Första generationens AT? Kan särskilt varmt rekommendera 36 mm. 150 m WR och finns i silver, svart och blått. Bärs som en dröm. Tunn och smäcker (10 mm) jämfört med Omegas moderna hockeypuckar. Stabilt koaxialurverk. Länken är nog min favorit av alla Omegas länkar. Går även bra att dressa upp en smula om man så vill. Går fortfarande att hitta med låda och papper i fint skick för 30-35k om man köper privat. En fantastiskt prisvärd klocka enligt mig. Lite bilder:Kanske lite märklig fråga i den här tråden, MEN motiveringen för att jag ändå ställer den här är att Cartier står för en elegans/estetik som passar min stil i övrigt. Men till frågan: om man vill ha en bad- och lite mer slittålig klocka som spelar lite i samma estetiska liga – men som INTE är Cartier, har ni några roliga förslag på tillverkare? Såklart gärna asbilligt, men kanske maxbudget på 55 k.
Har som referens tänkt lite på Explorer 1 som jag tycker när man ser den i verkligheten är rätt elegant pga silverindex och inte för toolig. Tycker t.ex. att dykare med bezel blir lite för sportiga för mig.
Sorry om fel tråd men tycker många av er här har god smak!