Bland det bästa jag sett! Snyggt shoppat!Så nu e den klar! Precis allt har tvättats och sen gjort service. Blev supernöjd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bland det bästa jag sett! Snyggt shoppat!Så nu e den klar! Precis allt har tvättats och sen gjort service. Blev supernöjd!
Helvete vad bra! KS bästa DS!Så nu e den klar! Precis allt har tvättats och sen gjort service. Blev supernöjd!
Ett plus att den är servad. Personligen gillar jag dock inte patinan på tavlan så skulle själv letat vidare vilket som.https://klocksnack.se/threads/certina-ds-servad.122476/
Har länge varit sugen på en certina ds och såg denna ligge ute på köp&sälj. Är dock inte tillräckligt påläst för att ta ett beslut ännu, utan skulle uppskatta eventuell input från experter i tråden
Är det ett bra köp eller finns det några varningstecken på exemplaret?
Yes de är relumade.Undrar om denna DS blivit relumad? Lyser med ett märkbart sken i ca 20 sek efter den varit i starkt ljus. Den har en urtavla utan ”T” vis SWISS. Lumen verkar också vara lite för vit i förhållande till annan patina. Någon som har en utan ”T” som ser samma beteende på gammal lume?
Tack för svar! Är det främst färgen du tar det på, eller är det att de fortfarande lyser?Yes de är relumade.
Båda samt att lumen på tavlan är helt annan nyans och inget lys.Tack för svar! Är det främst färgen du tar det på, eller är det att de fortfarande lyser?
Ytterligare ett riktigt fint tillskott till DS-familjen!!Senaste tillskottet i DS-familjen, en 5801-012 så det är det litw ovanliga kal 25-451 som nu är nyservat och går fint
Ser fin ut, men dubbelkolla lyrfjädernSenaste tillskottet i DS-familjen, en 5801-012 så det är det litw ovanliga kal 25-451 som nu är nyservat och går fint
Hahaha snyggt spottat!! Tack men tog bilden satte den i TGn och sen såg jag det oxåSer fin ut, men dubbelkolla lyrfjädern
Wee! Skitcool ju!Och så blev de sju
BCF-vinst som fått ett nytt liv efter en del fix.
Tack @Fadershan för att du var snäll och lät mig få den
Tack du! Fick byta balans, skruva fast tavlan, rikta visarna (vilka jag tror är från en DS-2) som var böjda och fixa låsningen till bommen. Men nu går den igenWee! Skitcool ju!
Ja just det men den typen av visare fanns på slutet på ds oxå även ifall jag iofs aldrig sett dem i guld. Bra jobbat!Tack du! Fick byta balans, skruva fast tavlan, rikta visarna (vilka jag tror är från en DS-2) som var böjda och fixa låsningen till bommen. Men nu går den igen
Och patina i min smak!!
Tack!Ja just det men den typen av visare fanns på slutet på ds oxå även ifall jag iofs aldrig sett dem i guld. Bra jobbat!
Ruggigt fin den där! Är det ljuset eller patina som gör att den skimrar i guld?Tråden har ju varit "död" i drygt en vecka, så en bump är ett måste...
Tack! Den har ett "guldskimmer" även utan sol. Och vad lyser inte bättre i lite solskenRuggigt fin den där! Är det ljuset eller patina som gör att den skimrar i guld?
Ändlänkar till oansarlänken verkar vara mer rääre än ändlänkar till gf tbh. Tror aldrig jag har sett dessa lösa fs tyvärr.Söker ändlänkar till en pansarlänk jag fick hem från en rejäl grekisk gosse. Den gick att korta, men var inte det smidigaste.
Är även lite sugen på en GF länk om någon har en över.
Kan också tänka mig ett par om ngn hittar...Ändlänkar till oansarlänken verkar vara mer rääre än ändlänkar till gf tbh. Tror aldrig jag har sett dessa lösa fs tyvärr.
Kan tänka mig det. Fick med ett par ändlänkar som funkar provisoriskt tills jag kan hitta original i alla fall.Ändlänkar till oansarlänken verkar vara mer rääre än ändlänkar till gf tbh. Tror aldrig jag har sett dessa lösa fs tyvärr.
Vet nog redan vilken det e Om det är den jag tror "tvingade" jag säljaren att skriva ut att ändkänkarna ej var originalKan tänka mig det. Fick med ett par ändlänkar som funkar provisoriskt tills jag kan hitta original i alla fall.
Skön kvalitet på länken förövrigt! Fixar bild vid bättre ljus.
Det var nog den.Vet nog redan vilken det e Om det är den jag tror "tvingade" jag säljaren att skriva ut att ändkänkarna ej var original
God fortsättning alla DS-tokar
Lite dåligt drag i tråden så får posta bilder på min cross dial. Slängde på ett svart läder, tyckte det blev rätt bra
Fin! Aldrig sett en sådan förr.