• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

ittam

Audemars
En 5201-013 och en 5301-013, ser du vilken som är 5201.
Bilder från mobilen..
EE4E840A-D3E8-4533-8D1E-13D6ECE3C339.jpeg
9E4CBA17-3688-4335-AB7F-7139C89743A5.jpeg
 

Fadershan

Patek
Jag tror ljustavlade är 5201-013 och ifall den mörkare oxå har 25-66 så tror jag den har samma ref. 5301-013 är ingen utav dem iaf iom att ingen har datum :)
Dessutom är det lite weird ifall vi ska penetrera detta än mer :) Din ljusa har den senare kronan men tidigare visare än den mörka som har den tidigare kronan men de senare visarna :)
 

ittam

Audemars
Dessutom är det lite weird ifall vi ska penetrera detta än mer :) Din ljusa har den senare kronan men tidigare visare än den mörka som har den tidigare kronan men de senare visarna :)
Den mörka är en jag vann på barncanserauktionen, och har alltid tyckt det är något skumt med den. Har fått för mig att visarna är ifrån en DS-2
 

Fadershan

Patek
Den mörka är en jag vann på barncanserauktionen, och har alltid tyckt det är något skumt med den. Har fått för mig att visarna är ifrån en DS-2
Det finns DS1:eek:r med de visarna, tror de är uteslutande från 67/68. Svårt att veta iom att lämnade du in din ds -62 på service i 67 så hade de kanske bara den uppdaterade kronan osv.
 

ittam

Audemars
Det finns DS1:eek:r med de visarna, tror de är uteslutande från 67/68. Svårt att veta iom att lämnade du in din ds -62 på service i 67 så hade de kanske bara den uppdaterade kronan osv.
Säkert som du säger, men tycker minutvisaren är på tok för lång. Men tar dig på ditt ord, du är experten;). Får skifta kronor på de där så det blir rätt:)
 

Fadershan

Patek

Oj, den missade man.


Det kan man ju hoppas. ☺️

Tror inte den har original sekundvisare dock, även den unik och med relativt mkt lume.

Jag försökte, men den gick rätt snabbt. Tror priset var bra redan i utgångsläget, men om det blev lägre vet bara säljare/köpare :)
Det var inte jag! (Har en annan att få visa upp snart) Otroligt fint exemplar och till ett redan mkt bra pris i mitt tycke. Förhoppningsvis såldes den utan prut.

@Corgi Nu tror jag du tänker på sekundvisaren för 5601-113 dvs med vridring. Utan vridring -112 ska inte ha den utan en vanlig.
 
Topp