• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Det blev ett alligatorband. 🙂
Tänkte testa Molequin på sikt. Men ingen av dem har out of the box band för S-D small (14.8/15mm) så det blir bespoke oavsett.
Vilket udda mått. Fungerar det med 15mm? Antar att 0,2mm för mycket inte riktigt märks av? Annars kan du ju prova ett till Tanken. :)

Molequin erbjuder också bespoke. Tänkte potentiellt köra på något där framöver (har dock ett annat band jag vill beställa innan).

Hur har det gått med länken? Hur känns den eller har du kört mest med läder?
Sorry för dubbelpost. Såg ej din senaste post innan jag skrev mitt förra svar.

Har växlat lite. Initialt bar jag den endast på länk (hade inget band i min ägo). Därefter körde jag mestadels på band. Nu byter jag lite, beroende på humör/matchning. Ska jag vara helt ärlig så har jag burit den snäppet mer på band.

ADD3C345-6BEF-42B4-B343-A2034BDC91E1.jpeg

Härlig, kändes helt klart mer premium än hos AD även om det inte kommer med bubbel! Bra support där, se bara till att inget annat råkar hamna i varukorgen 😅.
Har försökt leta band på hemsidan men inte funnit. 🤷🏻‍♂️

Har också letat men inte hittat till Tank Must. Kanske är läge att ringa och fråga Cartierbutiken i Sthlm om de kan ordna fram något.

Härlig, kändes helt klart mer premium än hos AD även om det inte kommer med bubbel! Bra support där, se bara till att inget annat råkar hamna i varukorgen 😅.
Har försökt leta band på hemsidan men inte funnit. 🤷🏻‍♂️
Kan rekommendera MTM också, finns flera duktiga medlemmar som man kan beställa ifrån. Get på min nedan från Fredrikswe. Edit: råkade citera fel inlägg @Deskdiversthlm
DSC_0730.JPG

Hörde/läste oxå ngt i 3-5% spannet på Cartier, var ngt annat lyxbolag som skulle peta upp 50% har jag för mig.
Jaså inte mer.
Trodde det handlade om 10-12 % men då var det ju inte så blodigt ändå.
Svaret lodrätt i fallande riktning från förra veckan hittar ni nedan…… 😅
Däremot ska det bli intressant att se nad som händer med Solar beat. Den verkar komma och gå. Ryktet säger fortfarande komponent brist.
.
Nu planerar lyxmärket Cartier att höja sina priser, eftersom guld, platina, diamanter och andra råvaror ökar kraftigt i pris.
Cartiers koncernchef Cyrille Vigneron talar om ”milda” prisjusteringar, runt 3-5 procent. Andra lyxmärken har tagit i betydligt mer, som Chanel, som höjt sina priser på vissa handväskor med mer än 50 procent.

Tillbaka
Topp