Du måste bli mer hipp!En blank mode-degradee tavla på en Cartier, verkligen nyskapande. Kul med lysmassa däremot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du måste bli mer hipp!En blank mode-degradee tavla på en Cartier, verkligen nyskapande. Kul med lysmassa däremot.
Var ju därför jag nördade in på Cartier, för att slippa bli det. Mossiga småur.Du måste bli mer hipp!
Hur upplever du finish på tavla, visare och index? Försökt ställa frågan generellt tidigare i tråden men det är ju just solar beat jag funderat på. Lägg gärna ut ett par makro skott på index etc.Är supernöjd med min Tank Must Solarbeat Large! Tyvärr är bandet så kort att jag får ha det på sista hålet, trots att den marknadsförs som en herrklocka och jag har normala handleder (i det övre spannet). Cartier i Stockholm där jag köpte klockan var mycket hjälpsamma och ska se om de kan fixa ett längre band åt mig. Utan extra kostnad utgår jag ifrån. Ska oavsett köpa något annat band, har ni tips på band som inte är bespoke och kostar 3-4 tusen?
![]()
Håller med. Kul med lume men tycker tavlan ser billig ut. Ser ut att höra hemma i något helt annat. Kanske är bildens kvalitet.Fulaste #modecrashen än?
![]()
Klart polerad, men lite svårt att se om länken är ok eller ej.Tjena skulle ni säga att denna santos är polerad lr opolerad?![]()
![]()
Han säljer den som 100% opolerad, jag blev väldigt tveksam till det o du bekräftade det precis tack så mkt! Här har du på länkenKlart polerad, men lite svårt att se om länken är ok eller ej.
Porlerad.Tjena skulle ni säga att denna santos är polerad lr opolerad?![]()
Han skrev precis att han fått konfirmerat av Cartier att den är opolerad vet inte om dom har lurat honom eller han försöker med någotPorlerad.
I mina öron låter det som att han försöker köra en fuling. Klockan är klart polerad. Inget snack om saken.Han skrev precis att han fått konfirmerat av Cartier att den är opolerad vet inte om dom har lurat honom eller han försöker med något![]()
Tjena skulle ni säga att denna santos är polerad lr opolerad?![]()
Som alla andra säger ganska så polerad. Kolla bandhornen t ex och guldringen.Tjena skulle ni säga att denna santos är polerad lr opolerad?![]()
Väldigt svårt att tro att Cartier skulle säga något om det.Han skrev precis att han fått konfirmerat av Cartier att den är opolerad vet inte om dom har lurat honom eller han försöker med något![]()
Han ljuger eller så har Cartier inte en aning vad de pratar om. Finns det i skrift?Han skrev precis att han fått konfirmerat av Cartier att den är opolerad vet inte om dom har lurat honom eller han försöker med något![]()
Han skrev precis vi kan gå kolla den tillsammans om det känns bättre hahaHan ljuger eller så har Cartier inte en aning vad de pratar om. Finns det i skrift?
Hittade annonsen nu, "En av dom finare Santos som finns där ute"....
![]()
Den där va mkt skarpare o snygg men försöker hitta en g/s för okej pris"En av dom finare Santos som finns där ute" Tillåt mig småle. Tog mig några sekunder att söka fram denna. Dåliga bilder, men ser ut att vara bra mycket trevligare skick och för en lägre peng. https://chrono24.app/cartier/santos...esi--id22544161.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK![]()
Galet elegant!Tänk att se såhär bra ut efter 100år!
![]()
Det ser ut som det, liknar en spider dial liteÄr tavlan krackelerad också?
![]()
Tack.Galet elegant!
Ett ”IV” istället för ”IIII” kl 4, måste vara nåt unikt för cintre?
Yes, har betalat och säljaren bekräftat! Har jag tur så har säljaren inte haft koll på vad han lagt upp, men man vet aldrig.
Kan inte låta bli att bli avundsjuk att jag tryckte på köp knappen bara någon minut efter dig eller att säljaren valde selektivt.Då var väntan äntligen över. Idag fick jag hem klockan jag länkade förra veckan. Ser i mina ögon ut att vara det jag hade hoppats på att det skulle vara. Om det skulle vara så att någon ser något avvikande uppskattar jag all input jag kan få.
Vad tror ni, kan det vara så att jag snubblat över en 96065 med Guilloche-tavla och FP verk? Kan även tillägga att vad som ser ut att vara skador på tavlan till stor del är smuts innanför glaset.
![]()
![]()
Riktigt fin! Grattis!Då var väntan äntligen över. Idag fick jag hem klockan jag länkade förra veckan. Ser i mina ögon ut att vara det jag hade hoppats på att det skulle vara. Om det skulle vara så att någon ser något avvikande uppskattar jag all input jag kan få.
Vad tror ni, kan det vara så att jag snubblat över en 96065 med Guilloche-tavla och FP verk? Kan även tillägga att vad som ser ut att vara skador på tavlan till stor del är smuts innanför glaset.
![]()
![]()
Om det är till någon tröst tryckte jag faktiskt på köpknappen innan jag länkade här. Känns lite som ett lotteri när denna typen av objekt kommer upp på C24.Kan inte låta bli att bli avundsjuk att jag tryckte på köp knappen bara någon minut efter dig eller att säljaren valde selektivt.
Utan att kunna modellen tycker jag den ser ok ut och vad jag också hade hoppats på när jag tänkte chansa på den!
Grattis! Riktigt bra fångat.Då var väntan äntligen över. Idag fick jag hem klockan jag länkade förra veckan. Ser i mina ögon ut att vara det jag hade hoppats på att det skulle vara. Om det skulle vara så att någon ser något avvikande uppskattar jag all input jag kan få.
![]()
![]()
Grattis! Vilket fynd!Då var väntan äntligen över. Idag fick jag hem klockan jag länkade förra veckan. Ser i mina ögon ut att vara det jag hade hoppats på att det skulle vara. Om det skulle vara så att någon ser något avvikande uppskattar jag all input jag kan få.
![]()
![]()