• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Corgi

Rolex
2-Faktor
Supernöjd med mitt inte tidsenliga spänne! Tack @Corgi för att jag fick köpa det :)
43D3CFCC-0F3D-43C2-90AC-EFE9AB4217ED.jpeg

ECB442E6-8CA1-496E-AA19-064CC6D08ECB.jpeg

Fin DS. Just modellriktiga DS-spännen kan vara ganska svåra att få tag på. Dessutom är de lite bredare än 16mm vid infästningen har jag för mig, vilket gör det besvärligare att passa med vanliga 18/16 band. 😊
 

ittam

Audemars
tycker det ser bra ut, hur gjorde du? Har själv ingen erfarenhet av det. Har själv en jubileelänk på en ds men sitter dåligt
Mycket av och på för att kolla hur det passar. Använde en ganska bred halvrund fil för rundningen och platta sidan för att få rätt bredd på ändarna. Fick även klämma ihop ändarna för att få dem att följa DS'ens profilerade luggar. Och delade länken innan så klart. Sen beror det på hur långa ändarna är för hur mycket filande det blir..
 

MINELLI

Omega
Mycket av och på för att kolla hur det passar. Använde en ganska bred halvrund fil för rundningen och platta sidan för att få rätt bredd på ändarna. Fick även klämma ihop ändarna för att få dem att följa DS'ens profilerade luggar. Och delade länken innan så klart. Sen beror det på hur långa ändarna är för hur mycket filande det blir..

tack! Ska nog prova detta också, stör mig på min
 
Topp