• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Så nu e den klar! Precis allt har tvättats och sen gjort service. Blev supernöjd! :)
Screenshot_20191103-130313__01.jpg
Bland det bästa jag sett! Snyggt shoppat! :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/certina-ds-servad.122476/

Har länge varit sugen på en certina ds och såg denna ligge ute på köp&sälj. Är dock inte tillräckligt påläst för att ta ett beslut ännu, utan skulle uppskatta eventuell input från experter i tråden ;)
Är det ett bra köp eller finns det några varningstecken på exemplaret?
Ett plus att den är servad. Personligen gillar jag dock inte patinan på tavlan så skulle själv letat vidare vilket som.

Gillar du själv patinan och prutar lite så ser jag inga större fel. Kronan ser lite off ut men skulle inte vara en dealbreaker för mig om den vore fel, vilket jag inte vet om den är.
 
Undrar om denna DS blivit relumad? Lyser med ett märkbart sken i ca 20 sek efter den varit i starkt ljus. Den har en urtavla utan ”T” vis SWISS. Lumen verkar också vara lite för vit i förhållande till annan patina. Någon som har en utan ”T” som ser samma beteende på gammal lume?
CD3974DD-F3D3-433D-B883-E73E6A3EF0BA.jpeg
D16CBCF6-7469-4940-B487-73B4FB9233EA.jpeg
 

DrKlocka

Audemars
Söker ändlänkar till en pansarlänk jag fick hem från en rejäl grekisk gosse. Den gick att korta, men var inte det smidigaste.
Är även lite sugen på en GF länk om någon har en över.
 
Topp