• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Kör DS med svårfotad blanksvart tavla idag. Inte landat i ett bra bandval än tyvärr :/

722B6D5E-7DFC-456B-94CB-704E8FA3E880.jpeg
Brunt läder med guldspänne?

Corgi

Rolex
2-Faktor
Den blir ju lite stökig eftersom det är stålboett, guldindex och svart tavla i ett. Jag har en svarttavlad annan klocka men som är gold filled, den blev grym på ett rött band.

Fadershan

Patek
Kör DS med svårfotad blanksvart tavla idag. Inte landat i ett bra bandval än tyvärr :/

722B6D5E-7DFC-456B-94CB-704E8FA3E880.jpeg

Har testat gf, det dödade tavlan på något sätt. Bäst hittills är faktiskt svart bund. Det får tavlan att ”poppa” konstigt nog.

Brunt läder med guldspänne?

Blir lite för plain, tavlan försvinner av någon anledning. Annars är det ju vanligtvis en vinnande kombo :)

Har samma dilemma som @virrooo med den här, blir tyvärr därför mest liggandes.
4AFBC234-0FE5-4BC1-8954-98F8E924BEE2.jpeg
Jag tycker det ser bra ut. Tkr gf funkar kanon såklart. På min ena svarta har jag testat tropic star som jag tkr funkar fint.
IMG_20210326_115822.jpg

neilfrancis

Breitling
IMG_3501.jpeg

Hello All. Just wanted to say hello here and to introduce myself. I have left UK territorial waters in defiance of Brexit to come and join you in this exciting pool. I'm based near London, an Omega fan and delighted to have discovered Certina during the long lockdowns here. I recognise a few of the names/people in this forum from other social media... hi to you, and hello to everyone here. A (poor photo) of my catches so far. I look forward to learning more about Certina here. Happy Easter to those of you that are celebrating, and I hope that klocksnack has a good auto-translate thingy. Best, N.

Fadershan

Patek
IMG_3501.jpeg

Hello All. Just wanted to say hello here and to introduce myself. I have left UK territorial waters in defiance of Brexit to come and join you in this exciting pool. I'm based near London, an Omega fan and delighted to have discovered Certina during the long lockdowns here. I recognise a few of the names/people in this forum from other social media... hi to you, and hello to everyone here. A (poor photo) of my catches so far. I look forward to learning more about Certina here. Happy Easter to those of you that are celebrating, and I hope that klocksnack has a good auto-translate thingy. Best, N.
Hey man! Welcome here! This thread has alot of cool DS's along with some good to know info :) Thats a great tripple u have there!

Corgi

Rolex
2-Faktor
IMG_3501.jpeg

Nice to have you here, Neil! DS is a model that seems to be constantly growing (back) in popularity. It comes as no surprise as the movements are generally quite good and the case is obviously robustly built. Throw in some inspired dials and it’s easy to see them having broad appeal for both collectors and those into stoic, angular aesthetics.

I especially like the dial on your oldie to the right. Good catch!

Senast ändrad:

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Borde inte ngn köpa den? Länken ser tight ut, och om den är det får man väl typ klockan på köpet...

Edit. Det har kommit till min kännedom att länken inte är tight som jag trodde. Så jag drar tillbaka mitt tips, även om jag inte heller säger det är dåligt köp. Bara inte det kap jag trodde...

Senast ändrad:
Topp