kevinklocksnack
Basic
Någon som sitter på en Tank LC med Paris-tavlan och den lite längre kronan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Fredgusta tror jag har den varianten?Någon av er som sitter på en Tank LC med Paris-tavlan och den lite längre kronan?
Min mamma, och jag haft två.Någon som sitter på en Tank LC med Paris-tavlan och den lite längre kronan?
Apropå den längre kronan. Finns det någon tydlig logik när den används t ex taveltyp, tillverkningsår etc?Någon som sitter på en Tank LC med Paris-tavlan och den lite längre kronan?
Här är en bild på min.Någon som sitter på en Tank LC med Paris-tavlan och den lite längre kronan?
Tjock men charmig. Var absurt fin passning av boettlocket mot boetten, fick typ inte upp den. Tavlan är väldigt vit och långa safirkronan lite vulgär och kul. Inte säker på prisläget idag, men hade förmodligen valt billigaste batterivarianten eller en mer exotisk med finare och tunnare verk. Är väl helt enkelt så att man får bestämma sig för vad man värderar.@Gary Coleman
@Aurum
@Harry Palmer
Tack! Är också likt Palmer intresserad av lite mer info kring den varianten, utöver att den i regel är dyrare än ’vanliga’ LC.
Svart svinläder?Här är en bild på min.
![]()
Ja, från gammal skinnpaj.Svart svinläder?
Snyggt, tyvärr ovanligt med färgat svinläder men det är väldigt tåligt och nedklätt.Ja, från gammal skinnpaj.
Mycket bra!Här är en bild på min.
![]()
Tack! Hur mycket tjockare är dessa vs de med quartz?Tjock men charmig. Var absurt fin passning av boettlocket mot boetten, fick typ inte upp den. Tavlan är väldigt vit och långa safirkronan lite vulgär och kul. Inte säker på prisläget idag, men hade förmodligen valt billigaste batterivarianten eller en mer exotisk med finare och tunnare verk. Är väl helt enkelt så att man får bestämma sig för vad man värderar.
Vet tyvärr inte. @evki har väl iaf bild jämte f piguet.Tack! Hur mycket tjockare är dessa vs de med quartz?
Mkt bra!!Ja, från gammal skinnpaj.
En fråga till er med all-steel versionen av Santos de Cartier; är det några stämplar på kanten på glasringen på den?
(likt dessa)
![]()
Nej att Au750 stämpeln saknas är ju förväntat, men "C" stämpeln borde väl även all-steel versioner kunna ha? (och de andra två typ en vågskål och ett hundhuvud(!?) vet jag inte vad de betyder)Nej. Inte alla Carree har glasringar i guld. Vissa är guld på stål.
Efter att googlat runt lite är vågskålen och hundhuvudet också typ guldstämplar, "hallmarks" kallas det tydligen...Nej att Au750 stämpeln saknas är ju förväntat, men "C" stämpeln borde väl även all-steel versioner kunna ha? (och de andra två typ en vågskål och ett hundhuvud(!?) vet jag inte vad de betyder)
@Fredgusta tror jag har den varianten?
Hmm, jag tror inte jag har "den längre kronan" (hehe). Men här är en bild på min om du undrade något?:Någon som sitter på en Tank LC med Paris-tavlan och den lite längre kronan?
Tack! Ville se hur den sitter på armen med en ”ärlig” bild som de sällan är på nästan alla googlade bilder. Hur upplever du tjockleken på denna? Man är ju svag för så tunn boett som möjligt men i detta fallet är frågan om Paris-tavlan och kronan får mig att se mellan fingrarna.Hmm, jag tror inte jag har "den längre kronan" (hehe). Men här är en bild på min om du undrade något?:
![]()
Tack! Ville se hur den sitter på armen med en ”ärlig” bild som de sällan är på nästan alla googlade bilder. Hur upplever du tjockleken på denna? Man är ju svag för så tunn boett som möjligt men i detta fallet är frågan om Paris-tavlan och kronan får mig att se mellan fingrarna.
Tjusigt! Nätt med måttsytt band också?Tja, tjockleken är ärligt talat väldigt bra. Den är något mellan 5-6mm. Inte för lövtunn och inte för mastig.
Bjuder på denna bild innan jag lämna in den på service.![]()
Man ska ju inte överdriva tjockleken, men bandhornen blir rätt höga på en klocka av denna typ. Om kan inte jämför med de tunnaste är det inget man direkt tänker på. Marknadsvärdet ligger på runt 50' för en fin idag?Tack! Ville se hur den sitter på armen med en ”ärlig” bild som de sällan är på nästan alla googlade bilder. Hur upplever du tjockleken på denna? Man är ju svag för så tunn boett som möjligt men i detta fallet är frågan om Paris-tavlan och kronan får mig att se mellan fingrarna.
Helt rätt. Samt de är, vad jag förstått, svårt att hitta bra ex där tavlan inte är skadad eller dyl.Man ska ju inte överdriva tjockleken, men bandhornen blir rätt höga på en klocka av denna typ. Om kan inte jämför med de tunnaste är det inget man direkt tänker på. Marknadsvärdet ligger på runt 50' för en fin idag?
Möjligt, lacken på tavlan vilar ju mot en guldkant så om klockan är välanvänd kommer det bli slitage där. Den lite mer använda jag sålde hade lite lacksläpp under kanten tror jag. Sedan åldras väl inte lacken i sig speciellt mycket.Helt rätt. Samt de är, vad jag förstått, svårt att hitta bra ex där tavlan inte är skadad eller dyl.
Tack för denna info! Frågan är om man ska försöka plocka en innan de rusar iväg fullständigt, likt dem med guilloche samt delvis guilloche tavlor…Möjligt, lacken på tavlan vilar ju mot en guldkant så om klockan är välanvänd kommer det bli slitage där. Den lite mer använda jag sålde hade lite lacksläpp under kanten tror jag. Sedan åldras väl inte lacken i sig speciellt mycket.
Har guilloche stuckit?Tack för denna info! Frågan är om man ska försöka plocka en innan de rusar iväg fullständigt, likt dem med guilloche samt delvis guilloche tavlor…
Yes, jag tror bandet är på bara 1.5-2mm så det blir väldigt fint och "tar inte över" så mycket. Tycker om när klockan får mest presens på handledenTjusigt! Nätt med måttsytt band också?