• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Är supernöjd med min Tank Must Solarbeat Large! Tyvärr är bandet så kort att jag får ha det på sista hålet, trots att den marknadsförs som en herrklocka och jag har normala handleder (i det övre spannet). Cartier i Stockholm där jag köpte klockan var mycket hjälpsamma och ska se om de kan fixa ett längre band åt mig. Utan extra kostnad utgår jag ifrån. Ska oavsett köpa något annat band, har ni tips på band som inte är bespoke och kostar 3-4 tusen?

image.jpg
Hur upplever du finish på tavla, visare och index? Försökt ställa frågan generellt tidigare i tråden men det är ju just solar beat jag funderat på. Lägg gärna ut ett par makro skott på index etc.

Var förbi Nyman som endast kan beställa förvalen från Cartier, deras egen butik hade lite lång väntetid. Däremot erbjöd NK att man kan välja band och måttbeställa baserat på handledsomkrets, spänne och klocka och få med easy switch. Är det någon här som testat?

Yes, har betalat och säljaren bekräftat! Har jag tur så har säljaren inte haft koll på vad han lagt upp, men man vet aldrig.

Då var väntan äntligen över. Idag fick jag hem klockan jag länkade förra veckan. Ser i mina ögon ut att vara det jag hade hoppats på att det skulle vara. Om det skulle vara så att någon ser något avvikande uppskattar jag all input jag kan få.

Vad tror ni, kan det vara så att jag snubblat över en 96065 med Guilloche-tavla och FP verk? Kan även tillägga att vad som ser ut att vara skador på tavlan till stor del är smuts innanför glaset.

IMG_2399.JPG
IMG_2396.JPG

Bilagor

• IMG_2401.JPG
    IMG_2401.JPG
    411.2 KB · Visningar: 23
  • IMG_2400.JPG
    IMG_2400.JPG
    384.8 KB · Visningar: 21
  • IMG_2393.JPG
    IMG_2393.JPG
    244.1 KB · Visningar: 24
Då var väntan äntligen över. Idag fick jag hem klockan jag länkade förra veckan. Ser i mina ögon ut att vara det jag hade hoppats på att det skulle vara. Om det skulle vara så att någon ser något avvikande uppskattar jag all input jag kan få.

Vad tror ni, kan det vara så att jag snubblat över en 96065 med Guilloche-tavla och FP verk? Kan även tillägga att vad som ser ut att vara skador på tavlan till stor del är smuts innanför glaset.

IMG_2399.JPG
IMG_2396.JPG
Kan inte låta bli att bli avundsjuk att jag tryckte på köp knappen bara någon minut efter dig eller att säljaren valde selektivt.
Utan att kunna modellen tycker jag den ser ok ut och vad jag också hade hoppats på när jag tänkte chansa på den!

IMG_2399.JPG
IMG_2396.JPG
Riktigt fin! Grattis!

Kan inte låta bli att bli avundsjuk att jag tryckte på köp knappen bara någon minut efter dig eller att säljaren valde selektivt.
Utan att kunna modellen tycker jag den ser ok ut och vad jag också hade hoppats på när jag tänkte chansa på den!
Om det är till någon tröst tryckte jag faktiskt på köpknappen innan jag länkade här. Känns lite som ett lotteri när denna typen av objekt kommer upp på C24.

IMG_2399.JPG
IMG_2396.JPG
Grattis! Riktigt bra fångat.

IMG_2399.JPG
IMG_2396.JPG
Grattis! Vilket fynd!

Tillbaka
Topp