Fin DS. Just modellriktiga DS-spännen kan vara ganska svåra att få tag på. Dessutom är de lite bredare än 16mm vid infästningen har jag för mig, vilket gör det besvärligare att passa med vanliga 18/16 band.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jädra fin klocka!! (spännet låter jag vara osagt men ska besöka optikern nu osv
Fin DS. Just modellriktiga DS-spännen kan vara ganska svåra att få tag på. Dessutom är de lite bredare än 16mm vid infästningen har jag för mig, vilket gör det besvärligare att passa med vanliga 18/16 band.
Corgi, er du sikker på, at det spænde hører til en så gammel DS? Jeg ville have troet at den var en del nyere.
Najs! Måste ju vara en 5201-013?FREDAG MINA HERRAR
Fin! 5301-013. Så för ordningens skull.. vilket ref ska nästa res som postas vara måntro? Finns ju ingen DS som börjar på 54 mig veterligen så valfri 56..-... e up for grabs!Mitt första vintagetips som fortfarande är favoriten.
Eller fortsätta på 013 som då kanske blir en 114.. försvann ju en på Ebay nyss..Fin! 5301-013. Så för ordningens skull.. vilket ref ska nästa res som postas vara måntro? Finns ju ingen DS som börjar på 54 mig veterligen så valfri 56..-... e up for grabs!
Najs! Måste ju vara en 5201-013?
Här får du en 5601-012 tillsammans med en du kanske känner igen Och den är en av de allra första..Fin! 5301-013. Så för ordningens skull.. vilket ref ska nästa res som postas vara måntro? Finns ju ingen DS som börjar på 54 mig veterligen så valfri 56..-... e up for grabs!
Vilken tur då att @eriksson850 startade forumets trevligaste tråd. Du får trösta dig med bildernaNu får ni ta och börja dela med er av dessa härligheter! Ser inte en enda DS i köp och sälj!
Här får du en 5601-012 tillsammans med en du kanske känner igen Och den är en av de allra första..
Edit: Samma ref. på båda
Japp. En "noname" som kom på en klocka jag köpt. Tycker det blev helt okej..har du själv moddat endlinksen på den vänstra?
Här får du en 5601-012 tillsammans med en du kanske känner igen Och den är en av de allra första..
Edit: Samma ref. på båda
Wow vilka grejer!5880-112 och 5827-112
Här finns en fin till salu...Nu får ni ta och börja dela med er av dessa härligheter! Ser inte en enda DS i köp och sälj!
Japp. En "noname" som kom på en klocka jag köpt. Tycker det blev helt okej..
Denna trippel har nu ett nytt hem. Ganska sorgset men det är ett bra hem
Gör jag redan. Men men jag ville testa nyttDu kommer ju sakna dem... vänta bara! Men bra att de kommer till en god förvaltare.
Gör jag redan. Men men jag ville testa nytt
Både nytt och gammalt faktisktVintage eller nytt? Ibland får jag lust att sälja av ett par jag också för att finansiera dyr-vintage (typ Heuer chronos). Eller för att ha torrt krut när en grym DS dyker upp.
Mycket av och på för att kolla hur det passar. Använde en ganska bred halvrund fil för rundningen och platta sidan för att få rätt bredd på ändarna. Fick även klämma ihop ändarna för att få dem att följa DS'ens profilerade luggar. Och delade länken innan så klart. Sen beror det på hur långa ändarna är för hur mycket filande det blir..tycker det ser bra ut, hur gjorde du? Har själv ingen erfarenhet av det. Har själv en jubileelänk på en ds men sitter dåligt
Både nytt och gammalt faktiskt
GammalHeuerCarerra
Ny hermes h08
Mycket av och på för att kolla hur det passar. Använde en ganska bred halvrund fil för rundningen och platta sidan för att få rätt bredd på ändarna. Fick även klämma ihop ändarna för att få dem att följa DS'ens profilerade luggar. Och delade länken innan så klart. Sen beror det på hur långa ändarna är för hur mycket filande det blir..
Wow, Hermes var sjukt fin!Både nytt och gammalt faktiskt
GammalHeuerCarerra
Ny hermes h08