Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fin! K&S blir bortskämda med två bra 78086Om någon letar en fin och skarp 78086 så sitter jag och förbereder en K&S annons. Heads up för Cartiertråden
![]()
Om någon letar en fin och skarp 78086 så sitter jag och förbereder en K&S annons. Heads up för Cartiertråden
![]()
Från en som inte kan Cartier, varför har den ni säljer guldiga visare? @aleks Det vanliga är väl att de har blånerade?Fin! K&S blir bortskämda med två bra 78086
Har jag svårt att se framför mig faktisktKan Cartier vara kinkiga att de inte vill byta visare till blå om det sitter guldiga original man skulle vilja det?
Riktigt fint! Är det ett Cartier-band måntro?Haft min 78086 i rotationen den här veckan.
![]()
Det stämmer.Riktigt fint! Är det ett Cartier-band måntro?
Lyckad kombo! Hade varit roligt att prova något annat än klassiskt svart/mörkblått om jag ändå ska köpa ett OEM. Fick upp ögonen för färgen på ditt nu!Det stämmer.![]()
Lyckad kombo! Hade varit roligt att prova något annat än klassiskt svart/mörkblått om jag ändå ska köpa ett OEM. Fick upp ögonen för färgen på ditt nu!![]()
@evki Ser att (förmodligen) du har bytt bandet på din LC. Vet du möjligen vilken bredd på mejselhuvudet som behövs för att kunna skruva loss bandstiftet?
Jag förstår, tack för svar! Mina skruvmejslar i verktygslådan var på tok för grova vilket inte var särskilt förvånande. Får bli att köpa ett set och se vad som fungerar!Oj, bra fråga. Jag har några uppsättningar skruvmejslar som tyvärr inte anger storlekarna på bladen. Mitt förslag är att köpa flera eftersom bredden inte alltid är avförande. Ibland är skruvskallarna ganska djupa eller tvärtom, breda men smala.
Knappast verken som är det spännande i moderna dussinur. Hade de klämt in mekaniskt är ju alltid risken att man får sekundvisare eller tjockare klocka. Nu finns iofs Dumont med manuella men det är kanske inte något för breda massan.Hej, jag är i behov av lite råd.
Jag provade på denna begagnade skönheten, men blev lite fundersam över om klockan verkligen är värd pengarna? 90-100 för begagnad, 140 nypris. Den är trots allt batteridriven…
Känns som att man kanske får lite för pengarna? Äsch vad vet jag. Men vill gärna veta vad ni tycker!
![]()
![]()
Jag är extremt nöjd med min dumont. Den har manuella urverket men jag hade inte klagat om det varit batteri eftersom det manuella urverket inte är något att hänga i granen ändå och det hade varit skönare att slippa ställa och dra upp klockan varje gång den ska användas.Hej, jag är i behov av lite råd.
Jag provade på denna begagnade skönheten, men blev lite fundersam över om klockan verkligen är värd pengarna? 90-100 för begagnad, 140 nypris. Den är trots allt batteridriven…
Känns som att man kanske får lite för pengarna? Äsch vad vet jag. Men vill gärna veta vad ni tycker!
![]()
![]()
Jag skulle välja närmaste urmakare i första hand. Även om Cartierbutiken är väldigt servicevilliga och trevliga så är det ganska omständligt...Min tank solo har stannat och gissar att det är batteribyte som behövs. Borde jag göra detta på typ stjärnurmakarna som ligger i närheten eller borde jag köra nymans/cartier?
Var min tro också men jag gick dit med min Santos Dumont och 15 minuter senare lämnade jag Cartier med nytt batteri. Kostnad noll kronor. Ganska imponerande.Jag skulle välja närmaste urmakare i första hand. Även om Cartierbutiken är väldigt servicevilliga och trevliga så är det ganska omständligt...
Behöver vara lika bred som tavlan för det skall bli bra.Batteri bytt, kostade 500 och gjordes på 30 min
Blev inspirerad av @Btotheb köpte länk från forstner. Inte helt landat i vad jag tycker än.
![]()
Håller me, hade varit mycket bättreBehöver vara lika bred som tavlan för det skall bli bra.
Batteri bytt, kostade 500 och gjordes på 30 min
Blev inspirerad av @Btotheb köpte länk från forstner. Inte helt landat i vad jag tycker än.
![]()