildats kondens under glaset.
En annan tanke som har slagit mig är att det kanske har bildats luftbubblor på tavlan.

Är det någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara så skulle all hjälp uppskattas!

Skadorna kan ses bland annat vid 07 & 25
Omöjligt att svara på tyvärr. Kanske är där tavelpelarna sitter och de som blivit inpressade?

Tillbaka
Topp