• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Santos Galbee 987901
_FOT5198.jpeg
_FOT5206.jpeg
Galbeen är så jäkla läcker, går lätt att köra med både t-shirt och jeans men också med full suit!

Nytt på ingång!

Tycker boetten ser lovande ut, länken likaså även om den är använd. Men glasringen ser rätt polerad ut, vilket känns lite lustigt om resten lämnats? Kan det vara bilden och ljuset som luras eller vad säger ni andra?

2961.png
Lite udda men inte helt ovanligt. Ringen är blank och lätt att polera upp. Resten är mycket svårare så den lämnar man oftare orörd. Är det solid ring?

Lite udda men inte helt ovanligt. Ringen är blank och lätt att polera upp. Resten är mycket svårare så den lämnar man oftare orörd. Är det solid ring?

Får kika på att få den polerad, inget jag ska ta mig an (repeterar om och om igen så jag inte försöker). Jag har alltid tänkt att den är solid, men inget jag någonsin fått bekräftat, det vore snopet om den antingen är ihålig eller legerad... Men vi får se!

Länken är lite sliten i fästningarna så den ska få sig lite kärlek alternativt bytas ut om den är helt slut.

Får kika på att få den polerad, inget jag ska ta mig an (repeterar om och om igen så jag inte försöker). Jag har alltid tänkt att den är solid, men inget jag någonsin fått bekräftat, det vore snopet om den antingen är ihålig eller legerad... Men vi får se!

Länken är lite sliten i fästningarna så den ska få sig lite kärlek alternativt bytas ut om den är helt slut.
Tror de med angiven guldvikt bak är belagda.

Nytt på ingång!

Tycker boetten ser lovande ut, länken likaså även om den är använd. Men glasringen ser rätt polerad ut, vilket känns lite lustigt om resten lämnats? Kan det vara bilden och ljuset som luras eller vad säger ni andra?

2961.png
Alltid trevligt med en Santos. Flaggar för att högra sidan ser ganska polerad ut. Övre luggen och ner förbi kronan. En vanlig del som får stryk.

Övriga luggar ser skarpa ut.

Alltid trevligt med en Santos. Flaggar för att högra sidan ser ganska polerad ut. Övre luggen och ner förbi kronan. En vanlig del som får stryk.

Övriga luggar ser skarpa ut.
Ja jag har en i SS sedan tidigare, vi får se om det blir konkurrens eller komplement...

Nu när du säger det ser det ju väldigt märkligt ut där, tyckte hela boetten såg jämntjock ut, men är uppenbarligen slarvig när jag analyserar bilden. Vi får se hur den ser ut när den landar, hoppas på risig bildkvalitét eller något, men tycker mig se lite lugghål också. Återkommer :D

Håller med om butiksbesök här. Händer man fått slipa till mejslar så de passar helt perfekt för att få upp vissa skruvar. Tror ingen sätter gänglåsning på guldskruvar men man kan aldrig veta.
Får bli det! Förhoppningsvis har jag inte förstört skruven allt för mycket utan lämnat något åt dem att greppa tag i.

Var min tro också men jag gick dit med min Santos Dumont och 15 minuter senare lämnade jag Cartier med nytt batteri. Kostnad noll kronor. Ganska imponerande.
Var där i helgen och lämnade min Panthere för batteribyte, 690kr och kunde inte säga en ungefärlig tid det skulle vara klart. Kanske för det är en äldre klocka/inte köpt där? Men lite märkligt om sådan skillnad från dag till dag/ kund till kund

edit: urmakaren var inte där på helgen så den delen var inte så konstig.
Mycket nöjd oavsett med trevligt bemötande och service 👍🏼
IMG_4445.jpeg

Senast ändrad:
Ni som äger Tank Solo - hur sitter de, tycker ni? Alltså utseendemässigt men också komfortmässigt. Med läderband då, inte länk. Jag har bara snabbt provat en Tank och tyckte den var lite svår iom den kantiga och lite ovanliga formen. Men gillar utseendet väldigt mycket, särskilt urtavlan.

Var där i helgen och lämnade min Panthere för batteribyte, 690kr och kunde inte säga en ungefärlig tid det skulle vara klart. Kanske för det är en äldre klocka/inte köpt där? Men lite märkligt om sådan skillnad från dag till dag/ kund till kund

edit: urmakaren var inte där på helgen så den delen var inte så konstig.
Mycket nöjd oavsett med trevligt bemötande och service 👍🏼
IMG_4445.jpeg
Du borde borsta den där klockan, kommer få ett helt nytt liv.

Hej gänget,

Jag är på jakt efter en Cartier till tjejen. Har konstaterat att hon föredrar minimodeller och det vore spännande med något äldre.

Cartier Tank LC Mini / 828001 från 90-talet ser riktigt trevlig ut. Finns det någon där ute som har erfarenhet och tips på vad man ska tänka på? All vägledning uppskattas 😊

Tack för hjälpen 🙏

Hej gänget,

Jag är på jakt efter en Cartier till tjejen. Har konstaterat att hon föredrar minimodeller och det vore spännande med något äldre.

Cartier Tank LC Mini / 828001 från 90-talet ser riktigt trevlig ut. Finns det någon där ute som har erfarenhet och tips på vad man ska tänka på? All vägledning uppskattas 😊

Tack för hjälpen 🙏

Det är väl ungefär samma tips som med alla andra äldre Cartier: kolla att tavlan inte är renoverad eller sliten, att boetten inte är sönderpolerad. Annars är det väl inget speciellt med just dessa. Tyckte om hur den ser ut på länk i denna annons. Men jag är partisk när det kommer till dessa länkar.

Screenshot 2026-03-15 at 07.10.30.png
P3140116.JPG

Hej gänget,

Tack för hjälpen 🙏
Inget mer än kul med mini!
Trivs super med min
IMG_7487.jpeg

Hade gärna kört Panthére mini också.
Jo nu när jag tänker på det, bandstiften sitter med (små) skruvhuvuden. Kolla så att de inte är körda efter att någon klantskalle har försökt hemma. Går iofs att byta ut men ändå.

Senast ändrad:
Det är väl ungefär samma tips som med alla andra äldre Cartier: kolla att tavlan inte är renoverad eller sliten, att boetten inte är sönderpolerad. Annars är det väl inget speciellt med just dessa. Tyckte om hur den ser ut på länk i denna annons. Men jag är partisk när det kommer till dessa länkar.

Screenshot 2026-03-15 at 07.10.30.png
P3140116.JPG

Tack för ditt svar 🙏 Får jag fråga vad du tycker om nedan specifikt? Ser ut att vara en Svensk handlare dessutom.

Det verkar vara en stor spread i pris generellt. Bortsett från det uppenbara att band & clasp inte är orginal samt tillbehör saknas, vad får detta skick för omdöme?

Tack för ditt svar 🙏 Får jag fråga vad du tycker om nedan specifikt? Ser ut att vara en Svensk handlare dessutom.

Det verkar vara en stor spread i pris generellt. Bortsett från det uppenbara att band & clasp inte är orginal samt tillbehör saknas, vad får detta skick för omdöme?

Ser skarp och fin ut vad jag se. Dock är bilderna på tavlan saknar upplösning. C24 tar 6.5%. Köp direkt istället.

Tillbaka
Topp